4

سانحه برای اتوبوس‌ها در محور تهران ـ مشهد/ ۳ کشته و ۴۳ مصدوم نتیجه کم‌توجهی‌ در مسیر پایتخت+ جزئیات

  • کد خبر : 361331
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

 محور تهران – مشهد در استان سمنان باز هم شاهد سانحه رانندگی بود و ۲ سانحه برای ۲ اتوبوس، ۳ کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت.

سانحه برای اتوبوس‌ها در محور تهران ـ مشهد/ 3 کشته و 43 مصدوم نتیجه کم‌توجهی‌ در مسیر پایتخت+ جزئیات

به گزارش افق نیوز ، بارها و بارها از زبان بسیاری از کارشناسان و مسئولان پلیس‌راهور گفته شد که یکنواخت بودن در مسیر طولانی و حدود ۵۵۰ کیلومتری تهران – مشهد در استان سمنان علت عمده سوانح جاده‌ای در این محور بین‌المللی است و واژگونی ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان نتیجه این یکنواختی جاده در مسیر پرتردد پایتخت به مشهد مقدس در محدوده استان سمنان می‌شود.

اینکه رانندگان باید با استراحت کافی اقدام به رانندگی در جاده‌ها به‌ویژه این مسیر کرده و حتی در بین مسیر نیز هر دو ساعت ۱۵ دقیقه به استراحت بپردازند؛ نکته درستی است؛ اما نباید از وظایف مسئولان در قبال این محور بین‌المللی و ترانزیتی که سالانه میلیون‌ها خودرو از آن می‌گذرد و چند برابر آن مسافر از آن عبور می‌کنند؛ به‌سادگی گذشت.

کارشناسان همواره بر لزوم ایجاد مجتمع‌های بین‌راهی در این مسیر طولانی و خسته‌کننده برای استراحت رانندگان و مسافران عبوری از آن تأکید کرده و حتی اقدامات و دستورهایی نیز در این زمینه در سال‌های گذشته صادر شد؛ اقدامات و دستورهایی که در حد جلسات و دستور باقی ماند تا بازهم شاهد سوانحی از نوع واژگونی در جاده‌های استان سمنان باشیم.

بارش باران و لغزندگی جاده نیز این بار مزید بر علت شد تا اول هفته برای شهروندان این استان با خبر سه سانحه رانندگی در محور بین‌المللی تهران – مشهد آغاز شود که دو حادثه از این سه مورد مربوط به اتوبوس‌های حامل مسافر بود.

در یکی از این سوانح که ساعت ۳ و ۱۹ دقیقه بامداد امروز رخ داد سه دستگاه کامیون در کیلومتر ۵ محور ایوانکی – تهران واژگون شده و یک دستگاه تریلی نیز از جاده منحرف شد.

براثر این حادثه هشت نفر دچار حادثه‌دیدگی شده و یک نفر برای ادامه درمان توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با بیان اینکه تیم امداد و نجات برای امدادرسانی در این حادثه از پایگاه این جمعیت در ایوانکی به محل وقوع آن اعزام شده بودند گفت: عملیات امدادرسانی به مصدومان در این سانحه در ساعت ۴ و ۳۳ دقیقه بامداد امروز به پایان رسید.

تصادف اتوبوس با کامیونت با ۳۱ مصدوم

اما در سانحه‌ای دیگر که در ساعت ۴ و ۳۵ دقیقه بامداد امروز در کیلومتر ۶۳ محور سرخه به آرادان یعنی پنج کیلومتری شهر آرادان رخ داد؛ یک دستگاه اتوبوس پس از برخورد با کامیونت ایسوزو دچار واژگونی شد که براثر این سانحه ۳۱ سرنشین این اتوبوس مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته مظفر محمدخانی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان، این سانحه رانندگی با اعزام سه تیم امداد و نجات هلال‌احمر و پنج تیم از مرکز فوریت‌های پزشکی، ۳۱ سرنشین اتوبوس سانحه دیده که از گناباد به مقصد تهران در سفر بودند؛ پس از رهاسازی به بیمارستان منتقل شدند و این سانحه در محل وقوع آن فوتی نداشت.

۳ کشته و ۱۲ مصدوم براثر واژگونی اتوبوس

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان از واژگونی یک اتوبوس دیگر در همان محور سرخه به آرادان در ساعت ۶ و ۲۵ دقیقه صبح خبر داد و افزود: این سانحه که در کیلومتر ۱۶ این محور رخ داده است؛ ۱۵ حادثه‌دیده داشت.

محمدخانی با اشاره به اینکه این اتوبوس از مبدأ تایباد به مقصد تهران در حرکت بود عنوان کرد: متأسفانه سه نفر از حادثه دیدگان در این سانحه رانندگی در محل وقوع آن و سر صحنه فوت کردند.

«بارش باران» و «عدم دقت» رانندگان علت حوادث بامداد خونین

رئیس پلیس‌راه استان سمنان علت دو سانحه تصادف در محورهای استان سمنان را تخطی از سرعت مطمئنه عنوان کرد.

سرهنگ تقی کبیری با اشاره به بارش باران در محورهای این استان گفت بارش باران سبب شد تا رانندگان به مقررات توجه نکنند و به خاطر تخطی از سرعت مطمئنه این حوادث ایجاد شد.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با اشاره به وقوع حادثه تصادف در کیلومتر ۱۵ محور سرخ به آرادان گفت: بر اساس مشاهده همکاران در این سانحه سه نفر در دم فوت کردند و تعدادی دیگر نیز مصدوم شدند.

سرهنگ کبیری از رانندگان خواست که در هنگام بارش باران به‌سرعت مطمئنه توجه داشته باشند؛ چراکه این دو حادثه امروز به خاطر تخطی از سرعت مطمئنه به وقوع پیوست.

به‌هرروی باید دید که چه وقت زمان رسیدگی به موضوع ایمن‌سازی جاده‌های استان سمنان و بررسی و رفع علت واژگونی‌های پیاپی در این جاده‌ها به‌ویژه در محور مواصلاتی بین‌المللی تهران – مشهد خواهد رسید.

از سوی دیگر نظارت هرچه بیشتر بر رانندگان وسایط حمل‌ونقل عمومی می‌تواند در کاهش این‌گونه حوادث در کشور و استان سمنان مؤثر باشد؛ موضوعی که باید برای آن برنامه‌ریزی بیشتری شود.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=361331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر