3
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

آماده کمک به ایران خودرو هستیم/ واردات خودروهای سنگین دست دوم توهین به کشور است

  • کد خبر : 362270
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر خرید تضمینی محصولات ایران خودرو دیزل توسط مصرف کننده های دولتی تاکید کرد و گفت: انتظار داریم که این مصرف کنندگان قراردادهای تضمین خرید با ایران خودرو دیزل منعقد کنند، این شرکت به راحتی می تواند استانداردهای محصولات را به حد قابل قبول برساند.

 

افق نیوز به نقل از ایکوپرس- عزت الله اکبری تالارپشتی، در بازدید از شرکت ایران خودرو دیزل، با بیان این‌که این شرکت باید شرایطی را فراهم کند که مردم قدرت خرید محصولات آنها را داشته باشند، عنوان کرد: این خودروساز می تواند در همکاری با سیستم بانکی کشور، شرایط سهل تری را برای عموم مردم در خرید خودروهای سنگین و تجاری فراهم کند.
وی بیان کرد: اصلاح ساختار سهامداری ایران خودرو، برای چالاکی و پویایی سیستم خودروسازی ضروری است؛ از سوی دیگر، با این اقدام تحریم ها نیز آسیب کمتری وارد می‌کند. در صورت اصلاح ساختار سهامداری، بالندگی مدیران ایران خودرو نمایان‌تر خواهد شد.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که کشور دارای ظرفیت های بالایی در صادرات است، بر لزوم صادرات محصولات خودروسازان تاکید کرد و گفت: آماده کمک به ایران خودرو هستیم.
وی تصریح کرد:‌ سازندگان داخل کشور در بخش دولتی و خصوصی توان تامین تقاضای بازار در صورت داشتن سفارش و همچنین قدرت صادرات محصولات را دارند.
اکبری تالارپشتی تصریح کرد:‌ بنگاه تولیدی باید براساس اصول و قواعد اقتصادی اداره شود. اگر دولت در عین آزاد گذاشتن، از خودروساز حمایت کند، خودروسازان توان پاسخگویی به بخش اعظم نیازهای کشور را دارند.
وی درعین حال خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان ما هر قطعه ای که نیاز باشد را می توانند تولید کنند.
وی خدمات پس از فروش و تامین قطعات را چالشی برای واردات خودروهای سنگین دست دوم به کشور خواند و گفت: ایران خودرو دیزل جای مطمئنی است که در صورت حمایت دولت می تواند تعهدات تولید را بپذیرد،‌ کمیسیون صنایع این موضوع را از وزیر محترم صمت پیگیری خواهد کرد.
اکبری تالارپشتی درخصوص قیمت فروش محصولات، گفت: نمی توان محصول را کم تر از قیمت تمام شده تولید به فروش رساند، از چنین برخوردهای دستوری نتیجه ای حاصل نخواهد شد. فرمول ما این است که وقتی که تولیدات چه خودرو و چه کالای دیگری قیمت تمام شده دارند، باید برای حمایت از مردم و تحریک بازار، اقداماتی مانند اختصاص تسهیلات خرید را در دستور کار قرار دهیم، شاید رانندگان خودروهای سنگین توان نوسازی خودروهای خود را نداشته باشند که باید دولت وارد میدان شود و با حمایت از ساخت داخل به این موضوع کمک کند.
وی با انتقاد از واردات خودروهای سنگین دست دوم به کشور گفت: وقتی یک وزارتخانه ترجیح می دهد که خودروهای فرسوده و دست دوم را از کشورهای مختلف توسط دلالان جمع کرده و وارد کشور کند توهین به کشور است، اگر توان تولید نداشتیم، می توانستیم به این موضوع بپردازیم، اما فرزندان کشور با امکانات موجود توان تولید را دارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=362270

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر