5

معتقدم آقایان هاشمی و خاتمی هیچ کدام قطعاً بد نبوده‌اند

  • کد خبر : 3602
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: آن‌چه دشمنان در نهضت ما متوجه نشده بودند و از آن غفلت کردند این بود که آن‌ها حضرت امام(ره) را نشناختند ما نیز امروز رهبری را نشناخته‌ایم. به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب در مراسم «بررسی ویژگی‌های شخصیتی مقام معظم رهبری و شرایط سیاسی داخلی و بین المللی […]

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: آن‌چه دشمنان در نهضت ما متوجه نشده بودند و از آن غفلت کردند این بود که آن‌ها حضرت امام(ره) را نشناختند ما نیز امروز رهبری را نشناخته‌ایم.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب در مراسم «بررسی ویژگی‌های شخصیتی مقام معظم رهبری و شرایط سیاسی داخلی و بین المللی دوره زعامت و رهبری ایشان» با اشاره به تاریخ صدر اسلام یادآور شد: پیامبر(ص) به عنوان یک حاکم فردی معصوم بود، اما در حکومت او که به وسیله شخص ایشان و اطرافیانش اداره می‌شد، ممکن بود ضعف‌هایی وجود داشته باشد؛ چراکه پیامبر(ص) هیچ‌گاه فرصت نیروسازی نیافت، اما حضرت علی(ع) در ۲۵ سال خانه‌نشینی فرصت نیروسازی پیدا کرد و به همین دلیل بود که توانست بعد از ۲۵ سال به قدرت بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: در دوران معاصر نیز حضرت امام(ره) قبل از انقلاب توانسته بود نیروسازی کند و دشمنان که این مساله را متوجه شده بودند در ابتدای انقلاب تلاش کردند یاران امام را شهید کنند به همین دلیل ترورهایی که در آن مقطع می‌بینیم ترورهای کور نبود، بلکه آن‌ها با دقت این ‌کار را انجام می‌دادند.

آن‌چه دشمنان در نهضت ما متوجه نشده بودند و غفلت کردند این بود که آن‌ها حضرت امام را نشناختند آن‌ها نمی‌دانستند مردم حضرت امام را حجت خود می‌دانند. ما هم امروز هنوز رهبری را نشناخته‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مستند “ظهور نزدیک است” گفت: این سی دی هم در اسم و هم در محتوا اشکال داشت این‌که بگویند ظهور نزدیک است اشکال ندارد؛ چراکه این سخن قرآن است اما با چه منطقی می‌گویند ظهور بسیار نزدیک است؟ ظهور امام زمان(عج) منطق دارد همچنان که غیبت او هم دارای منطق است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت امیر در ۲۵ سال خانه‌نشینی از جامعه غیبت کرد چون نیرو نداشت، امام زمان(عج) هم به این دلیل غیبت کرده است که نیرو ندارد. کسی که می‌گوید ظهور بسیار نزدیک است، مطمئن است که امام زمان(عج) نیرو دارد. نیرویی که بتواند آن حضرت را در تشکیل حکومت عدل واقعی یاری کند، حکومتی که همه کارهایش بر اساس عدالت باشد، امام زمان(عج) نیرویی می‌خواهد که هم متخصص باشد و هم متعهد و آن قدر تعداد این نیروها زیاد باشد که بتواند با استفاده از آن‌ها کل دنیا را اداره کند، آیا سازندگان این سی دی مطمئن هستند که این نیروها ساخته شده‌اند.

وی با بیان این‌که «ما نمی‌دانیم آیا حضرت به اندازه کافی نیروسازی کرده است یا نه؟» گفت: ما خیلی مسائل را نمی‌دانیم، به عنوان مثال هیچ کدام‌مان نمی‌توانستیم سال گذشته تشخیص دهیم که هم‌اکنون در مصر دیگر مبارکی وجود ندارد و بن‌علی از تونس فرار می‌کند، حوادثی که در منطقه اتفاق افتاد همه را شوکه کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سی دی ظهور بسیار نزدیک است، گفت: سازندگان این سی دی چه قصدی داشتند؟ ما در دنیا با کشورهای مختلف در حال تعامل هستیم، حتی هم‌اکنون آمریکا با واسطه ۵ درصد نفت مصرفی خود را از ایران می‌خرد با وجود این تعامل دشمنان علیه ما توطئه می‌کنند علت آن هم این است که ما آمده‌ایم تا مقدمات ظهور را فراهم کنیم چنانچه اگر امام زمان(عج) ظهور کند دیگر سارکوزی، اوباما و همه این‌ها باید بروند، او اهل مماشات نیست. وقتی حضرت امام(ره) این هدف را دنبال می‌کرد می‌دانست که باید پرچم را به دست مقام معظم رهبری بدهد آقا هم می‌داند قضیه چیست.

طائب در ادامه با ذکر خاطراتی از هوشمندی مقام معظم رهبری در مواجه با مسائل گفت: مقام معظم رهبری با دقت خاصی تلاش کرده‌اند تا سند چشم‌انداز آماده شود و دولت را مکلف کرده‌اند که تمام برنامه‌های خود را در این راستا تدوین کند. این سند در راستای آماده‌سازی برای ظهور است، اما دشمن که نمی‌خواهد زمینه‌های ظهور فراهم شود این هدف را دنبال می‌کرد که چشم‌انداز اجرا نشود. مقام معظم رهبری هم دشمن را خوب می‌شناسد و هم مسیر را شناخته است و توانست به خوبی قضایا را جمع کند.

وی در پاسخ به سوالی با بیان این‌که «مجلسی که در آینده تشکیل می‌شود به مراتب از این مجلس قوی‌تر خواهد بود» افزود:‌ ما نمایندگان این مجلس را افرادی فهیم و متدین می‌دانیم و ضمن تشکر از آن‌ها معتقدیم نمایندگان مجلس با این‌که در برخی جاها جلوی انحرافات را گرفت اما انصافاً در برخی از جاها هم چوب لای چرخ دولت گذاشته‌اند، به نظر من نمره این مجلس ۸۰ است، اما مجلس آینده نمره‌اش ۱۰۰ خواهد بود.

وی درباره رییس‌جمهور آینده نیز گفت: رییس‌جمهوری آینده فردی خواهد بود که تیپ شخصیتی‌اش شبیه احمدی‌نژاد خواهد بود، اما خیلی بهتر از او، رییس‌جمهور بعدی علاوه بر تجربه ریاست جمهوری هاشمی و خاتمی تجربه ریاست جمهوری احمدی‌نژاد را هم دارد و نباید کاستی‌های روسای جمهوری قبلی را داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: معتقدم آقایان هاشمی و خاتمی هیچ کدام قطعاً بد نبوده‌اند بلکه آن‌ها هم دستاوردهایی داشته‌اند.

وی در پاسخ به سوال دیگری گفت: احمدی‌نژاد در دوره اول خود بهترین عملکرد را داشت، البته نه این‌که نقصی نداشت ولی چون دشمن به دنبال زمین زدن او بود و برای مقام معظم رهبری اولویت با حفظ نظام جمهوری اسلامی است، ایشان وقتی دیدند که جریان اصولگرا زیر شدیدترین حملات دشمن است به میدان آمدند و از دولت حمایت کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3602

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر