5

داور زن ایرانی امشب فینال آرژانتین و پرتغال را قضاوت می کند

  • کد خبر : 359909
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷

گلاره ناظمی امشب داور چهارم فینال جام‌جهانی فوتسال است؛ او در یک بازی جام، سرداور و در یک بازی داور سوم بود.

گلاره ناظمی

به گزارش افق نیوز ، ترجیح گلاره ناظمی این بود که تیم ملی ایران در فینال جام‌جهانی فوتسال باشد نه او، اما تیم ملی در مرحله‌ یک‌چهارم نهایی حذف شد و امشب ناظمی در فینال است؛ نخستین خانم داوری که در این سطح قضاوت می‌کند. امسال برای نخستین‌بار از ۵ داور زن دعوت شد تا در لیتوانی، مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۱ را سوت بزنند اما از بین آنها فقط ناظمی برای قضاوت در بازی فینال انتخاب شد. او که در بازی افتتاحیه میان لیتوانی و ونزوئلا داور سوم بود امشب در بازی فینال، داور چهارم است. امشب آرژانتین و پرتغال فینال را برگزار می‌کنند و کوبل داوری این بازی ۲ چهره ایرانی دارد. علاوه بر ناظمی، ابراهیم مهرابی افشار هم در این کوبل حضور دارد.

ناظمی یکی از مسابقات حساس جام‌جهانی را هم داوری کرد. در بازی حساس مصر و گواتمالا ناظمی سرداور بود و محرابی داور دوم. اما امشب قرار است مهم‌ترین اتفاق زندگی ورزشی ناظمی بیفتد. او بعد از اینکه به کوبل داوری فینال دعوت شد، در صفحه اینستاگرامش نوشت: «امروز وقتی کولینا ابلاغ بازی فینال رو اعلام کرد، وقتی اسمم رو شنیدم نفهمیدم رو زمینم یا توی ابرها. آرزوم بود، خیلی براش تلاش کردم و خیلی خوشحالم. حتما براتون اتفاق افتاده که از شدت خوشحالی صدای قلبتونو بشنوین، احساس کردم‌ همه صدای تپش قلبم رو می‌شنون. خیلی سخت بود خیلی اذیت شدم خیلی‌ها نخواستن که باعث شدن که قوی‌تر بشم. خودم بودم و خدا و پدر و برادرم و دعای خیر مادرم و تعداد کمی دوست خوب و دیگر هیچ… اگر فقط خدا رو داشته باشی خدا زمانی و مکانی دستت را ‌می‌گیرد که تو به محال بودنش فکر می‌کردی.»

ناظمی پیش از این در جام باشگاه‌های جهان، المپیک جوانان، مقدماتی جام‌جهانی در منطقه آسیا و… برای فوتسال مردان داوری کرده بود اما گفته بود: «داوری در جام‌جهانی نهایت آرزویی بود که در داوری داشتم. قضاوت در جام‌جهانی اتفاقی است که هر کسی نمی‌تواند تجربه‌اش کند.» ناظمی دوست داشت به‌خاطر فالکائو بازی برزیل را داوری کند اما خیلی خوش‌شانس نبود. برزیل با شکست مقابل آرژانتین حضور در فینال را از دست داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=359909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر