5

۱۰ تا از حوادثی که می توانند زمین را نابود کنند + تصاویر

  • کد خبر : 360797
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

دراین گزارش با ۱۰ تا از حوادثی که می توانند زمین را نابود کنند آشنا شوید.

حوادثی که میتوانند زمین را نابود کنند کم نیستند. زندگی روی زمین به مو بند است. تقریبا هر روزی که زنده بیدار میشویم، یک معجزه است که باید بابت آن سپاسگزار باشیم. این ده حادثه میتوانند دید شما را به زندگی تغییر دهند. با ما همراه باشید در این مقاله‌ی حقایق جالب همراه باشید.

۱۰- انفجار خورشید
پایان مهلک و قطعی برای زمین و کل منظومه‌ی ما وجود دارد، و آن مرگ خورشید نام دارد. درخشش خورشید حال از یک سری واکنش‌های شیمیایی است که هیدروژن مصرف میکنند، و روزی که این ذخیره‌ی هیدروژن به انتهای خود برسد، خورشید به مرور بزرگ و بزرگ‌تر میشود و رنگ قرمز تیره به خود میگیرد. خورشید به قدری بزرگ میشود که تا مریخ هر سیارهی‌ای را میبلعد؛ و سپس با انفجاری مهیب تبدیل به یک کوتوله‌ی فلزی سرد میشود.

۹- بیگانگان
شاید این موضوع برای شما خنده دار‌ترین و مسخره‌ترین در این لیست باشد. شاید شبیه فیلم‌ها به نظر برسد. اما تقریبا تمام دانشمندان باور دارند که بیگانگان وجود دارند. همانطور که در زمین بر اثر تکامل و کنش‌های طبیعی زندگی به وجود آمدن شانس این اتفاق در سیارات دیگر نیز وجود دارد؛ و اگر ان‌ها به طماعی و حریصی ما انسان‌ها باشند، حتما چشم به منابع طبیعی و غنائم زمین ما خواهند دوخت.

۸-شراره خورشیدی
در رتبه‌ی هشتم حوادثی که میتوانند زمین را نابود کنند، شراره خورشیدی قرار دارد. خورشید هم حیاتبخش است هم ویرانگر. شراره‌های خورشیدی نوعی پرتاب شعله است، که زمین را با اتم‌ها و عناصر داغ بمباران میکنند. این اتفاق قبلا نیز بار‌ها افتاده بود و روی خطوط تلفنی، یا حرارت زمین تاثیر گذاشته بود. اما آن‌ها حالت خفیفی از شراره بودند. دانشمندان باور دارند خورشید قابلیت ایجاد شراره‌های تا چندین برابر بزرگتر دارند؛ و اگر این شراره‌ها به قدر کافی بزرگ باشند میتوانند لایه اوزون را بسوزانند و به زندگی روی زمین خاتمه دهند.

حوادث

۷- سیاه چاله
همین اکنون سیاه چاله‌ها آزادانه در فضا سرگردان اند؛ و اگر یکی از ان‌ها به منظومه‌ی ما برسد اولین چیزی که مخدوش خواهد کرد مدار سیارات است؛ و این باعث میشود سیارات از مدار خود خارج شوند و امکان دارد به یکدیگر برخورد کنند. از دیگر اتفاقات ناگوار این است که میتواند سیارک‌ها را از مدار خود خارج کند و به عنوان شهاب سنگ درست به سمت سیاره‌ی ما پرتاب کند؛ و بدتر این که حتی خود زمین را ببلعد. اما شاد باشید که زمین قبل از بلعیده شدن، یا منفجر یا له میشود.

۶- ابر آتش فشان
باورتان میشود که یک آتش فشان نیز میتواند زندگی را از روی زمین پاک کند؟ بله درست خواندید. آتش فشان‌هایی مانند آتش فشان yellowstone در آمریکا وجود دارند که پتانسیل زیادی در آنجا وجود دارد. این آتش فشان‌ها میتوانند به محض فوران زندگی را در چند مایلی خود نابود کنند. اما بد‌تر از آن پخش شدن خاکستر آن‌ها در جو زمین است که میتوانند جو زمین را بپوشاند تا از ورود نور خورشید جلوگیری کند؛ و سپس یک عصر یخبندان کوتاه، اما کافی برای نابودی زندگی راه بیاندازد.

اختروش

۵-اختروش
گفته میشود این پدیده یک پتانسیل و چگالی بسیار زیاد از انرژی الکترومغناطیسی است که مربوط به یک کهکشان جوان میباشد. این پدید چنان امواج شدیدی از خود ساطع میکند که مانند یک اسلحه‌ی فوق ویرانگر فضایی است؛ که میتواند کل منظومه‌ی ما را نابود کند. برخورد اختروش با زمین مانند شلیک گلوله‌های فوق پیشرفته در فضایی به عضمت جهان است. اما خوش بختانه احتمال این واقعه نزدیک به صفر است.

۴-پاندمی جهانی
در ر تبه چهارم حوادثی که میتوانند زمین را نابود کنند پاندمی جهانی قرار دارد. این خطری ملموس‌تر از باقی خطر‌ها است، چرا که انسان با آن دست و پنجه نرم کرده است. برای مثال طاعون در قرون وسطی حدود نصف جمعیت اروپا را نابود کرده بود؛ و در همین اواخر در خصوص ایبولا یا کرونا تمامی مردم جهان خطرناک بودن این موضوع را به خوبی درک کردند.

 نابودی لایه اوزون

۳- نابودی لایه اوزون
لایه اوزون ما را از خطرات اشعات خطرناک خورشیدی محافظت میکند. اما اگر روزی این لایه نابود یا ضعیف شود. این اشعات میتوانند بر روی کشتزار، گیاهان، تولید مثل جانوران، احتمال بالا رفتن سرطان و…. شود.

۲-بمب اتم
تنها دو بمب اتم ژاپن شوکی اتمی و اشعاتی مخرب به بار آورد که تا سال‌ها در خاک انجا نمیشد چیزی کشت کرد، و جانداران تولید مثل سالمی نداشتند. همچنین با وجود این که بمب نبود، هنوز آثار مخرب حادثه‌ی چرنوبیل به طور کامل بر طرف نشده است. یعنی مدت‌ها زمان میبرد تا رخدادی اتمی توسط طبیعت جبران شود. به همین علت دانشمندان باور دارند که تعداد بالای ۱۵ بمب اتم، میتواند زندگی را از زمین محو کند.

 شهاب سنگ

۱- شهاب سنگ
شهاب سنگ محتمل‌ترین دلیل نابودی زمین خواهد بود. میلیون‌ها سال پیش یک شهاب سنگ بود که دایناسور‌ها را به کلی از زمین محو کرد. همچنین سال‌ها است که دانشمندان و ناسا نگران برخورد‌های شهاب سنگ‌های بزرگ با زمین هستند. نه تنها یک شهاب سنگ بزرگ میتواند به کلی سطح زمین را بسوزاند. بلکه اگر یک شهاب سنگ از حد خود بزرگ‌تر باشد، میتواند زمین را از مدار خود خارج کند.

منبع: ایرابرود

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=360797

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر