9

شرایط حضور دانش‌آموزان در مدارس تا پایان امسال/امتحانات حضوری است

  • کد خبر : 362256
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با تأکید براینکه امتحانات دانش‌آموزان حضوری است، درباره روش‌های آموزش تا پایان امسال خبر داد.

شرایط حضور دانش‌آموزان در مدارس تا پایان امسال/امتحانات حضوری است

علیرضا کمره‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره اینکه چند درصد از مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان به سمت بازگشایی و آموزش حضوری رفتند؟ اظهار کرد: بازگشایی مدارس در استان‌های مختلف متفاوت است، در کل کشور یک میلیون و ۵۹۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از ۱۵ آبان باید به مدارس بروند اما استان‌ها شرایط متفاوتی داشتند.

وی افزود: در هفته نخست بازگشایی مدارس به ویژه در ۴ روز نخست به جهت آماده شدن مدارس برای مواردی همچون اعلام زمان حضور دانش‌آموزان، تعیین برنامه هفتگی و اختصاص نیرو در برخی استان‌ها مانند تهران در سه روز نخست بازگشایی شاهد تأخیر در بازگشایی بودیم.

۴۰ درصد مدارس آموزش حضوری را آغاز کردند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس ارزیابی از مدارسی که مورد بازدید قرار گرفتند ۴۰ درصد از مدارس فعالیت‌های آموزشی را در دوره متوسطه دوم آغاز کردند و مابقی طی رزوهای گذشته، برنامه‌ریزی برای آموزش حضوری را انجام دادند.

کمره‌ای ادامه داد: تکلیف مدارس در دوره متوسطه دوم با اعلام ستاد ملی کرونا مشخص است، باید براساس قوانین و مقررات نسبت به بازگشایی اقدام کنند و آموزش حضوری را به طور مداوم گسترش دهند،  هر دانش‌آموز حتی در مدارس پرجمعیت باید به میزانی که امکان برنامه‌ریزی وجود دارد از آموزش حضوری بهره‌مند شوند چرا که اصل آموزش حضوری است و در کنار آن برای تکمیل فرصت‌های یادگیری از آموزش‌های مجازی استفاده کنند.

غیبت در صورت عدم حضور در مدرسه

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان براساس برنامه‌ مدرسه و آیین‌نامه‌های آموزشی حاکم، ملزم به حضور در کلاس‌های درس هستند، بیان کرد: براساس ماده ۱۶ آیین نامه آموزشی، مدیران مکلفند غیبت دانش‌آموزان را به خانواده‌ها اطلاع دهند و به تدریج بر روند گسترش آموزش‌های حضوری نظارت داشته باشند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که اگر مدرسه‌ای برای آموزش حضوری آمادگی نداشته باشد ملزم به بازگشایی است؟ متذکر شد: بحث الزام و اختیار مطرح نیست، خانواده‌ها، فرزندان خود را در مدرسه ثبت نام کرده‌اند تا از آموزش باکیفیت بهره‌مند شود، با توجه به مجازی بودن آموزش‌ها در ۲۰ ماه گذشته، کیفیت آموزش‌ها آسیب دید البته خانواده‌ها با اطمینان از رعایت نکات بهداشتی در مدارس، به آموزش حضوری تمایل دارند.

امتحانات حضوری

کمره‌ای با تأکید براینکه بازگشایی مدارس مصوبه ستاد ملی کرونا است بنابراین مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های درس حضوری و دانش‌آموزان نیز ملزم به حضور در کلاس‌های درس هستند، گفت: آموزش‌ها به تدریج به سمت حضوری شدن می‌رود البته ممکن است تا پایان سال تحصیلی روش گروه‌بندی را در کلاس‌های درس شلوغ داشته باشیم تا فاصله‌گذاری انجام شود براین اساس زمان حضور دانش‌آموزان در مدرسه کاهش می‌یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امتحانات پایان سال دانش‌آموزان حضوری است؟ گفت: با توجه به اینکه روند آموزش‌ها به سمت حضوری شدن است و از ابتدای آذر مدارس ابتدایی و متوسطه اول بازگشایی می‌شوند بنابراین ارزشیابی تکوینی و پایانی دانش‌آموزان در زمانی که مدرسه دایر است به صورت حضوری خواهد بود. یکی از عناصر کیفیت بخش به یادگیری، ارزشیابی‌های معتبر و قابل اعتماد است تا معلمان براساس آن بتوانند در روش‌های آموزش بازنگری انجام داده و فرصت‌های یادگیری را تکرار کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=362256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر