7

افزایش حقوق‌ها شامل همه بازنشستگان می‌شود؟

  • کد خبر : 361599
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

علی دهقان کیا گفت: هر کسی به هر نسبتی که حقوق دریافت می‌کرده و حق بیمه پرداخت می‌کرده به همان نسبت هم باید مشمول افزایش دستمزد بشود. اگر نرخ تورم بیست درصد باشد باید این بیست درصد شامل همه بشود.

به گزارش افق نیوز ، علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران درباره راهکار‌های موثر برای اجرای مطلوب مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: تا این جای کار مساله حداقل بگیران به نقطه پایانی رسیده است. در صورتی که بیشترین مشکل هم به همین حداقل بگیران مربوط می‌شود. صحبتی هم که ما با مسوولان دولتی داریم این است که به این قشر حداقل بگیران که جزو دهک‌های اول تا چهارم هستند تا جایی که امکان داشته باشد از طریق یارانه‌ها کمک بشود. یا اینکه از طریق آن ارز چهار هزار و دویست تومانی این کمک به انجام برسد. در حال حاضر پیشنهادی هم مطرح می‌شود که مابه التفاوت این ارز چهار هزار و دویست تومانی به صورت حساب بانکی در بیاید و مبالغی به عنوان حقوق در این حساب‌ها واریز شود و به مردم داده شود.
وی ادامه داد: به نظر من درباره این افرادی که از حقوق و درآمد پایینی برخوردار هستند دولت باید به هر مقداری که می‌تواند کمک کند. اما آن افرادی که سقف حقوق را دریافت می‌کنند و مبالغی در حدود ده یا هشت میلیون تومان می‌گیرند بر مبنای همین مقدار حقوق دریافتی پول بیمه را پرداخت می‌کنند. دریافتی حداقل بگیران هم دو میلیون و هشتصدهزار تومان است و بر مبنای همین رقم حقوق دریافتی پول بیمه را پرداخت کرده اند. در مورد خدمات درمانی همان مبلغی که حداقل بگیران دریافت می‌کنند به افرادی که سقف حقوق را می‌گیرند هم می‌رسد. پس در مساله افزایش حقوق‌ها دیگر نباید گفته شود به آن افرادی که حق بیمه بیشتری پرداخت کرده اند ده درصد اضافه شود و به آن کسی که حق بیمه کمتری پرداخت کرده سی درصد اضافه شود. ما با چنین سیاستی مخالف هستیم. هر کسی به هر نسبتی که حقوق دریافت می‌کرده و حق بیمه پرداخت می‌کرده به همان نسبت هم باید مشمول افزایش دستمزد بشود. اگر نرخ تورم بیست درصد باشد باید این بیست درصد شامل همه بشود.
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران در واکنش به اینکه مسوولان سابق سازمان تامین اجتماعی مدعی بودند تا سه سال آینده مشکلی برای تامین منابع اعتباری طرح همسان سازی وجود ندارد گفت: در حال حاضر درآمد پایدار ما از محل حق بیمه‌ای که از شاغلان گرفته می‌شود تامین می‌شود. درواقع منابع پایدار برای بازنشستگان بر اساس قانون تامین اجتماعی از محل حق بیمه شاغلان تامین می‌شود. اما در طرح متناسب سازی‌ها منابع مالی از محل پرداخت حق بیمه شاغلان تامین نمی‌شود. برای همین این طرح متناسب سازی‌ها دارای منابع درآمدی پایدار نیست. سازمان تامین اجتماعی همین امسال باید پنجاه و دو هزار میلیارد تومان بابت متناسب سازی‌هایی که انجام شده از دولت دریافت کند. اما تا به حال این مبلغ پرداخت نشده است.
دهقان کیا افزود: خواسته ما این است که بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود تا از محل این بدهی‌ها منابع مالی مربوط به طرح متناسب سازی را تامین کنیم. این البته نظر شخصی بنده نیست. این درواقع نظری است که بعضی از دوستان ما دارند. نظر بنده این است که در مساله متناسب سازی‌ها باید خود دولت ورود پیدا کند و منابع اعتباری آن را تامین کند. چون اگر هر سال بر اساس ماده چهل و یکم قانون کار دولت افزایش دستمزد‌ها را به انجام می‌رساند امروز شکاف حداقل دستمزد ما بین چهار و دویست تا یازده میلیون تومان نبود.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=361599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر