5

نمایندگان قصد دخالت در امور اجرایی استان‌ها ندارند / همسویی مجلس و دولت ‌برای خدمت به مردم

  • کد خبر : 359970
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

رئیس مجمع نمایندگان مجلس استان زنجان با اشاره به اینکه ما انتظار داریم استاندار جدید به چشم یکسان به همه نقاط استان نگاه کنند، گفت: توقع این است که شبانه روزی پیگیر مشکلات استان باشند.

نمایندگان قصد دخالت در امور اجرایی استان‌ها ندارند / همسویی مجلس و دولت ‌برای خدمت به مردم

حجت‌الاسلام حسن شجاعی با اشاره به اینکه انتخاب استاندار بر عهده وزیر کشور و دولت است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تصریح کرده‌اند نمایندگان نباید در انتخاب استاندار دخالتی داشته باشند اظهار داشت: در عین حال بر حسب صلاح‌ دید وزیر محترم کشور، مشورت‌هایی از نمایندگان گرفته شد که این مشورت‌ها جهت شناسایی نیرو‌های انقلابی و توانمند و متخصص برای بهره‌گیری در جایگاه استانداری بود.

وی افزود: اگر قصد کسی تحمیل شخصی یا اسمی باشد اصلا درست نیست و رهبر انقلاب نیز از آن نهی فرموده‌اند. اما اگر مشورت و معرفی نیرو‌های صالح، انقلابی ‌و توانمند انجام گیرد با تصمیم نهایی وزیر، شخص اصلح انتخاب می‌شود. بنابراین هم‌فکری خوب و هم‌افزایی موثر برای شناسایی نیرو‌های انقلابی و توانمند مثمر ثمر خواهد بود. در استان زنجان نیز با مجمع نمایندگان با استفاده از ظرفیت همه دلسوزان استان مشورت به وزیر کشور داده شد و شاهد هستیم با اتفاقی که در هیئت دولت رخ داده محسن افشارچی به عنوان استاندار زنجان انتخاب شدند.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس با بیان اینکه ملاحظاتی برخی از دلسوزان در خصوص آقای افشارچی داشتند، گفت: این ملاحظات به وزیر محترم نیز ارسال شد. در نهایت آقای افشارچی به عنوان نیروی انقلابی، جهادی، دلسوز استاندار زنجان انتخاب شده و امروزه طبیعتا فصل، فصل کار است.

وی عنوان کرد: برای انتخاب استاندار ما یک لیست ۵۰ نفره داشتیم و نقاط ضعف و قوت تک تک افراد بررسی شد و تصمیم بر عهده وزیر کشور قرار داده شد و در نهایت جمع‌بندی ایشان این بوده که آقای افشارچی مشغول خدمت شوند. با این وجود ما نیز از استاندار زنجان حمایت خواهیم کرد تا با اتحاد و همدلی از این فرصت مجلس انقلابی، دولت انقلابی، استاندار انقلابی و مجمع نمایندگان متحد برای یک جهش در استان بهره‌ ببریم. اما رسیدن به این امر نیازمند وحدت است و باید تمام حواشی را کنار بگذاریم و وارد دوره جدید شویم و از این فرصت برای پیشرفت چشمگیر استان استفاده کنیم.

شجاعی با اشاره به اینکه ما انتظار داریم استاندار جدید زنجان به چشم یکسان به همه نقاط نگاه کنند، گفت: توقع این است که شبانه روزی پیگیر مشکلات استان باشند و در یک زمان مشخص شده‌ای مشکلات جاری استان را حل کنند تا بعد از مدتی ما تمرکز را بر روی پیشرفت استان قرار دهیم.

وی تصریح کرد: ما به عنوان مجمع نمایندگان استان دو وظیفه در مقابل استاندار جدید زنجان داریم به طوری که در مرحله نخست باید دستگیری از ایشان در سطح استان و کشور داشته باشیم که ان‌شاالله همه نمایندگان این امر را انجام خواهند داد و هر جایی که لازم باشد برای کمک به مدیریت استان چه در استان چه در کشور این کار را انجام خواهیم داد.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه با اشاره به اینکه از طرفی وظیفه ما نظارت است و این را به مردم نیز اعلام می‌کنیم که ما با چشم باز بر عملکرد استاندار نظارت خواهیم داشت، بیان کرد: همسویی مجلس و دولت انقلابی برای خدمت به مردم است و اگر خللی رخ دهد طبیعتا ما به عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم منافع مردم را ترجیح دهیم و گرایشات سیاسی را بر منافع مردم ترجیح ندهیم.

وی با تاکید بر اینکه طبق فرمایشات رهبری، نمایندگان قصد دخالت در امور اجرایی استان‌ها ندارند خاطر‌نشان کرد: اگر دخالت در امور اجرایی استان وجود داشته باشد مدیریت اجرایی استان با چالش رو به رو می‌شود. نظارت بر مدیریت اجرایی وظیفه قانونی ماست که با قدرت و قوت آن را انجام خواهیم داد.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=359970

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر