6

استعفا از کابینه دولت شایعه است| مذاکره با چین و چند کشور برای ورود تکنولوژی ساخت مسکن به ایران

  • کد خبر : 361749
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه استعفا از کابینه دولت سیزدهم شایعه است و صحت ندارد، گفت: با چین و چند کشور در حال مذاکره هستیم تا تکنولوژی روز دنیا برای ساخت مسکن را وارد ایران کنند.

استعفا از کابینه دولت شایعه است| مذاکره با چین و چند کشور برای ورود تکنولوژی ساخت مسکن به ایران

اکبر محمودی؛ با گذشت سه ماه از عمر دولت سیزدهم یکی از بخش هایی که مورد توجه دولت قرار دارد و اتفاقا گام های خوبی نیز در این بخش برداشته شده است بخش مسکن است. قانون جهش تولید مسکن یا همانا نهضت ملی مسکن که این روزها بیش از ۷۵۰ هزار متقاضی برای آن ثبت نام کرده اند یکی از برنامه های مهم دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی است که به نظر می رسد هماهنگی کامل وزارتخانه ها و نمایندگان مجلس می رود تا این قانون به یک برنامه اساسی در جهت خانه دار کردن مردم و متقاضیان واقعی تبدیل شود.

در این میان یکی از اخباری که این روزها حول بخش مسکن و نهضت ملی مسکن می چرخد این است که گفته شده است چینی ها قرار است در ساخت مسکن به کمک ایران بیایند. اما سوال این است که با وجود شرکت های بزرگ ایرانی و انبوه سازان قوی در کشور که تجربه حضور و ساخت مسکن در سایر کشورها را دارند آیا حضور چینی ها یک بی اعتمادی به این شرکتها محسوب نمی شود؟

قرار نیست که چینی ها در ایران مسکن احداث کنند بلکه ما داریم با برخی از کشورها برای ورود تکنولوژی ساخت مسکن و صنعتی سازی به ایران مذاکره می کنیم

در این خصوص خبرنگار «بازار» از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی پرسید که آیا ورود چینی ها به ایران و ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن صحت دارد؟ گفت: قرار نیست که چینی ها در ایران مسکن احداث کنند بلکه ما داریم با برخی از کشورها برای ورود تکنولوژی ساخت مسکن و صنعتی سازی به ایران مذاکره می کنیم.

این در حالیست که پیشتر محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی هم در خصوص مشارکت چین در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن، گفته بود که مذاکراتی با کشور چین و سایر کشورها انجام شده در حوزه ساخت نیست بلکه مذاکره با چینی‌ها به منظور ورود تکنولوژی‌های جدید ساخت است که منطبق با معماری و هویتی که در ایران وجود دارد، بتوانیم سرعت، کیفیت و قیمت تمام شده را مدیریت کنیم که این بسیار موثر است.

او که وعده داده واحدهای مسکونی قانون جهش تولید مسکن ۳۰ درصد پایین‌تر از نرخ بازار عرضه شود، گفته بود: هم‌اکنون در ساخت‌وسازهای سنتی یک واحد مسکونی بین یک سال و نیم تا دو سال، احداث می‌شود اما چنانچه صنعتی‌سازی رواج پیدا کند در یکسال این کار قابل انجام است که حداکثر ۳۵ درصد پایین‌تر از قیمت بازار احداث خواهد شد و کیفیت آن نیز متفاوت از ساخت و ساز سنتی است.

اما برخی اخبار در فضای مجازی چند هفته ای بود که حکایت از بیماری سرطان وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم می داد و گفته می شد که احتمالا وی مجبور به استعفا خواهد شد. اما هیچگاه این شایعه از سوی مقامات وزارت راه و شهرسازی مورد تایید و یا تکذیب قرار نگرفت.

متقاضیان نهضت ملی مسکن این امکان را دارند تا طی یک ماه و حداکثر تا ۲۸ آبان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

استعفایی در کار نیست
خبرنگار«بازار» از وزیر راه و شهرسازی در این خصوص پرسید که شایعه شده است که شما از کابینه سیزدهم استعفاء خواهید داد آیا صحت دارد که قصد استعفاء دارید؟ گفت: به این شایعات توجه نکنید و استعفایی در کار نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=361749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر