3

پوتین:بحران مهاجرت در مرز بلاروس و اتحادیه اروپا هیچ ارتباطی به روسیه ندارد

  • کد خبر : 362136
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

رئیس جمهوری روسیه با تأکید بر اینکه پاسخ به اقدامات نظامی آمریکا در دریای سیاه، تنها باعث وخامت بیشتر اوضاع منطقه می‌شود، گفت: روسیه هیچ ارتباطی با بحران مهاجرت کنونی در اروپا نداشته و طرف مناقشه داخلی در اوکراین هم نیست.

پوتین: نیازی به تشدید اوضاع در منطقه نیست/ بحران پناهجویان ارتباطی به روسیه ندارد

به گزارش افق نیوز به نقل از خبرگزاری «تاس»، “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه امروز (شنبه) در مصاحبه‌ای اختصاصی با برنامه مستند « مسکو.کرملین. پوتین» از شبکه اول تلویزیون این کشور، اعلام کرد که برگزاری مانورهای نظامی در دریای سیاه در پاسخ به مانورهای ناتو در منطقه، اقدامی نامناسب خواهد بود و ضرورتی برای تشدید بیشتر اوضاع در منطقه نیست.

وی توضیح داد: «باید بگویم که در وزارت دفاع ما پیشنهاداتی برای برگزاری مانورهای از قبل برنامه ریزی نشده در آب‌های ساحلی روسیه در دریای سیاه مطرح شده است، ولی من معتقدم که چنین اقدامی مناسب و به مصحلت نیست و در شرایط کنونی لزومی ندارد وخامت اوضاع کنونی در منطقه را با برگزاری یک مانور نظامی بیشتر کنیم. به همین دلیل وزارت دفاع روسیه اقدامات خود را تنها به نظارت دقیق و اسکورت هواپیماها و کشتی‌های خارجی حاضر در منطقه محدود کرده است.»

پوتین این نکته را مورد توجه قرار داد که در حال حاضر آمریکا و متحدانش در ناتو در حال انجام مانورهای از قبل برنامه ریزی نشده‌ای در آب‌های دریای سیاه هستند و این در حالی است که در این منطقه نه تنها یک گروه قدرتمند از کشتی‌های نظامی شکل گرفته، بلکه در جریان این مانورها از نیروهای هوایی و هواپیماهای راهبردی نیز استفاده می‌شود.

رئیس جمهوری روسیه افزود: «این مسئله را در پاسخ به سئوال شما یادآور شدم که پرسیدید هواپیماهای راهبردی حامل موشک ما کجا پرواز می‌کنند. کشورهای عضو ناتو در این مانورها بمب افکن‌های بی-۵۱ هم مورد استفاده قرار گرفته است که نه تنها هواپیماهای راهبردی بوده، بلکه قادر به حمل سلاح‌های راهبردی هستند و این چالش بسیار جدی برای ما محسوب می‌شود.»

بحران مهاجرت در مرز بلاروس و اتحادیه اروپا هیچ ارتباطی به روسیه ندارد

ولادیمیر پوتین در بخش دیگری از این مصاحبه یادآور شد که بحران پناهجویان در مرزهای بلاروس با کشورهای عضو اتحادیه اروپا هیچ ارتباطی با روسیه ندارد.

وی تأکید کرد: «می‌خواهم همه این را بدانند که مشکل کنونی مهاجرت به هیچ وجه به ما مربوط نمی‌شود. همه به نوعی سعی دارند تا این موضوع را به ما مربوط کرده و مسئولیت آن را به دوش روسیه بیاندازند. این خطوط هواپیمایی روسی نیستند که مهاجرینی که اکنون در مرز بلاروس و لهستان تجمع کرده‌اند را جابجا می‌کنند.»

تسنیم/رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه کشورهای غربی خود بحران پناهجویان را بوجود آورده‌اند، توضیح داد: «نباید فراموش کرد که مشکلات مربوط به مهاجرین از کجا بوجود آمده است. آیا دولت بلاروس بوده که نخستین گام‌ها در ایجاد این مشکل را برداشته؟ خیر. دلیل اصلی این بحران خود کشورهای غربی، از جمله کشورهای اروپایی هستند. اقدامات سیاسی، نظامی و اقتصادی آنها عامل ایجاد این بحران شده است.»

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که مقامات مینسک و اتحادیه اروپا بتوانند به منظور حل و فصل مشکل پناهجویان در مرزهای بلاروس و لهستان، با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با هم همکاری داشته باشند. به گفته وی، این مسئله به‌خصوص به دولت آلمان مربوط می‌شود، برای اینکه بسیاری از این مهاجرین قصد رسیدن به خاک آلمان را دارند.

روسیه طرف مناقشه نظامی داخلی در شرق اوکراین نیست

پوتین در پاسخ به سئوال دیگری با تأکید بر اینکه روسیه یکی از طرفین مناقشه در شرق اوکراین نیست، ادامه داد: «در توافقات مینسک هیچ کجا از روسیه بعنوان یکی از طرفین مناقشه دونباس نام برده نشده ، ما هرگز با چنین مسئله‌ای موافق نبوده و موافقت نخواهیم کرد.»

رئیس جمهوری روسیه افزود: «استفاده دولت اوکراین از پهپادهای تهاجمی در منطقه درگیری‌های نظامی، نقض آشکار توافقنامه مینسک-۲ است. با این وجود، هیچکس به این اقدام واکنشی نشان نمی‌دهد. اروپایی‌ها سکوت اختیار کرده و آمریکا هم بطور کلی از این اقدام حمایت می‌کند. مقامات کی‌یف هم مستقیماً می‌گویند: از پهپادهای تهاجمی استفاده کرده و از این به بعد هم استفاده خواهیم کرد.»

وی ادامه داد: «در چنین شرایطی رسانه‌های گروهی غربی اخباری منتشر می‌شود، مبنی بر اینکه گویا روسیه قصد “حمله نظامی به اوکراین” را دارد و این بسیار هشدار دهنده است.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=362136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر