7

پیش بینی بورس تهران در هفته آینده / اهرم انتظارات تورمی

  • کد خبر : 359742
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶

ناظران معتقدند انتظارات تورمی موجب رشد قیمت‌ها در بازارهای دارائی شده است. آیا اهرم انتظارات تورمی به کمک بورس آمده است؟

پیش بینی بورس تهران در  هفته آینده / اهرم انتظارات تورمی

در هفته اخیر شاخص کل بورس در مجموع ۵۰ هزار و ۵۸۲ واحد بالا آمد و به رقم یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز رشد ۵ هزار و ۳۰۰ واحدی را ثبت کرد. آیا این روند تداوم خواهد داشت؟ عوامل بنیادی و غیربنیادی تاثیرگذار بر بازار سهام چه پیامی به سهام‌داران می‌دهند؟

بورس

افزایش بازدهی هفتگی

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته ۱۱ هزار و ۵۸۳ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید. شاخص کل نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۵۰ هزار و ۵۸۲ واحد بالا‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۳٫۶۵ درصد شود که نسبت به بازدهی منفی ۶٫۸ درصدی هفته پیش صعود چشمگیری داشته است.

رشد شاخص هم‌ وزن

در پایان هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن نسبت به هفته پیشین ۵ هزار و ۳۰۰ واحد بالاتر ایستاد و به رقم ۴۲۰ هزار و ۷۹۹ واحد رسید و بازدهی مثبت ۱٫۳ درصدی را ثبت کرد.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس هفته

معاملات بورس در هفته گذشته با رشد شاخص کل شروع شد و در روز شنبه شاخص به کانال ۱٫۴ میلیونی بازگشت. در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه صعود اندکی را پشت سر گذاشت و در آخرین روز معاملاتی هفته رشد ۱۱ هزار واحدی داشت. اما میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد –نسبت به هفته پیشین- کاهش یافت و در ۳ روز پیاپی –یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه- خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام منفی بود.

روز یکشنبه ۴۶۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد که بالاترین رقم هفته بود، روز سه‌شنبه ۲۶۳ میلیارد تومان و روز چهارشنبه ۲۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد.

از سوی دیگر تقاضای بازار نیز کاهش محسوسی داشت. به طوری که سه روز پیاپی بازار با مازاد عرضه بسته شد. ارزش مازاد عرضه در پایان معاملات روز شنبه ۸۷ میلیارد تومان بود و در روز یکشنبه به ۵۶۵ میلیارد تومان جهش کرد. روز سه‌شنبه نیز بازار با مازاد عرضه ۲۹۲ میلیارد تومانی بسته شد.

تنها نکته امیدوار کننده برای سهام‌داران وجود مازاد تقاضا در معاملات روز چهارشنبه است. روز چهارشنبه معاملات بازار با مازاد تقاضای ۱۵۶ میلیارد تومانی بسته شد.

همچنین این هفته میانگین خروج پول حقیقی نیز –نسبت به هفته آخر شهریور- کاهش ۸۵ درصدی داشت. با این حال برخی از تحلیل‌گران افزایش ریسک‌های سیاسی را عامل مهمی در رشد شاخص در هفته اخیر می‌دانند. مضاف بر این انتظارات تورمی موجب رشد قیمت‌ها در بازارهای دارائی شده است. بدین ترتیب این تحلیل‌گران رشد شاخص متاثر از انتظارات تورمی را هشداری برای اقتصاد ایران می‌دانند که خبر از افزایش نرخ تورم در آینده دارد. در مقابل گروهی از تحلیل‌گران رشد قیمت نمادهای کامودیتی‌محور و شاخص‌ساز بورس را متاثر از گزارش‌های مالی منتشر شده شرکت‌ها می‌دانند و معتقدند سهام بزرگان صنعتی کشور ارزنده‌تر شده‌اند و رشد قیمت آن‌ها موجب رشد شاخص طی روزهای آتی خواهد شد.

پیش بینی بورس

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=359742

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر