7

معاون بایدن:تمایل  واشنگتن برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران بر کسی پوشیده نیست!

  • کد خبر : 362093
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲

معاون رئیس‌ جمهور آمریکا ادعا کرد تمایل این کشور برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران کاملا روشن است.

 

به گزارش افق نیوز به نقل از الجزیره، «کامالا هریس» معاون رئیس‌ جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری در حاشیه کنفرانس صلح پاریس درباره لیبی ادعا کرد که تمایل  واشنگتن برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران بر کسی پوشیده نیست!

هریس در ادامه افزود: من با «امانوئل مکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه نیز در خصوص امنیت بین‌المللی صحبت کردم و ما به این نتیجه رسیدیم که باید در زمینه امنیت بین‌المللی و مناقشه ماهیگیری با یکدیگر مشارکت و همکاری داشته باشیم.

او اضافه کرد: افزایش قیمت نفت بر کالا‌های اساسی تاثیر گذاشته است و این چیزی است که ما باید آن را جدی بگیریم. همچنین واشنگتن اقدامات بلاروس در خصوص مهاجران را محکوم می‌کند.

هریس در بخش دیگری از سخنانش گفت: قطر با آمریکا موافقت کرده است که نقش نماینده دیپلماتیک واشنگتن را در افغانستان ایفا کند.

معاون رئیس‌ جمهور آمریکا در حالی ادعا می‌کند این کشور تمایل دارد به توافق هسته‌ای بازگردد که این کشور علی‌رغم اینکه تهران خواستار رفع تحریم‌ها شده بود نه تنها تحریمی را برنداشته است بلکه چندی پیش چندین شرکت و فرد ایرانی را به لیست تحریم‌ها اضافه کرد!

با این حال ایران همیشه نشان داده است که مطابق مفاد برجام عمل کرده است و حاضر است در صورت عمل کردن طرف‌های مقابل به تعهدات خود سریعا به میز مذاکرت بازگردد. اما کشور‌های اروپایی با جانبداری از آمریکا به طور دائم از ایران می‌خواهند که به میز مذاکرات در وین بازگردد.

مقامات مذاکرده‌کننده کشورمان نیز بعد از صحبت‌های طولانی زمان بازگشت به مذاکرات را هشتم آذر ماه اعلام کردند. صبح امروز نیز علی باقری کنی، معاون وزیر خارجه کشورمان در سخنانی در مصاحبه با گاردین بر لزوم تضمین آمریکا بر عدم خروج دوباره از برجام تأکید و اعلام کرد: ایران نیازمند این تعهد است که آمریکا بار دیگر توافق هسته‌ای امضا شده با قدرت‌های جهانی در سال ۲۰۱۵ را ترک نخواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=362093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر