2

بوی گوسفند راز قتل سارق احشام را در شهرستان رباط کریم بر ملا کرد

  • کد خبر : 3625
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۸

فرمانده انتظامی شهرستان قدس با اعلام اینکه بوی گوسفند راز قتل سارق احشام را بر ملا کرد گفت:متهمان در بازجوی‌ها به سرقت ۴۵ راس گوسفند در شهرستان رباط کریم نیز اعتراف کردند. به گزارش ایسنا، سرهنگ کربلائی‌زاده، در توضیح این خبر گفت: روز گذشته دو گزارش متفاوت مبنی بر سرقت ۵۰ راس گوسفند و کشف […]

فرمانده انتظامی شهرستان قدس با اعلام اینکه بوی گوسفند راز قتل سارق احشام را بر ملا کرد گفت:متهمان در بازجوی‌ها به سرقت ۴۵ راس گوسفند در شهرستان رباط کریم نیز اعتراف کردند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کربلائی‌زاده، در توضیح این خبر گفت: روز گذشته دو گزارش متفاوت مبنی بر سرقت ۵۰ راس گوسفند و کشف یک جسد مجهول الهویه در این شهرستان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به حساسیت موضوع، طرح مهار و کنترل کلیه خودروها مخصوصا وانت و نیسان بار در دستور کار ماموران انتظامی و پلیس‌راه قرار گرفت تا این که مشخص شد در حوالی محل سرقت احشام در اثر برخورد یک دستگاه خودرو پراید با جدول کنار خیابان تصادفی رخ داده است که از خودرو و راننده آن بوی شدید گوسفند به مشام می‌رسد از همین رو خودرو و مالک آن برای تحقیقات بیشتر به آگاهی منتقل شدند.

وی افزود: مالک خودرو در بازجویی‌های ابتدایی پلیس اذعان داشت که به عنوان مسافرکش فردی را با یک عدد گوسفند به صورت دربست به آدرس درخواستی‌اش منتقل کردم که به علت نقص فنی با جدول کنار خیابان برخورد کرده و بوی ناشی از گوسفند به علت حمل گوسفند در خودرو‌ام است.

کربلائی‌زاده با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی برای تحقیقات بیشتر، خانواده مقتول را به آگاهی فراخواندند که در برخورد با مالک خودرو مشخص شد مقتول با مالک خودرو رابطه دوستانه داشته است، گفت: بنابراین موضوع با حساسیت بیشتر پیگیری شد و متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت به سرقت گوسفند اقرار و همدستان خود را معرفی کرد.

وی افزود: متهم در ادامه بازجویی‌ها و در مواجهه با خانواده مقتول با اقرار به این موضوع که قتل در شب سرقت و در دامداری اتفاق افتاده است اذعان داشت: روز حادثه به همراه همدستانم با هدف سرقت احشام وارد دامداری شدیم که پس از سرقت، همدستانم همراه با احشام سرقت شده از دامداری خارج شدند اما مقتول هنوز در دامداری بود و من نیز در خارج از دامداری با خودرو پراید منتظر او بودم که ناگهان از دور شاهد صحنه درگیری فردی که گویا صاحب دامداری بود با مقتول شدم که با دیدن این صحنه از محل گریخته و در تاریکی شب به جدول برخورد کرده و تصادف کردم.

کربلائی‌زاده در ادامه افزود: با توجه به اظهارات متهم، مالک دامداری برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی فراخوانده شد که با توضیحات وی مشخص شد که در آن شب پسر وی برای سرکشی به دامداری مراجعه کرده است که وی نیز برای ارائه پاره‌ای از توضیحات به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی بابیان اینکه پسر مالک دامداری در مواجهه با شواهد موجود به قتل اعتراف و اذعان داشت که شب حادثه و در هنگام ورود به دامداری متوجه سرقت احشام شدم.

به گفته کربلائی‌زاده پسر مالک دامداری پس از اطلاع از جریان سرقت به دنبال ردی از سارقان در دامداری بود که از دور متوجه سایه فردی می‌شود و به طرف او حمله تا مانع فرار وی شود که در این لحظه سارق با قمه به او حمله می‌کند که پسر مالک دامداری در یک لحضه قمه را از دست سارق خارج و با درگیر شدن با وی، سارق را به قتل می‌رساند.

کربلائی‌زاده درباره شگرد سارقان اظهار داشت: آنان در ابتدا دامداری‌های بزرگ را شناسایی و سپس به عنوان مشتری به آنجا مراجعه می‌کردند و پس از شناسایی راه‌های ورودی و خروجی و بررسی سیستم‌های امنیتی دامداری، بعد از بدست آوردن اطلاعات لازم درباره چگونگی ورود به محل و تعداد نگهبان با یک برنامه‌ریزی دقیق وارد دامداری شده و بعد از بستن دست و پای نگهبانان اقدام به سرقت می‌کردند و احشام دزدی را به کشتارگاه می‌فروختند.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس در ادامه اظهار داشت: همدستان سارق دامداری که متواری بودند با راهنمایی‌های وی پس از چهره‌نگاری از سارقان و انجام کارهای اطلاعاتی و تعقیب و گریز، مخفیگاه متهمان را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازجوی‌های خود به سرقت ۴۵ راس گوسفند در شهرستان رباط کریم اعتراف کردند.

وی گفت: پسر مالک دامداری به عنوان متهم به قتل و سارقان احشام پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3625

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر