6
معاون وزیر خارجه آمریکا:

هر لحظه آماده بازگشت به مذاکراتیم؛ توپ در زمین ایران است

  • کد خبر : 360082
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و عراق در جریان مصاحبه‌ای تصریح کرد که واشنگتن آمادگی دارد با حسن نیت به تعهداتش ذیل برجام بازگردد.

هر لحظه آماده بازگشت به مذاکراتیم؛ توپ در زمین ایران است

«جنیفر گاویتو» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور ایران و عراق در دفتر خاور نزدیک در وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «سی ان بی سی» همچون دیگر مقام‌های آمریکایی از زیر بار مسئولیت واشنگتن در قبال پایبندی به تعهدات برجامی شانه خالی کرد و توپ را به زمین ایران انداخت.

 

به گزارش فارس، روز شنبه هفته جاری (۱۰ مهر ماه)، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد که واشنگتن ماه گذشته تلاش داشته تا درباره ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کند اما تهران از آمریکا خواسته است تا ۱۰ میلیارد دلار دارایی‌های بلوکه شده را به عنوان حسن نیت، آزاد کند.

توپ در زمین ایران است

گاویتو در بخشی از مصاحبه خود در پاسخ به سؤالی به اظهارات اخیر امیرعبداللهیان واکنش نشان داد و گفت: «ما این گزارش‌ها را دیده‌ایم و من در جایگاهی نیستم که بخواهم بگویم که ممکن است چه پیشنهادات خاصی درباره کاهش تحریم‌ها ارائه دهیم. ماهیت و ترتیب کاهش تحریم‌ها در جریان مذاکرات مشخص می‌شود بنابراین در این جا توپ در زمین ایران است».

 

واشنگتن آماده بازگشت به تعهدات برجامی است، امیدواریم ایران هم چنین کند

 

این مقام آمریکایی در ادامه از آمادگی ایالات متحده برای بازگشت به تعهدات برجامی خبر داد و گفت: «ما آمادگی داریم تا از طریق این مذاکراتی (وین) که با حسن نیت انجام گرفت به پایبندی دو جانبه به تعهدات برجامی بازگردیم و امیدواریم که ایران نیز چنین رویه‌ای را در پیش بگیرد. فکر می‌کنیم که به نفع آن‌ها باشد اما دوباره می‌گویم توپ در زمین ایران است».

 

واشنگتن از بازگشت زودهنگام ایران به مذاکرات وین استقبال می‌کند

گاویتو در ادامه در خصوص اظهارات اخیر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه در خصوص از دست رفتن زمان برای از سرگیری مذاکرات وین برای احیای برجام گفت:‌ «ما آمادگی داریم در هر زمان به مذاکرات هسته‌ای ایران بازگردیم. شنیده‌ایم که دولت جدید ایران اشاره کرده است که آمادگی دارد به زودی و حتی خیلی زودتر به مذاکرات بازگردد و ما از آن استقبال می‌کنیم. همانطور که گفتم پنجره‌ها (برای ازسرگیری مذاکرات وین) همچنان باز است و توپ در زمین ایران است».

 

وی سپس در خصوص مفهوم «زودهنگام» گفت: «امیدواریم که منظور مقام‌های ایران از واژه “خیلی زود”، واقعاً خیلی زود باشد».

 

مجری شبکه سی ان بی سی در سؤالی در خصوص این که مقام‌های ایرانی هنوز سیگنالی از سوی آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات مشاهده نکرده‌اند، پرسید که گاویتو در پاسخ به این سؤال گفت: «سیگنال ما همان تمایل ما برای بازگشت به میز مذاکرات برای بازگشت دوجانبه به تعهدات برجامی است. ما چندین دور مذاکرات برگزار کردیم و فکر می‌کنم که یک چارچوب زمانی داریم که به نظر من اساسی برای ادامه آن مذاکرات است و باید مذاکرات به سمت نوع کاهش تحریم‌هایی که آن‌ها به دنبال آن هستند و آمریکا آمادگی دارد در مذاکرات به ایران پیشنهاد دارد، برود».

 

از گفت‌وگوی ریاض و تهران استقبال می‌کنیم

معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در امور ایران و عراق در دفتر امور خاور نزدیک وزارت خارجه آمریکا همچنین از انتشار گزارش‌هایی درباره گفت‌وگوی مستقیم میان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی استقبال کرد و گفت: «ما از مشارکت آن‌ها در ثبات منطقه‌ای استقبال می‌کنیم. در خصوص اعلامیه‌ گفت‌وگوهای مستقیم میان عربستان سعودی و ایران، ما از آن استقبال می‌کنیم. ما از هرگونه گفت‌وگوی مستقیم که به صلح و ثبات بیشتر در منطقه منتهی شود، استقبال می‌کنیم».

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=360082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر