2

تشریح همه تسهیلات اعطایی به نمایندگان

  • کد خبر : 36032
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۱ - ۹:۴۹

سبحانی‌نیا گفت که خودروی پیش‌بینی شده برای نمایندگان از خودروهای تولید داخل و شرکت ایران‌خودرو خواهد بود که پژو، سمند و حداکثر پرشیا است.

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، ضمن مردود دانستن برخی ادعاها در مورد نمایندگان مجلس، همه تسهیلات اعطایی به نمایندگان را تشریح کرد و گفت: میانگین حقوق دریافتی نمایندگان بین یک میلیون و ۷۰۰ تا دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: اخیرا بحث‌هایی در رسانه‌ها منعکس شده و اظهارات نسنجیده‌ای مطرح شده که در آن پرداخت مبلغ ۷۰۰ میلیون یا ۴۰۰ میلیون را به نمایندگان نسبت داده‌اند که اصلا منصفانه نیست و واقعیت ندارد.

وی افزود: هیات‌رییسه در هر دوره مجلس برنامه‌ریزی‌هایی برای نمایندگان دارد تا برای ایفای وظایف نمایندگی تسهیلاتی را در اختیار آنها قرار دهد، از جمله در این دوره ما ۱۸۰ نماینده جدید داریم که قرار است به تهران منتقل شوند و وضعیت مسکن و حمل و نقل آنها باید مشخص شود تا آنها بتوانند مستقر شوند و به وظیفه نمایندگی‌شان بپردازند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این دوره تصمیم بر این شد که خود مجلس برای نمایندگان مسکن اجاره کند، چراکه ما خانه سازمانی برای نمایندگان نداریم، البته حدود ۴۲ واحد در منطقه سعادت‌آباد داشتیم که آنها واگذار و به شهرداری فروخته شد.

سبحانی‌نیا اضافه کرد: براین اساس مقرر شد در محدوده متوسط شهر تهران اماکنی را مدنظر بگیریم و مجلس طرف قرارداد باشد و قرارداد رهن و اجاره را ببندد تا نماینده در هر منطقه‌ای که ببیند برایش مناسبت است، سکونت یابد، بنابراین نماینده مستقیما وارد این موضوع نمی‌شود و مجلس برای رهن، اجاره و پرداخت هزینه مسکن، طرف قرارداد خواهد بود.

این عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به پیش بینی ۱۰۰ میلیون تومان برای رهن یک واحد مسکونی تصریح کرد: در این صورت می‌توان واحدی ۱۰۰ تا ۱۵۰ متری را برای سکونت نماینده و همچنین رسیدگی به مراجعین اجاره کرد که البته در مناطق متوسط شهر قیمت بالاتر از این است.

وی درباره وسیله نقلیه پیش‌بینی شده برای نمایندگان نیز گفت: روال قبل این بوده که مجلس مستقیما نماینده را به ایران خودرو جهت تحویل خودرو معرفی می‌کرد، مجلس وامی پرداخت می‌کرد و به تدریج از حقوق نماینده کم می‌شد، اما در این دوره بنا شد که مجلس خودش طرف قرارداد با ایران‌خودرو باشد و مثل وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی، تعدادی ماشین خریداری کند که البته ملکیت آن در اختیار مجلس خواهد بود و برای استفاده در کارهای مجلس، رفع و رجوع مشکلات کاری و مسائل مربوط به مجلس در اختیار نماینده قرار می‌گیرد.

سبحانی‌نیا گفت که خودروی پیش‌بینی شده برای نمایندگان از خودروهای تولید داخل و شرکت ایران‌خودرو خواهد بود که پژو، سمند و حداکثر پرشیا است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، حقوق دریافتی نمایندگان را میانگین یک میلیون و ۷۰۰ تا دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: متاسفانه در این رابطه فضاسازی‌هایی می‌شود و گاهی از حقوق مادام‌العمر یا حقوق‌های بالا نام برده می‌شود که واقعیت غیر از این است و نمایندگان مجلس مانند کارکنان سایر دستگاه‌ها، طبق قانون مدیریت کشوری حقوق دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: تعدادی از نمایندگان عضو هیات علمی دانشگاه‌ها هستند و از آنجا حقوق دریافت می‌کنند، چراکه بعضا حقوق‌ها در چارچوب هیات‌علمی بهتر و مناسب‌تر از مجلس است. برخی از نمایندگان نیز از دستگاه‌های دیگر به مجلس مامور شدند و مایلند حقوق آنها از دستگاه مربوطه پرداخت شود، تعدادی نیز از خود مجلس حقوق می‌گیرند که آن هم در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری است.

سبحانی‌نیا یادآور شد: تا پیش از شروع مجلس نهم که احکام حقوقی نمایندگان پیگیری می‌شد، میانگین حقوق بین یک میلیون و ۷۰۰ تا دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود که البته مالیات و بیمه هم از آن کسر می‌شود، امسال نیز با توجه به مصوبه دولت برای افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی حقوق، نمایندگان نیز مثل سایر کارکنان دولت از همین میزان افزایش بهره‌مند خواهند شد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در مجلس تفاوتی بین نمایندگان از جهت دریافت حقوق وجود ندارد و رییس مجلس، عضو هیات‌رییسه و روسای کمیسیون‌ها همانند یک عضو عادی مجلس حقوق دریافت می‌کنند، براین اساس امتیاز آنها سوابق خدمتی و مدرکی است وگرنه کسی به خاطر مسوولیتش حقوق بیشتری دریافت نمی‌کند.

وی با اشاره به برخی فضاسازی‌ها درباره حقوق دریافتی نمایندگان مجلس تصریح کرد: متاسفانه گاهی در رسانه‌ها به این موضوع پروبال داده می‌شود و بی‌انصافی‌هایی صورت می‌گیرد.

این عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات عمرانی مجلس در حوالی بهارستان برای ساخت کتابخانه، موزه، مرکز پژوهش‌ها و همچنین مسکن و دفاتر نمایندگان گفت: اقدامات جدیدی در این رابطه آغاز شده است و این اعتبار که در بودجه پیش‌بینی شده بود، همانی است که برخی مبلغ آن را بین نمایندگان تقسیم کردند و گفتند که به هر نماینده ۷۰۰ میلیون تومان می‌رسد که چنین چیزی نبود و این اعتبارات عمرانی برای رفع نیازهای عمومی این مجلس و مجالس آینده است.

سبحانی‌نیا در این باره اظهار داشت: ما در دوره‌های گذشته، مبالغی را برای مسکن نمایندگان به عنوان وام پرداخت می‌کردیم و شاهد تبعاتی بودیم، از جمله اینکه این موضوع رسانه‌ای می‌شد و رسانه‌ها هم رنگ و لعاب آن را بیشتر می‌کردند که در نتیجه آثار منفی در جامعه داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز همیشگی مجلس به مسکن، لازم بود در یک دوره این مشکل را برای همیشه حل کنیم، ضمن اینکه نمایندگان باید برای انجام کارهای مراجعین دفاتری داشته باشند. در حال حاضر دفاتر ما در ساختمان ۷ طبقه کنار پارلمان مستقر است که گاهی در یک اتاق دو، سه نماینده میز دارند و مراجعه‌کنندگان را که تعدادشان بسیار زیاد است، ملاقات می‌کنند که وضع نامناسبی را به وجود می‌آورد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نتوانسته‌ایم ابزار لازم را برای ایفای وظیفه نمایندگی در اختیار نمایندگان قرار دهیم و لذا لازم است دفاتری را برای آنها پیش‌بینی کنیم تا نمایندگان در آن مستقر شوند و بتوانند کارها را در آنجا رفع و رجوع کنند، بنابراین اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت دفاتر نمایندگان، کتابخانه، مرکز پژوهش‌ها و همچنین واحدهای مسکونی برای رفع نیازهای این مجلس و مجالس آینده خواهد بود.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: در حال حاضر یک ماه از آغاز کار مجلس نهم می‌گذرد، اما هنوز برخی از نمایندگان نتوانسته‌اند خانواده‌هایشان را به تهران منتقل کنند، در حالی که در آستانه ماه رمضان باید وضعیت آنها مشخص شود و همچنین ثبت‌نام فرزندان آنها در مدارس نیز نیازمند تعیین تکلیف است. پس بهترین کار این است که یک بار سرمایه‌گذاری کنیم و برای همیشه مشکل را حل کنیم، اعتبار عمرانی مجلس نیز براین اساس نیز پیش‌بینی شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36032

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر