9

تقدیر وزیرعلوم و حجت الاسلام رستمی از رتبه های برتر کنکور

  • کد خبر : 360987
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۲۳

وزیرعلوم و حجت الاسلام رستمی از رتبه های برتر کنکور در رویداد آینده روشن تقدیر کردند.

تقدیر وزیرعلوم و حجت الاسلام رستمی از رتبه های برتر کنکور

به گزارش افق نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، در اختتامیه گردهمایی رتبه های برتر آزمون سراسری(گروه ریاضی) که با عنوان «آینده روشن» برگزار شد، به محدودیت علم و استعداد انسان اشاره کرد و گفت: هر چقدر هم که تلاش کنیم، علم ما در مقابل نادانسته هایمان بسیار کم و دایره انتخاب هایمان محدود است.

وی، گره خوردن با اهل بیت(ع) به عنوان معادن و خزائن علم و دانش را راه نامحدود شدن علم انسان معرفی و تصریح کرد: همه دانشمندان مسلمان در مسیر زندگی و کسب علم از درگاه خداوند و اهل بیت(ع) استمداد داشته و به موفقیت‌های چشمگیر رسیده اند؛ یکی از نمونه های آن نیز می توان به دکتر حسین بهاروند، کاشف سلول های بنیادی اشاره کرد که امام رضا(ع) را استاد راهنمای خود می دانند.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها در ادامه به دانشجویان توصیه کرد: تلاش کنید جزو کسانی باشید که امام زمان(عج) از وجودشان خوشحال و راضی هستند. در آغاز تحصیل خود آرزوهای بزرگ داشته و آن ها را با اهل بیت(ع) در میان بگذارید تا سرمایه عمر خود را در مسیر اشتباه از دست نداده و بتوانید اتفاقات بزرگ را رقم بزنید.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم، از نخبگان خواست به معنای واقعی به دنبال دانایی باشند و افزود: دانایی شامل دو فاکتور اصلی عالم بودن و عاقل بودن است؛ علم به معنای دانش و آگاهی و عقل، به معنای پیشگیری است یعنی به گونه ای برنامه ریزی کنیم که حتی الامکان در زندگی دچار چالش نشویم.

وی گفت: علم از طریق دانشگاه و دانشمندان اما عقل، از طریق تجربه به دست می آید و با توجه به اینکه امکان تجربه همه امور برای انسان وجود ندارد، می بایست نسبت به استفاده از تجارب دیگران توجه ویژه داشته باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تجربه را مرز مشترک علم و عقل دانست و تصریح کرد: راه عاقل شدن کم هزینه، استفاده از تجربیات دیگران از طریق مطالعه آثار و زندگی آن ها است؛ در واقع ما هنگام مطالعه، تجربیات نویسنده را در وجود خود نهادینه می کنیم.

زلفی گل خطاب به دانشجویان ادامه داد: خدا به هر انسانی توانایی منحصر به فردی داده است؛ سر کلاس درس اساتید مختلف که می نشینید، سعی کنید از ویژگی های مثبت آنها در هر زمینه ای که هست، الگو بگیرید و آن ها را در خود جمع کنید که در این صورت پس از اتمام دوران دانشگاه، انسانِ عالمِ عاقلِ دانای تراز جمهوری اسلامی خواهید بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت احترام و جلب رضایت والدین اشاره و به دانشجویان خاطرنشان کرد: دعای والدین لازمه موفقیت هر فرد است و تردید نداشته باشید که با دعای آنان به هر آرزویی می رسید؛ علم، قدرت و ثروت مطلق دست خداوند است بنابراین از او کم نخواهید؛ بخواهید که انسان های بزرگ را سر راهتان قرار دهد و به شما علمی عطا کند که از طریق آن برای خود و جامعه ثروت آفرین باشید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان از نخبگان خواست پس از رسیدن به درجات عالی، مردم و به ویژه خاستگاه و زادگاه خود را فراموش نکرده و در مسیر خدمت  به آنان گام بردارند.

تقدیر از رتبه های تک رقمی آزمون سراسری ۹۹ و۱۴۰۰ در گروه ریاضی، صندلی داغ با حضور اسدالله کلانتریان فارغ التحصیل دکترای برق از دانشگاه ماساچوسف و عضو هییت علمی دانشگاه صنعتی شریف، اجرای زنده حسین حقیقی و برش کیک آینده روشن از دیگر برنامه‌های مراسم پایانی رویداد آینده روشن بود.

نخستین رویداد «آینده روشن» به‌ همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آستان قدس رضوی، مهر و آبان ماه جاری با حضور رتبه های برتر کنکور سراسری در مشهد مقدس برگزار شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=360987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر