7

افشاگری نماینده مجلس درباره وین نشینی برخی مدیران روحانی

  • کد خبر : 361379
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۱۰

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از افراد که در دولت گذشته در سطح معاون وزیر و رؤسای سازمان‌های مهم کشوری مسئولیت داشته‌اند، به بهانه آلودگی هوای تهران دو سه ماه به ژنو و وین رفته‌اند و آنجا ساکن شده‌اند و جالب است از همانجا درباره مسائل کشور مصاحبه و تئوری‌پردازی می‌کنند.

افشاگری نماینده مجلس درباره وین نشینی برخی مدیران روحانی

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص طرح جمعی از نمایندگان برای ممنوعیت خروج مدیران از کشور پس از اتمام مسؤولیت‌شان و درخواست برخی اقشار برای تسریع در رسیدگی به این طرح، اظهار داشت: یکی از مشکلات کشورمان این است که خانه دوم برخی مسئولان، ایران است و به همین خاطر در برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتشان، همه تخم‌مرغ‌های مسائل کشور را در سبد چند کشور غربی قرار می‌دهند.

وی افزود: این مسأله و مشکلات و مفاسد ناشی از آن باعث شکل‌گیری این ایده در بین جمعی از نمایندگان مجلس شده است تا در رابطه با خروج مدیران از کشور پس از اتمام مسؤولیت‌شان ضوابطی تعیین کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به خاطر همین سوء تدبیرها، مردم آسیب‌های جدی می‌بینند که متولیان این سوء تدبیرها باید پاسخگو باشند؛ مثلا تورم در حال حاضر به گونه‌ای است که روزانه قیمت‌ها بالا و پایین می‌رود و این نتیجه یک سلسله تصمیمات است که عوامل این تصمیمات باید پاسخگو باشند.

سلیمی تصریح کرد: همین الان هم برخی از این افراد که در دولت گذشته در سطح معاون وزیر و رؤسای سازمان‌های مهم کشوری مسئولیت داشته‌اند، به بهانه آلودگی هوای تهران دو سه ماه به ژنو و وین رفته‌اند و آنجا ساکن شده‌اند و جالب است از همانجا درباره مسائل کشور مصاحبه و تئوری‌پردازی می‌کنند و کشور را به هم می‌ریزند. در تابستان اخیر هم برخی از همین‌ها به بهانه گرمی هوا راهی کشورهای اروپایی می‌شدند.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد:‌ بنابراین، سوال این است که چرا این افراد باید به راحتی با منافع ملی بازی کنند؟ آن هم در حالی که عملکردشان مستقیماً‌ بر زندگی مردم تأثیر می‌گذارد و اطلاعات درجه یک کشور هم در اختیار این‌ها قرار دارد و خروج بی‌ضابطه آنها ممکن است خطرناک باشد، لذا پس از اتمام مسئولیتشان، باید مدت زمان منطقی و مشخصی برای بررسی عملکرد و پرونده این افراد در نظر گرفته شود.

توئیت عجیب استاندار باقی مانده از دولت روحانی

سلیمی خاطرنشان کرد: چون طرح نمایندگان فعلاً قطعی نشده و هنوز در کمیسیون حقوقی و قضایی است، نمی‌توان عدد ۳ سال برای ممنوع‌الخروجی مسئولان را قطعی اعلام کرد و همچنان باید بر روی طرح کار کرد، اما این طرح باعث می‌شود که مدیران کنونی هم در اتخاذ تصمیمات‌شان دقیق‌تر عمل کنند، نه اینکه مانند قبلی‌ها هر طور خواستند عمل کنند و بعد از اتمام مسؤولیت هم ژست‌های کارشناسی بگیرند و مصاحبه کنند و به خارج از کشور بروند.

وی با بیان اینکه کسانی که بابت این طرح جیغ بنفش می‌کشند، حتما ریگی به کفش دارند گفت: اخیراً یکی از استانداران دولت روحانی که هنوز هم مسئولیت دارد، پُستی توئیت کرده و نوشته ما بهترین عملکرد را داشتیم! بنابراین حالا که این افراد اینقدر خودشیفته و مطمئن هستند، پس بهتر است مدتی پس از مسئولیت ممنوع‌الخروج شوند و در کشور بمانند و پاسخگوی عملکرد خود باشند.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: عده‌ای این طرح را توهین می‌دانند؛ در حالی که توهین این است که در مدیریت‌شان طوری عمل کنند که مردم دیگر نتوانند گوشت بخرند و یا از خریدن برخی میوه‌ها نیز بگذرند.

اگر ۵۰ نماینده درخواست بدهند، «ممنوع‌الخروجی مسئولان» در اولویت بررسی قرار می‌گیرد

سلیمی تصریح کرد:‌ تأکید ما این است که کمیسیون حقوقی و قضایی هرچه سریع‌تر این طرح را بررسی به سرانجام برساند، ما هم اگر حداقل ۵۰ نفر از نمایندگان طبق ماده ۱۰۰ آئین‌نامه داخلی درخواست در اولویت قرار گرفتن این طرح را داشته باشند حتما آن را در اولویت بررسی در صحن قرار خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=361379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر