9

طرح جنجالی اکونومیست/عقاب آلمان ولو شده است!

  • کد خبر : 359304
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶

نشریه اکونومیست در ارتباط با رفتن آنگلا مرکل از آلمان، طرحی از یک عقاب خسته و سقوط کرده را منتشر کرده است.

طرح جنجالی اکونومیست/عقاب آلمان ولو شده است!

به گزارش افق نیوز ، مهمترین اخبار شنبه ـ ۳مهرماه ـ روزنامه‌های جهان به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت ـ به شرح زیر است:

آن چه پس از مرکل مانده است

اکونومیست، نشریه انگلیسی نوشت: لوکا داربینو، طرحی چشمگیر زده است، عقاب از توی پرچم آلمان، خسته و از پا درآمده، بر روی زمین «ولو» شده است و به پریشانی ای که آنگلا مرکل، پشت سر به جا گذاشته است اشاره دارد؛  با نوشته ای که با عنوان غولی که رهسپار شده است، از پایان عصر  آنگلا مرکل، در کسوت صدراعظم آلمان می‌گوید. جانشین او در آلمان، برای این صدر اعظم سخت ستایش شده با مسایل عظیم ناگشوده بسیار، رو در رو خواهد شد. تنها اوتو فن بیسمارک و هلموت کهل، بیش از او یعنی (آنگلا مرکل) بر کرسی صدارت آلمان تکیه زده‌اند. بیسمارک، امپراتوری ای خلق کرد و با آن نخستین نظام بهداشت همگانی را برای اروپا  جا گذاشت. و هلموت کهل هم به پیوستن آلمان شرقی و غربی تن داد و نیز با جایگزینی پول رایج مارک دوست‌داشتنی آلمان با یورو موافقت کرد.
دست آوردهای بانو مرکل، ساده و بی‌پیرایه بودند. در شانزده سال صدارت او آلمان، زنجیره‌ای از بحران‌ها را از سر گذرانده است. از بحران اقتصادی تا همه‌گیری، با این همه دولت او قصور بسیار هم داشته است. در زمینه داخلی و سیاست بین‌الملل. با این وجود باز دستاوردهایش، برای آلمان حرمت و ثبات داشته است. البته هنوز مسائل بسیاری در کمین اند. و چون بانو مرکل، پای از کرسی صدارت پایین بگذارد، موج ستایش از او، با پیچیدگی‌ها و ناکامی‌های مانده او در هم خواهند آمیخت. آن چه جایگزین اش، به ارث خواهد برد.

بی تفاوتی بوریس جانسون

ال پائیس در اسپانیا نوشت: بوریس جانسون، هفته پیش در آمریکا بود، تا مگر با مذاکرات، از جلوه کردن کمبودها در کشورش، طفره برود و کاستی‌های دامنگیر انگلیس را نادیده بگیرد. از این رو او می کوشد که کشور را در عرصه های جهانی، همه جهانی سازد، نیرو به کشورهای دیگر بفرستد، پیمان ساخت زیردریایی‌های اتمی ببندد و به یاری ساخت و سازی که کشورها خود دست به آن زده اند، بشتابد. اما در کشور باید مشکل بنزین، کربن دی اکسید و کارگران درمانده و همچنین نبود نخست وزیری اقتصاددان را دریابد؛ کمبودها را نادیده بگیرد و این یعنی بی تفاوت بودن در رویارویی با کمبودها در انگلیس.

اسب سواران و برده‌ها

یو اس ای تودی نوشت: اسب سوارانی در تعقیب پناه جویان سیاه اند؟ با تاسف، آمریکا، چنین صحنه ای را پیش ترها هم دیده است. دولت بایدن چنین بدرفتاری را در مرزها محکوم کرده است، حال آن که سیاست هایش هنوز تاکید در استمرار این بدرفتاری ها و نادیده انگاری ها است. مردان اسب سواری در مرزهای مکزیک در جست و جوی پناهندگانی که می خواهند به خاک آمریکا پا بگذارند. عکس اسب سواری که یقه پناهجوی هایئتی تبار را گرفته است، که می کوشد به دل ریوی تگزاس بگریزد، در رسانه‌های جهان منتشر شده که یادآور همان اسب سواران در پی برده های سیاه در گریز است. نماد دنیای بردگان زنجیرها، آهن های داغ و اسب ها، سال ۱۸۲۹ در آمریکا.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:
درمان اوتیسم
گاردین نوشت: پزشکان پژوهشگر برای نخستین بار به درمان تازه کودکان در خطر بیماری «اوتیسم» یا «خودگرایی» با کاهش خطرهای آن در سال‌های پیش مدرسه‌ای دست یافته‌اند. در این شیوه درمان با دیده شدن نشانه های «اوتیسم» مثل پرهیز از چشم در  چشم شدن یا نشان ندادن واکنش به هنگامی که مورد خطاب قرار می گیرند، پزشکان به درمان کودک در سه سالگی می پردازند. پروفسور جاناتان گرین از دانشگاه منچستر، می گوید با پی بردن به این نشانه های زودهنگام بیماری «اوتیسم» در کودکان، می‌توان به درمان آن‌ها پرداخت. نشانه های بیماری اوتیسم در نوزادان هیجده و سی و شش ماهه، دیده می‌شوند که می‌توان به درمان آن پرداخت یا دست کم آن ها را برای حضور در اجتماع، آماده ساخت.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=359304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر