10

۵ تیم بزرگی که شاید نخستین جام جهانی زمستانی را نبینند

  • کد خبر : 362163
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تنها ۳۷۳ روز با ما فاصله دارد این در حالی است که کشورهای بزرگی وجود دارند که ممکن است رنگ نخستین جام جهانی زمستانی را نبینند.

پنج تیم بزرگی که شاید نخستین جام جهانی زمستانی را نبینند

به گزارش افق نیوز ، جام جهانی قطر تا اینجا آلمان،  دانمارک و برزیل به عنوان سه تیمی که صعود خود را به این تورنمنت قطعی کرده‌اند، خوش‌آمد گفته است.

با احتساب صعود خودکار میزبان، حالا ۲۸ جای خالی برای تیم‌ها باقی‌مانده است. تیم‌های ملی سراسر جهان نهایت تلاش خود را خواهند کرد تا از رزرو بلیت دوحه برای خود در نوامبر ۲۰۲۲ اطمینان حاصل کنند.

اما باتوجه به اینکه سهمیه‌های باقی‌مانده اندک است، تمام تیم‌ها این شانس را ندارند که خود را به دوحه برسانند.

کشورهای بی‌شماری همین حالا خداحافظی زودهنگامی با جام جهانی ۲۰۲۲ داشته و انتظار می‌رود یک دوجین کشور دیگر نیز همین سرنوشت را تجربه کنند.

سوئد

سوئد در حالی به دو بازی نهایی مرحله انتخابی خود وارد شد که برتری محسوسی داشت و سرنوشتش در دستان خودش بود اما آنها پنجشنبه شب پس از متحمل شدن شکست دو بر صفر برابر گرجستان، شانس‌های خود را از کف دادند.

پیروزی یک بر صفر اسپانیا برابر یونان بدان معنا بود که در آستانه نبرد ماتادورها برابر یاران «زلاتان ابراهیموویچ» در آخرین بازی گروه که فرداشب برگزار می‌شود،  اسپانیایی‌ها از روی سر سوئد، جهش کرده و به صدر جدول رسیدند.

سوئد سهمیه پلی‌آف را برای خود قطعی کرده اما صعود مستقیم برای تیم تحت هدایت «یان اندرسون» حالا به مسوولیتی بسیار دشوار بدل شده است. آنها می‌دانند که تنها یک برد برابر اسپانیا در سویل بلیت‌شان را برای تورنمنت سال آینده رزرو خواهد کرد.

در صورت صعود نکردن سوئد، بعد از ناکامی آنان در راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، این نخستین جام بزرگی از دست رفته برای آنان خواهد بود.

سوئیس

آنها هم مثل سوئد، سهمیه پلی‌آف ماه مارس سال آینده را برای خود قطعی کرده‌اند اما این مسیر خطرناکی است که می‌تواند به غیبت آنان در جام جهانی زمستانی بیانجامد.

سوئیس یکی از سورپرایزهای جام ملت‌های ۲۰۲۰ اروپا بود؛ جایی که در یک هشتم توسط فرانسه حذف شدند و تاسف‌آور است که این تیم دوست‌داشتنی را در جام جهانی ۲۰۲۲ نبینیم.

تیم تحت هدایت «مورات یاکین» از سال ۲۰۰۲ تاکنون در هیچ جام جهانی غایب نبوده و این در حالی است که آنها تاکنون فراتر از یک چهارم نهایی را ندیده‌اند.

کرواسی

شاگردان «زلاتکو دالیچ» یکشنبه در نبرد سرنوشت برابر روسیه صف‌آرایی می‌کنند. برد کرواسی آنان را به قطر می‌رساند و هر نتیجه دیگری به‌معنای دلهره‌ای به نام پلی‌آف است.

کرواسی هم‌اکنون از ۹ بازی ۲۰ امتیازی است و روسیه با ۲۲ امتیاز صدرنشین است. کشور کوچک‌ و فوتبال‌خیز کرواسی پس از استقلال از یوگوسلاوی در سال ۱۹۹۱، از ۶ جام جهانی ممکن، در پنج دوره حضور داشته‌است.

کرواسی در طول این سال‌ها برخلاف انتظارت بوده و شگفتی‌آفرینی کرده‌است؛ آنها در جام جهانی ۹۸ فرانسه سوم شده و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز پس از فرانسه قهرمان، عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کردند.

غنا

تیم دوست‌داشتنی غنا پس از غیبت در جام جهانی روسیه، حالا در خطر از دست دادن دومین جام جهانی متوالی است.  تیم تحت هدایت «میلوان رایواچ» در دومی دور انتخابی قاره آفریقا، بعد از آفریقای جنوبی در رتبه دوم گروه هفتم جای گرفته است. آفریقای جنوبی زیمبابوه حذف شده را شکست داد و غنا برابر اتیوپی که همچون زیمبابوه حذف شده،  با تساوی یک بر یک متوقف شد.

آنها هم‌اکنون در مرحله سوم و پایانی، در ورزشگاه کِیپ‌کوست با آفریقای جنوبی سرشاخ خواهند شد.

تنها صدرنشینان گروه‌های دهگانه جواز صعود به مرحله نهایی را کسب خواهند کرد؛ مرحله‌ای که هر کدام از آنان را در فرآیندی متشکل از پنج بازی رفت و برگشت قرار می‌دهد.

غنا می‌داند که تنها یک پیروزی با تفاضل دو گل برابر آفریقای جنوبی در بازی فردا(یکشنبه) کافی است؛ در غیر این‌صورت رویای جام جهانی آنان در فاصله بیش از یک سال تا آغاز این تورنمنت هیجان‌انگیز بر باد خواهد رفت.

کامرون

کامرونی‌ها هم امیدوارند تا به نخستین جام جهانی خود پس از سال ۲۰۱۴ راه پیدا کنند اما شرایط به ضرر آنان در حال رقم خوردن است. آنها با دو بازی در دست در گروه چهارم، ۹ امتیازی بوده و این در حالی است که ساحل عاج صدرنشین ۱۰ امتیازی است.

کامرون دیشب مالاوی حذف شده را شکست داد و ساحل عاج امشب میزبان موزامبیکی است که آن هم حذف شده‌است. در صورت پیروزی ساحل عاج همه چیز به دیدار سه روز بعد این تیم برابر کامرون در دوآلا گره خواهد خورد و کامرون تنها در صورت برد در این دیدار خانگی رستگار خواهد شد.

بیست و دومین دوره رقابت‌های جام جهانی فوتبال در قطر از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتبال فرانسه به واسطه قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مدافع عنوان قهرمانی به حساب می‌آید. به‌دلیل شرایط جغرافیایی و آب‌وهوایی کشور کوچک حاشیه خلیج فارس، این تورنمنت برای نخستین بار در فصل زمستان برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=362163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر