3

موارد مشمول مالیات در گذشته که باورش سخت است +تصاویر

  • کد خبر : 361396
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

مالیات در طول تاریخ بخش مهمی از اداره یک کشور بوده، اما گاهی مالیات‌ هایی عجیب و غریب در برهه‌ های تاریخی مختلف وضع شده است.

به گزارش افق نیوز ، در سراسر جهان مالیات یکی از راه‌های کسب درآمد دولت است و قوانینی مختلفی برای آن وجود دارد. مالیات در هر کشور قانون خاص خودش را دارد. در حالی که شاید فکر کنید مالیات‌هایی که در کشور‌های مختلف جهان گرفته می‌شود عجیب هستند با نگاهی به این فهرست و مالیات‌های تعجب برانگیزی که در گذشته گرفته می‌شدند، قطعا نظرتان تغییر خواهد کرد. در ادامه با عجیب‌ترین مالیات‌هایی که در گذشته وضع می‌شدند آشنا خواهید شد.

مالیات پنجره

مالیات پنجره

در قرن هجدهم، انگلیس برای جمع‌آوری مالیات از ثروتمندان بدون اینکه این افراد متوجه شوند، روشی زیرکانه را به کار برد. دولت این کشور برای پنجره‌ها مالیات گذاشت. منطق پشت این کار این بود که افراد فقیر فقط یک یا دو پنجره در خانه داشتند در حالی که ثروتمندان خانه‌های مجلل تری داشتند که گاهی اوقات ده‌ها پنجره داشت. این مالیات در سال ۱۸۵۱ پس از اعتراضات گسترده لغو شد، زیرا بسیاری از مردم فقیر در خانه‌های بزرگ زندگی می‌کردند و فساد در جمع‌آوری مالیات باعث عدم کارایی این قانون شد.

مالیات چاپ کاغذ دیواری

مالیات چاپ کاغذ دیواری

مالیات پنجره تنها راهی نبود که انگلیسی‌ها سعی کردند ثروتمندان را مجبور به پرداخت پول کنند. در سال ۱۷۱۲، دولت مالیاتی بر کاغذ دیواری چاپی وضع کرد. این مالیات با نصب کاغذ دیواری ساده و نقاشی روی آن در زمان‌های بعدی دور زده شد و کارایی خود را از دست داد.

مالیات کلاه

مالیات کلاه

در سال ۱۷۸۴ مالیات کلاه معرفی شد که یکی از عجیب‌ترین مالیات‌های تاریخ بود. افرادی سعی داشتند دیگر از کلمه کلاه استفاده نکنند و یا حتی کلاه سرشان نگذارند که دیگر مالیات شامل آنها نشود. به همین دلیل، پس از مدتی مالیات بر هر چیزی که می‌توان روی سر گذاشت، اعمال شد.

مالیات بر پودر کلاه گیس

مالیات بر پودر کلاه گیس

در سال ۱۷۹۵، دولت انگلیس مالیاتی بر پودر‌هایی که کلاه گیس را سفید و تازه نگه می‌داشتند، وضع کرد. البته، این مالیات باعث شد مردم استفاده از پودر را کنار بگذارند و در نهایت این مالیات باعث شد به طور کلی محبوبیت کلاه گیس‌ها کاهش پیدا کند.

مالیات کمربند

مالیات کمربند

پوشیدن یک کمربند بزرگ با جزئیات و تزئینات متعدد مالیات دارد و اگر می‌خواهید یکی از آن‌ها را تهیه کنید باید هزینه و مالیات آن را پرداخت کنید. برای سگک کمربند‌های حجیم و سایر وسایل گاوچرانی مانند چکمه و کلاه مالیات وجود دارد. طبق قانون تگزاس، کمربند گاوچران یک لوازم جانبی است نه یک قطعه ضروری و مشمول مالیات بر ارزش افزوده فروش ۶.۲۵ درصد می‌شود.

مالیات ریش

مالیات ریش

تزار پتر اول روسیه، معروف به پتر کبیر، از حامیان بزرگ مدرنیته اجتماعی بود. او بین سال‌های ۱۶۸۲ الی ۱۷۲۱ حکومت کرد و در طول سلطنت خود معیار‌های زیادی را برای کمک به روس‌ها در همگام شدن با همتایان اروپایی خود اعمال کرد. یکی از آن معیار‌ها مالیات بر ریش بود و طبق قانون مردی که می‌خواست ریش خود را حفظ کند باید ۱۰۰ روبل مالیات می‌پرداخت؛ بنابراین در آن دوره تراشیدن ریش‌ها رواج پیدا کرد و به امری رایج تبدیل شد.

مالیات بر آجر

مالیات بر آجر

جورج سوم پادشاه انگلیس در سال ۱۷۸۴ مالیات آجر را برای کمک به تأمین مالی جنگ علیه انقلابیون آمریکایی وضع کرد. از آنجایی که مالیات بر مبنای هر آجر اخذ می‌شد، آجر‌های بزرگتر به معنای مالیات کمتر بود و به همین دلیل این مالیات با استفاده از این روش دور زده شد. این مالیات در سال ۱۸۵۰ پس از میلاد لغو شد. حتی امروزه نیز ساختمان‌های تاریخی در انگلیس دیده می‌شود که با آجر‌های بزرگ ساخته شده اند.

مالیات بالن هوای گرم

مالیات بالون هوای گرم

در ایالت کانزاس ایالات متحده، مانند بسیاری از ایالت‌ها و شهرداری‌های ایالات متحده، مالیات بر سرگرمی اخذ می‌شود؛ بنابراین اگر به یک سفر با بالون در کانزاس بروید از شما مالیات گرفته خواهد شد. بالون هوای گرم وسیله حمل و نقل محسوب می‌شود، یعنی بادکنک مشمول مالیات نمی‌شود. اما اگر بالون هوای گرم به زمین چسبیده بماند، یک سفر تفریحی محسوب می‌شود و هزینه اضافی پرداخت خواهید کرد.

مالیات بر افراد غیر سیگاری

مالیات بر افراد غیر سیگاری

سیگاری‌ها عادت دارند مالیات بیشتری بر سیگار بپردازند تا آن را ترک کنند، اما در سال ۲۰۰۹، شهروندان یکی از استان‌های چین با قانونی عجیب روبرو شدند: یا سیگار بکشید یا مالیات پرداخت کنید. در آن زمان، چین در یک بحران اقتصادی سخت قرار داشت و مالیات بر سیگار، جریان درآمدی ثابتی را فراهم می‌کرد. مقامات بهترین راه برای افزایش بیشتر درآمد را تعیین سهمیه برای فروش سیگار تشخیص دادند. در واقع به یکی از روستا‌ها دستور داده شد که سالانه ۴۰۰ کارتن سیگار برای مسئولان خود خریداری کند. هدف هم افزایش درآمد و هم حمایت از سازندگان محلی سیگار در این کشور بود.

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=361396

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر