8

لاوروف: عدم وجود روابط بین روسیه و ناتو یک فاجعه نیست

  • کد خبر : 361147
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به این واقعیت که روابط مسکو و بروکسل فاجعه آمیز نیست، بلکه صرفاً دیگر وجود ندارد، سخنان وزیر دفاع درباره لزوم بازداندگی روسیه و نشان دادن قدرت نظامی ناتو به مسکو را “رویایی” نامید.

لاوروف: عدم وجود روابط بین روسیه و ناتو یک فاجعه نیست

به گزارش افق نیوز به نقل از خبرگزاری «تاس»،”سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه در پایان مذاکرات با همتای نروژی خود در مسکو اعلام کرد که روابط روسیه و ناتو را نباید فاجعه آمیز نامید، این روابط بطور کلی دیگر وجود ندارد.

لاوروف گفت: «من روابط بین روسیه و ناتو را فاجعه آمیز ارزیابی نمی‌کنم. واقعیت این است که چنین روابطی بطور کلی دیگر وجود ندارد. ما اکنون و پس از تصمیم مربوط به تعطیل کردن دفاتر سیاسی و اطلاعاتی ناتو در مسکو، دیگر هیچ رابطه‌ای با بروکسل نداریم.»

وزیر خارجه روسیه همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاران، سخنان “آنگرت کرامپ-کارنباور” وزیر دفاع کشور آلمان درباره لزوم بازدارندگی هسته‌ای روسیه و اینکه باید آمادگی ناتو برای استفاده از هر نوع تسلیحات نظامی در صورت ضرورت را به مقامات مسکو نشان داد، چنین اظهاراتی را “رویایی و فانتزی” خواند.

سرگئی لاوروف همچنین ابراز اطمینان کرد که کشوری مانند نروژ، دارای سیاستمدارانی واقع بین است و روسیه نیز خواهان حفظ روابط منطقی و واقع بینانه با این همسایه شمالی خود است. وی افزود: «ما می‌دانیم که نروژ  تعهداتی بعنوان یک کشور عضو ناتو دارد، ولی مسکو سعی می‌کند روی مسائل مثبت در روابط دوجانبه تکیه کند.»

“ماریا زاخارووا” سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز پیش از این در واکنش به سخنان وزیر دفاع آلمان یادآور شده بود که مقامات مسکو امیدوارند در آلمان افرادی یافت شوند که “آنگرت کرامپ-کارنباور” را از امتحان کردن قدرت نیروهای مسلح روسیه برحذر دارند.

“دیمیتری پسکوف” سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز در مصاحبه‌ای تلویزیونی تأکید کرده است که طرف روسی تمامی اقدامات ضروری برای به حداقل رساندن تهدیدات از جانب ناتو، از جمله نزدیک‌تر شدن اوکراین به ناتو را انجام داده و تدابیر لازم در این زمینه در آینده نیز اتخاذ خواهند شد.

به گفته وی، روسیه همواره خواستار توسعه روابط با ناتو بوده، ولی از بین رفتن روابط دوجانبه هیچ عواقب خطرناکی برای این کشور ندارد و روسیه قدرت دفاع از منافع ملی خود را دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=361147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر