5

لاوروف: مسکو نمی‌تواند در مسائل اقتصادی به اتحادیه اروپا تکیه کند

  • کد خبر : 360200
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

وزیر خارجه روسیه در دیداری با اعضای مجمع تجارت‌های اروپایی در روسیه گفت: مسکو نمی‌تواند در مسائل اقتصادی به اتحادیه اروپا تکیه کند چون بروکسل هر زمانی که بخواهد، می‌تواند علیه مسکو تحریم وضع کند.

لاوروف: روسیه نمی‌تواند به اتحادیه اروپا تکیه کند

وزیر خارجه روسیه در دیداری با اعضای مجمع تجارت‌های اروپایی در روسیه گفت: مسکو نمی‌تواند در مسائل اقتصادی به اتحادیه اروپا تکیه کند چون بروکسل هر زمانی که بخواهد، می‌تواند علیه مسکو تحریم وضع کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: به این نتیجه رسیده‌ایم که تکیه زدن بر اتحادیه اروپا در حوزه‌های استراتژیکی چون اقتصاد، صنعت نظامی، تامین فناوری‌ها و همچنین تامین قطعات از کشورهایی که علیه ما تحریم وضع می‌کنند، برای قدرتی چون روسیه غیرممکن و غیرقابل قبول است.

لاوروف همچنین یادآور شد که روسیه و اتحادیه اروپا پیشتر سرمایه‌گذاری‌های مشترکی به ویژه در تولید تجهیزات نظامی با اوکراین و کشورهای حوزه بالتیک داشته است.

وزیر خارجه روسیه افزود: ما چنین همکاری داشتیم اما اکنون آن، به تاریخ پیوسته است. ما برای از سرگیری همکاری آماده می‌شویم اما هیچ تضمینی وجود ندارد که مرحله ای جدیدی از همکاری ایجاد شود. برخی از روس‌ها امیدوارند که اتحادیه اروپا نمی‌خواهد علیه ما تحریم وضع کند.

وی در ادامه صحبت‌هایش پیشنهاد کرد که اروپایی‌ها می‌توانند به صحبت‌های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بیشتر گوش دهند.

وزیر خارجه روسیه در دیدار با فارغ التحصیلان دانشگاهی که وارد عرصه دیپلماتیک می‌شوند، با بیان این مساله که مسکو در حال حاضر بر روی به روز رسانی مفهوم سیاست خارجی روسیه کار می‌کند، از دیپلمات‌های جوان خواست در شکل‌گیری رویکردهای مشترک و استراتژی سیاست خارجی روسیه مشارکت داشته باشند.

به گفته این دیپلمات ارشد روسی، دیپلمات‌های جدید در مرحله سخت تاریخ روسیه و جهان کار خواهند کرد چراکه وضعیت جهانی پیچیده‌تر از اینها می‌شود.

وی افزود: این روند باعث می‌شود که فرد خلاق فکر کند و همیشه اجرای اصلی سیاست خارجی ما را که تضمین مطلوب‌ترین شرایط خارجی برای توسعه داخلی کشور است، به عنوان هدف اصلی در نظر بگیرد. این محتوای اصلی مفهوم سیاست خارجی فدراسیون روسیه است که توسط پوتین در سال ۲۰۱۶ مورد تایید قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=360200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر