6

میزان افزایش حقوق سال آینده کارگران

  • کد خبر : 362434
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱

به گفته نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار، در اولین جلسه این شورا نحوه کار مشخص شد و احتمالا تا دو ماه آینده میزان افزایش حقوق کارگران مشخص می‌شود. سناریو‌های افزایش حقوق کارگران کدام است؟

در ماه‌های پایانی هر سال جلسات شورای عالی کار برای افزایش دستمزد کارگران برگزار می‌شود. اولین جلسه این شورا برای تعیین میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده برگزار شده است.

نماینده کارفرمایان در خصوص جزئیات اولین جلسه به تجارت‌نیوز می‌گوید: در این جلسه نحوه کار شورا مشخص شد تا کارگروه‌های کارگزی و کارفرمای بررسی‌ها و برآوردهای خود را انجام دهند.

به گفته علی اصغر آهنی‌ها، قرار است جلسات شورا هر دو هفته برگزار شود و تلاش می‌شود که تا دو ماه آینده میزان افزایش حقوق کارگران مشخص شود. او معتقد است که در حال حاضر نمی‌توان برای میزان افزایش حقوق پیش‌بینی کرد، چرا که نیاز به بررسی است.

۳ سناریو برای افزایش دستمزد کارگران
می‌توان چند سناریو را برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده در نظر گرفت:

سناریو اول: از آنجایی که یکی از فاکتورهایی تعیین میزان افزایش حقوق کارگران نرخ تورم است، یک سناریو افزایش حقوق هم‌پای نرخ تورم است.

تورم سالانه در آبان امسال ۴۴ درصد اعلام شده اما پیش‌بینی‌ها تا پایان سال این است که تورم با کاهش چند پله‌ای به ۴۰ درصد برسد. اگر ۴۰ درصد به حقوق سال آینده کارگران اضافه شود، پایه حقوق از ۲٫۶ میلیون تومان به ۳٫۷ میلیون تومان می‌رسد.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=362434

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر