1

بانک توسعه تعاون آمادگی تامین مالی بخش های مختلف صادرات کشور را داراست

  • کد خبر : 360957
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون بر آمادگی تامین مالی بخش های مختلف صادرات کشور از جمله تولید کنندگان، حمل و نقل زمینی و دریایی تاکید ورزید.

بانک توسعه تعاون آمادگی تامین مالی بخش های مختلف صادرات کشور را داراست

به گزارش افق نیوز ، سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون ضمن گرامیداشت روز ملی صادرات اظهار داشت: صادرات هر کشور به عنوان یکی از مهمترین مولفه های توانمندی اقتصادی کشور مطرح است.

وی افزود: این که میزان کالاها یا خدماتی افزون بر میزان مصرف داخلی اقتصاد تولید گردند، امکان صادرات کالا یا خدمات را فراهم نمی سازد، بلکه کیفیت و نحوه مناسب ارائه کالا و خدمات برای کشورهای مقصد در موفقیت صادرات حائز اهمیت است.

فتاحی با اشاره به راهبردهای دولت جدید در افزایش تعامل با کشورهای همسایه و منطقه گفت: رویکرد دولت جدید می تواند در افزایش تولید و اشتغال موثر باشد و این راهبرد می تواند محرک و انگیزه ای قوی برای صنایع و مشاغل گوناگون تلقی گردد.

فتاحی گفت: در فرآیند صادرات، بخش های مختلف اقتصادی از جمله واحدهای تولیدی، حمل و نقل، گمرک، استاندارد، بهداشت، ارکان مالی، بانکی و دیپلماسی وظایفی مهم بر عهده دارند و انسجام بخش های مختلف برای اجرای موفق فرآیند الزامی است.

وی در تبیین خدمات بانکی قابل ارائه به صادر کنندگان گفت: نظام بانکی می تواند با پذیرش خدمات مالی و بانکی به صادر کنندگان موجب انتقال ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصاد گردد و به صورت سیستمی باعث ایجاد تعادل در تراز ارزی کشور گردد.

وی تامین مالی ایجاد و توسعه زیرساخت های مورد نیاز صادرات به ویژه بنادر، راه های مواصلاتی و مناطق ویژه اقتصادی را از خدمات شبکه بانکی به صادر کنندگان اعلام نمود و گفت: بانک توسعه تعاون تاکنون ارتباطات و تعاملاتی با بخش های حمل و نقل و ناوگان باری و دریایی کشور داشته است و تامین مالی بانک در بروزرسانی ناوگان حمل و نقل کشور برای صادرات به مقاصد دور و نزدیک اثربخش بوده است.

فتاحی به حضور برندهای مطرح در بخش تعاون اشاره نمود و گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی بازدیدهایی که از قابلیت های تعاونی ها در نمایشگاه های مختلف داشته اند، بر توان صادراتی تعاونگران صحه گذاشته اند.

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون به آمار تسهیلاتی بانک در بخش بازرگانی به میزان ۴۵ هزار میلیارد ریال طی دو سال و نیم اخیراشاره کرد و نیز گفت: همکاران بانک از توانمندی و تجربه کافی در عملیات ارزی برخوردار هستند و صدور حوالجات ارزی و اعتبار اسنادی و انواع خدمات ارزی در واحدهای ارزی بانک قابل ارائه است.

فتاحی گفت: بانک توسعه تعاون در مناطق راهبردی و مستعد صادرات کشور از جمله چابهار، بندرعباس، ماکو، بوشهر و همه استانهای مرزی که مبادلات تجاری گسترده دارند خدمات شعبه ای ارائه می کند و با گسترش تعاملات بانک با واحدهای فعال در حوزه صادرات، نقش بانک در این موضوع مهم اقتصادی پررنگ تر می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=360957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر