روابط تجاری پنهان عربستان با صهیونیست‌ها

  یک وب سایت آمریکایی برخی تلاش‌های « محمد بن سلمان » ولیعهد سعودی برای عادی سازی روابط پنهان با رژیم اسرائیل و وارد کردن تکنیک‌های جاسوسی از طریق روابط تجاری غیر مستقیم را فاش کرد.

وب سایت معروف المانیتور اعلام کرد که گروه سافت بانک دارای پیوندهای قابل توجهی با خانواده سلطنتی سعودی و صندوق سرمایه گذاری سعودی است؛ اما این کار با سرمایه گذاری‌های سنگین در شرکت‌های فناوری اسرائیلی آغاز شد.

بر اساس گزارش المانیتور سافت بانک «یوسی کوهن» رئیس سابق موساد اسرائیل را به عنوان نماینده منافع عربستان در تل آویو منصوب کرد و او یکی از بازوهای سرمایه گذاری عربستان در فناوری اسرائیل است.

این وب سایت در ادامه تاکید کرد که کوهن با محمد بن سلمان ملاقات کرده تا ولیعهد سعودی نگرانی‌های خود را در مورد سرمایه گذاری در تل آویو برطرف کند ، زیرا وی می‌دانسته که این مقام سابق اسرائیلی یکی از معماران توافق عادی سازی کشورهای عربی با اسرائیل است و توانسته بسیاری از رژیم‌های عربی را به سوی عادی‌سازی روابط سوق دهد.

المانیتور هشدار داد که این رابطه تجاری ممکن است راهی برای دور زدن سد دیپلماتیک سعودی با همکاری تل آویو و دستیابی به فناوری اسرائیلی باشد.

روابط تجاری پنهان عربستان با صهیونیست‌ها

در گزارشی از سایت آمده است: ورود بانک سافت بانک ژاپن ، که به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه گذاری در جهان در نظر گرفته می‌شود ، برای فعالیت مستقیم در اسرائیل فقط یک امر زمان‌بر است.

افق نیوز ، سافت بانک سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی با همکاری شرکت‌های سرمایه گذاری کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله صندوق‌های سعودی دارد و تخمین زده می‌شود که توافقات عادی سازی امارات متحده عربی و بحرین با اسرائیل این روند را تسریع کرده و سافت بانک را مستقیماً به تل‌آویو آورده است.

سافت بانک به دلیل ارتباطات نزدیک خود با خاندان سلطنتی عربستان مشهور است و غول سرمایه گذاری ژاپنی را می‌توان نوعی بازوی چرخشی برای سرمایه گذاری عربستان در فناوری پیشرفته اسرائیل دانست.

کوهن یکی از معماران توافقنامه‌های عادی سازی بود و سفرهای مکرر وی به کشورهای حوزه خلیج فارس ، حتی آنهایی که هیچ رابطه ای با اسرائیل نداشتند ، منجر به شکل گیری روابط محرمانه بین اسرائیل شد.

کوهن فعالیت‌های سافت بانک را در اسرائیل هدایت می‌کند.همچنین وی شرکت‌هایی را برای سرمایه گذاری مشخص و به آنها در یافتن بازارهای جهانی با تمرکز بر آسیا کمک می‌کند.

از زمان روی کار آمدن ولیعهد سعودی در سال ۲۰۱۷ ، شاخص‌های ایجاد روابط دیپلماتیک بین عربستان و رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

پس از امضای توافق سازش میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی عطش رژیم آل سعود نیز برای سازش با این رژیم و رابطه علنی با تل آویو بیشتر شده، به حدی که بارها مقامات این رژیم از ابراز علاقه خود برای برقراری رابطه با اشغالگران فلسطین سخن گفته‌اند.

به اعتقاد کارشناسان و ناظران، «محمد بن سلمان» همانند سران بحرین و امارات با نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان و مسلمانان به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی به هر قیمتی است.

اخیرا نیز «گلعاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد از تلاش این رژیم برای برقراری روابط با ریاض و چند کشور آفریقایی خبر داد.

وی گفت: اسرائیل بسیار علاقه‌مند به عادی‌سازی روابط با عربستان است.

تسنیم