10

سامانه‌های پدافندی سوریه بیشتر موشک‌های اسرائیلی را منهدم کردند

  • کد خبر : 362495
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه با بیان اینکه در نتیجه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به حمص یک سرباز سوری زخمی شد، گفت سامانه‌های «پانتسیر اس» ۱۰ فروند موشک اسرائیلی را منهدم کرد.

ارتش روسیه از موفقیت سامانه‌های پدافند هوایی سوریه در رهگیری و انهدام ۱۰ فروند از موشک‌های شلیک شده توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سمت حمص خبر داد.

دریاسالار «وادیم کولیت»، معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه شامگاه چهارشنبه گفت: «ارتش سوریه با استفاده از سامانه‌های ساخت روسیه، شب گذشته اکثر موشک شلیک شده توسط اسرائیل را منهدم کرد».

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، کولیت طی نشست خبری در این‌باره توضیح داد: «از ساعت ۲:۲۸ تا ۲:۳۸ بامداد چهارشنبه، ۶ فروند جنگنده تاکتیکی اف۱۶ اسرائیلی از حریم هوایی لبنان با ۱۲ موشک هدایت‌شونده به اهدافی در استان حمص حمله کردند.

وی با بیان اینکه در نتیجه این حملات هوایی یک سرباز سوری زخمی شد، گفت سامانه‌های «پانتسیر اس» (سام-۲۲)، ۱۰ فروند موشک اسرائیلی را منهدم کرد.

پیش از این، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که پدافند هوایی سوریه با این حمله مقابله کرده و به سمت جنگنده‌های اسرائیلی موشک شلیک کرده است. (جزئیات بیشتر)

طبق این گزارش، یکی از موشک‌های شلیک شده جنگنده متخاصم را تا داخل خاک فلسطین اشغالی تعقیب می‌کند و در نهایت در آسمان حیفا منفجر می‌شود بی‌آنکه پدافند رژیم صهیونیستی آن را رهگیری کند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان  به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.  نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض  و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت تل‌آویو را از گروه‌های تروریستی فعال در سوریه کشف کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=362495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر