2

پیش‌ روی به سوی تحصیلات تکمیلی از اولویت‌های سال جاری وزارت علوم است

  • کد خبر : 36212
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹

با توجه به تقاضاهای موجود در دانشگاه‌های مادر در سال جاری به سوی تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری پیش می‌رویم

افق نیوز:معاون فرهنگی وزیر علوم با اشاره به اولویت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در سال جاری، گفت: پیش‌ روی به سوی تحصیلات تکمیلی از اولویت‌های سال جاری وزارت علوم است.

دکتر غلامرضا خواجه سروی در جلسه هماهنگی برنامه های فرهنگی دانشگاه‌های خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به تقاضاهای موجود در دانشگاه‌های مادر در سال جاری به سوی تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری پیش می‌رویم.

وی با بیان اینکه باید ایده‌های فرهنگی را در دانشگاه‌ها اولویت‌بندی کنیم، گفت: در راستای کلید زدن برنامه محوری باید دانشگاه‌ها برای انجام امور فرهنگی خود یک تقویم فرهنگی و برنامه پنج ساله در نظر بگیرند.

خواجه سروی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، افزود: در این راستا باید جهت برگزاری جلسات تکمیلی برای فعالان دانشگاه‌ها امکانات لازم را ایجاد کنیم تا از هر جهت زمینه‌ اظهارنظر اساتید و دانشجویان فراهم شود و حرف نگفته در دانشگاه‌ها باقی نماند.

در بحث عفاف و حجاب قانون به حداقل‌ها اکتفا دارد

معاون فرهنگی وزیر علوم عنوان کرد: رویکرد وزارت علوم در بحث عفاف و پوشش در دانشگاه‌ها براساس قانون موجود در آیین نامه‌های دانشگاهی اجرا می‌شود.

خواجه سروری با ذکر اینکه در بحث عفاف و حجاب قانون اکتفا به حداقل‌ها است و در این راستا خیلی نباید اجبار کنیم، خاطر نشان کرد:اساسا در حوزه عفاف و حجاب، باید دانشجویان را به سوی استفاده از حجاب برتر تشویق کرد.

وی گفت: در بحث عفاف و حجاب باید تمام دانشجویان جدیدالورود را در هر مقطعی توجیه کنیم و در این راستا ارتباط خانواده را در تربیت دانشگاهی قطع نکنیم.

بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها مناسب است

معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان این که اعتبارت فرهنگی دانشگاه‌ها افزایش یافته است گفت: بودجه و اعتبارات دانشگاه‌ها در حد مناسب است.

خواجه سروی با اشاره به این که باید روحیه خودباوری را در محیط دانشگاهی تقویت کنیم افزود:باید در استان دانشگاه‌ها با پارک های علم و فناوری و پژوهشگاه‌ها ارتباط مناسبی داشته باشند.

باید برای دانشجویان و اساتید الگوسازی کرد

وی با بیان اینکه باید در دانشگاه‌ها برای دانشجویان و اساتید الگوسازی ایجاد کرد، ادامه داد: در این راستا باید فضاسازی داخل دانشگاه به نام مفاخر باشد به طوری که فضای داخل و خارج محیط دانشگاه متفاوت باشد.

خواجه سروی با بیان اینکه فضا سازی فرهنگی در دانشگاه‌ها برای رسیدن به اهداف از اهمیت بالایی برخوردار است، یادآور شد: در برخی از قسمت‌های آیین‌نامه تشکل‌های اسلامی دانشجویان تجدید نظر شده است.

وی با بیان این که در رشته‌های علوم انسانی طبق آمار بیشترین دانشجو وجود دارد، عنوان کرد: شورای آمایش دانشگاهی در راستای شناسایی نیاز استان ها به رشته‌های مورد نظر در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تشکیل شده است. بنابراین توسعه آموزش عالی را در کشور باید ساماندهی کنیم و در این راستا باید تعداد موسسات آموزش عالی و رشته‌های آن متناسب با بازار کار ارزیابی شود.

وی خاطر نشان کرد: دو المپیاد مبانی عقیدتی اسلامی قرآن با همکاری سازمان سنجش و طرح نهضت اخلاقی با مشارکت دفاتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می شود.

دکتر علی فیروزنیا رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد نیز در این جلسه اظهار داشت: عدم تعریف کار فرهنگی یکی از مشکلات است که در این راستا برداشت‌های متفاوتی از واژه فرهنگ و کار فرهنگی وجود دارد.

وی با بیان این که در کار فرهنگی ناهماهنگی و موازی کاری اثرات چندانی ندارد، گفت: با توجه به این که انجام کار فرهنگی هزینه زیادی در بر دارد اما نتیجه آن مورد نظر مقام معظم رهبری نیست. بنابراین باید بر روی کارهای فرهنگی بازبینی صورت گیرد/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]