11
در بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید شد

۱۳ آبان بزرگ معادلات منطقه‌ای و جهانی را دگرگون کرد

  • کد خبر : 361582
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

  ارتش جمهوری اسلامی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت ۱۳ آبان تاکید کرد: ۱۳ آبان بزرگ بدون تردید هم بر انقلاب اول و هم بر انقلاب دوم در تاریخ معاصر سیاسی ایران تأثیری شگرف بر جای نهاد و معادلات منطقه‌ای و جهانی را دگرگون کرد.

۱۳ آبان

 به گزارش افق نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی ارتش، در این بیانیه آمده است: سیزدهم آبان‌ ماه یادآور سه واقعه و حادثه بزرگ در تاریخ پر فراز و فرود انقلاب اسلامی ایران است.

در این بیانیه آمده است: سال ۱۳۴۳ و یک سال پس از قیام خونین ۱۵ خرداد و پس از موضع گیری های صریح امام راحل و عظیم‌الشان علیه لایحه کاپیتالاسیون در چهارم آبان ‌ماه، و عجز رژیم پهلوی در مقابل عزم و اراده حضرت امام(ره)، سرانجام رهبر کبیر انقلاب را به ترکیه تبعید کردند تا به زعم خویش نور خدا را خاموش کنند، غافل از اینکه نور خدا غالب خواهد شد هرچند که کافران نخواهند و در مقابل آن قرار بگیرند.

در ادامه بیانیه ارتش جمهوری اسلامی آمده است:  سیزدهم آبان ۱۳۵۷ روز ادای دین دانش آموزان به انقلاب اسلامی نیز بود تا با نثار خون خویش در دانشگاه تهران نهال انقلاب را آبیاری کنند تا دولت وابسته و مستبد، فردای آن روز زیر بار این خفت بزرگ کمر خم کند و استعفا دهد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این روز بزرگ و حوادث واقع شده در آن بود که نهال انقلاب را آبیاری کرد که ثمره آن در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به بار نشست و بساط فرعون زمان را برچید تا در بهار آزادی مستکبران جهانی خود را در مقابل عظمت ملت ایران خوار و خفیف ببینند و برای فردای آن شروع به دسیسه چینی کنند؛ تا پس از دانش آموزان این بار نوبت به دانشجویان پیرو خط امام برسد که با اقدامی انقلابی انقلاب اسلامی را یاری رسانند و دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کنند و بساط توطئه دشمن را در سیزدهم آبان‌ماه ۱۳۵۸ برچینند و هیمنه استکبار جهانی را در هم بشکنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این روز بزرگ بدون تردید هم بر انقلاب اول و هم بر انقلاب دوم در تاریخ معاصر سیاسی ایران تأثیری شگرف بر جای نهاد و معادلات منطقه ‌ای و جهانی را دگرگون کرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و تأثیرگذار و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر و ضمن ادای احترام به بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، آمادگی خود را برای دفاع از کیان مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمنان انقلاب تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=361582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر