9

بنا ندارم قضاوتی درباره عملکرد مسئولان سازمان لیگ در ادوار گذشته داشته باشم

  • کد خبر : 360953
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳

مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: بهره‌مندی از درآمد تبلیغات محیطی حق واقعی و مسلم باشگاه‌ها است و باید همه تیم ها با قدرت از پیشنهاد آجورلو استقبال کنند تا سازمان لیگ سهم باشگاه‌ها را به درستی پرداخت کند.

محمدی: چرا میزان درآمد تبلیغات محیطی شفاف اعلام نمی‌شود؟/ باشگاه‌ها ابزار درآمدزایی سازمان لیگ شده‌اند

به گزارش افق نیوز ، اکبر محمدی، مدیرعامل باشگاه پیکان تهران با اشاره به نامه مصطفی آجورلو به سرپرست سازمان لیگ مبنی بر استفاده از امتیاز تبلیغات محیطی این حرکت را یک اقدام مفید ارزیابی و اظهار داشت: باشگاه پیکان نیز به صورت ویژه با کمک گرفتن از مشاوران متخصص در این حوزه به زودی درخواست خود به سازمان لیگ ارائه خواهد داد تا بتوانیم از این محل درآمدزایی قابل قبولی داشته باشیم.

وی ادامه داد: تا به امروز خیلی روی موضوع بهره‌مندی از امتیاز تبلیغات محیطی تحقیق کردم و با اساتید دانشگاهی متخصص در این حوزه همفکری کردم و به این باور رسیدیم که حق باشگاه‌ها تا به امروز محقق نشده است. دیشب درودگر در این ارتباط توضیحاتی را ارائه کرد، اما من به عنوان مدیرعامل یک باشگاه لیگ برتری قانع نشدم. هیچ کسی نمی‌داند سازمان لیگ از محل تبلیغات محیطی چه میزان درآمد داشته است، در صورتی که این حق اولیه باشگاه‌ها است که در جریان جزئیات این اتفاق قرار بگیرد.

مدیرعامل باشگاه پیکان تصریح کرد: درودگر دیشب در برنامه تلویزیونی اعلام کرد فصل گذشته یازده قرارداد با شرکت‌های تبلیغاتی منعقد شده، اما برای لیگ جدید شش قرارداد امضا شده، اما مساله مهم اینجاست که رقم قرارداد چقدر است؟ وقتی این موضوع شفاف اعلام نمی‌شود طبیعی است که ابهامات به وجود می‌آید! وقتی شما رقم را ندانید متوجه نمی‌شوید عایدی سازمان لیگ در این میان چه میزان است و سهم باشگاه‌ها به عنوان شرکت کنندگان در مسابقات چقدر است؟

وی گفت: البته رقم‌هایی در این میان از سوی سازمان لیگ به باشگاه‌ها پرداخت شده، اما مشخص نیست این مبالغ از چه میزان درآمد محاسبه شده، در این بین جریمه‌ها و هزینه‌های جانبی نیز از آن کسر شده تا یک علامت سوال بزرگ برای مدیران به وجود بیاید که سیستم محاسبه چگونه بوده و رقم اصلی چقدر بوده که سهم باشگاه از این قراردادها این مبلغ بوده است!

اکبر محمدی در بخش دیگری از مصاحبه خود توضیح داد: ما در چند نوبت بنا داشتیم که چند حرکت تبلیغاتی مفید به فایده در جهت منافع باشگاه انجام دهیم، اما قوانین سازمان لیگ که مصوبه هیئت رئیسه این سازمان بود مانع از انجامش شد، اما آنچه واضح و روشن است سهم باشگاه‌ها از محل تبلیغات محیطی بسیار ناچیز و اندک است. بیشتر باشگاه در این فرایند تبدیل به ابزار شده‌اند و حقوق آن‌ها توسط فدراسیون به درستی پرداخت نمی‌شود.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال با استقبال از حرکت آجورلو مبنی بر طرح این راهکار گفت: بسیار خوشحالم که آجورلو این کار را استارت زد و ما هم به عنوان یکی از اعضای مجمع و یکی از باشگاه‌ها ذینفع از این تصمیم پیگیر وصول مطالبات خود از سازمان لیگ هستیم و تلاش می‌کنیم این کار به نتیجه برسد. بنا ندارم قضاوتی درباره عملکرد مسئولان سازمان لیگ در ادوار گذشته داشته باشم، اما حرف من و خیلی از مدیران باشگاه‌های لیگ برتری این است که باید یک معادله بُرد – بُرد رقم بخورد تا همه از این درآمد ذینفع باشند. باشگاه‌ها باید از محل تبلیغات محیطی منتفع شوند، نه اینکه صرفا سازمان لیگ برنده این اتفاق باشد و سهم حداقلی به باشگاه‌ها تعلق بگیرد.

مدیرعامل باشگاه پیکان با اشاره به نبود شفافیت در حوزه درآمدزایی سازمان لیگ از محل تبلیغات محیطی، از مدیران این مجموعه خواست هر چه سریعتر برای آگاهی افکارعمومی نسبت به ارائه گزارش مالی اقدام کنند، وی در ادامه توضیح داد: متاسفانه تا به امروز بارها سوال مطرح کردیم که بالاخره درآمد فصل گذشته چه شد؟ فصول گذشته از این محل چه مقدار پول حاصل شده، اما هیچ کسی جوابگو نیست، من تصور می‌کنم سازمان لیگ به این علت شفاف سازی نمی‌کند، چون می‌داند به دنبال اعلام میزان درآمد آن وقت به باشگاه‌ها بدهکار خواهد شد و دیگر باشگاه‌ها به راحتی کوتاه نمی‌آیند و البته از طرفی ممکن است برخی از این مطالبات محقق نشود آن وقت دیگر باشگاه‌ها قید سهم خود را نمی‌زنند، به همین دلیل بهترین گزینه عدم شفاف سازی در این مقوله است. با این حال با شناختی که از شهاب الدین عزیزی خادم دارم می‌دانم که تمایل دارد باشگاه‌ها حق واقعی خود را از فوتبال بگیرند، اما باید در ادامه کار پیگیری کنیم که این اتفاق رخ بدهد.

وی در پایان با اشاره به نقش مهم اتحادیه باشگاه‌های فوتبال در پیگیری این مطالبه، خاطرنشان کرد: اگر اتحادیه باشگاه‌های فوتبال مأموریتش دفاع از حقوق باشگاه‌هاست باید در این مقوله با قدرت در کنار باشگاه حضور پیدا کند تا حقوق باشگاه‌ها به درستی پرداخت شود. اتحادیه فوتبال باشگاه‌ها تا به امروز منفعل عمل کرده، اما واقعیت این است که اتحادیه باید در این مورد با قدرت وارد شود تا باشگاه‌ها به این باور برسند که آن‌ها نقش فرمایشی ندارد بلکه در کنار باشگاه‌ها از حقوق به حق آن‌ها دفاع می‌کنند.

منبع: میزان
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=360953

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر