7

حضور وزیر صمت در مجلس / تکلیف واردات خودرو روشن می‌شود؟

  • کد خبر : 360882
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

طبق اعلام تعدادی از اعضای کمسیون صنایع و معادن مجلس، امروز( سه شنبه) وزیر صمت به این کمیسیون خواهد رفت تا تکلیف مصوبه مجلس در حوزه واردات خودرو مشخص شود.

حضور وزیر صمت در مجلس / تکلیف واردات خودرو روشن می‌شود؟

به گزارش افق نیوز ، حضور فاطمی امین در کمیسیون تخصصی در حالی برنامه ریزی شده که نه تنها هنوز برنامه دقیقی برای از سرگیری واردات خودرو ارائه نشده که حتی طرح مجلس برای واردات محدود خودرو نیز هنوز به قانون تبدیل نشده است.

واردات خودرو که از حدود سه سال و نیم گذشته و همزمان با از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران ممنوع شده، همچنان سرنوشت نامعلومی دارد. هرچند به نظر می‌رسد تا کنار رفتن تحریم‌ها و دسترسی دولت به منابع ارزی جدید، امکان عادی شدن واردات خودرو وجود ندارد اما در هفته‌های گذشته طرح مجلس برای صدور مجوز محدود واردات نیز راه به جایی نبرده است.

در طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کرده‌اند، برای کسانی که در حوزه خودرو صادرات انجام می‌دهند یا بدون انتقال ارز امکان واردات دارند، مجوز ورود خودرو به کشور صادر می‌شد، طرحی که تاکنون دو بار با مخالفت شورای نگهبان مواجه شده و در جدیدترین اظهارنظر، طحان نظیف، سخنگوی این شورا گفته که این بخش هنوز ابهام دارد.

پیگیری نمایندگان مجلس برای تصویب نهایی این طرح در حالی ادامه دارد که چند روز قبل وزیر صمت نیز با از سرگیری واردات خودرو مخالفت کرده و گفته بود لااقل تا پایان سال جاری نمی‌توان به از سرگیری واردات فکر کرد.

با وجود این مخالفت‌ها، اعضای کمیسیون صنایع مجلس ابراز امیدواری کرده‌اند که با حضور فاطمی امین در جلسه این کمیسیون، ابهام‌های باقی مانده در این طرح برطرف شده و امکان از سرگیری محدود واردات خودرو فراهم شود. در صورتی که مذاکرات دو طرف به نتیجه برسد و نمایندگان بتوانند رضایت شورای نگهبان را نیز جلب کنند، شاید پس از جلسه امروز، پس از سه سال و نیم، راهی جدید برای واردات خودرو باز شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=360882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر