6

کودک نوپای صنعت لوازم خانگی کشور را نکشیم!

  • کد خبر : 362698
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳

سید جواد میربابایی

بهمن ماه سال ۱۳۹۸ دو شرکت مشهور تولیدکننده لوازم خانگی کره ای فعال در ایران به یکبار در راستای اجرای تحریم های ظالمانه اقتصادی آمریکا، عدم فعالیت را بازار ایران را رسماً اعلام کردند.

البته مدیرعامل های شرکت های داخلی فعال وابسته به این شرکت ها همان زمان اعلام کردند که دو ماهی است که شرکتهای کره ای هیچ گونه قطعاتی بابت تولید و مونتاژ لوازم خانگی در اختیار آنها قرار نمی دهد و آنها بهانه شان تحریم های آمریکا بر علیه مردم ایران است.

البته همان زمان نیز مسولان کشور از جایگاه نداشتن شرکت های ترک عهد کننده خارجی در بازار آینده ایران خبر داده بودند.

قریب به دو سال است که شرکت های کره ای در همراهی با آمریکا گلوی مردم ایران را فشرده و جلوی شریان اقتصادی کشور سنگ اندازی نموده اند.

و در این مدت شرکت های داخلی با فضایی که برایشان ایجاد شده در پی تامین بازار لوازم خانگی کشور برآمدند که بعضاً در برخی موارد اجناسی در تراز قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی تولید نمودند.

بسیاری از کشورهای توسعه یافته امروز جهان به عنوان نمونه مالزی همواره مقطعی از دوره تحولات خود را مدیون حمایت های مردم خود از تولیداتشان می دانند حمایتی از جنس خرید کالای صرفا داخلی!

حال چند روزی است زمزمه ورود مجدد این دو شرکت بدعهد به ایران به گوش می رسد و موجب نگرانی فعالان اقتصادی داخلی را فراهم آورده است و باعث شده تا در نامه ای به مقام معظم رهبری خواهان دستور جلوگیری از این اتفاق ناخشنود که کودک در حال رشد صنعت لوازم خانگی را به نابودی می کشاند  را شوند.

جناب آقای رئیسی ـ رئیس جمهور محترم

“این موضوع بسیار مهمی است. اگر این خبر (گشایش واردات از دو شرکت کره‌ جنوبی) راست باشد به‌معنی شکستن کمر شرکت‌های لوازم خانگی داخلی است که تازه توانسته‌اند قدری روی پا بایستند، جداً جلوی این مشکل را سد فرمایید”.

 

حمایت تمام قد مقام معظم رهبری و دستور ایشان به رئیس جمهور برای جلوگیری از واردات  محصولات کره ای اتمام حجتی است که مسولان امر نه تنها برای لوازم تولیدی این دو شرکت، بلکه می بایست برای تمام شرکت هایی که در دوران تحریم ، رفیق دزد قافله شدند وگلوی مردم را فشردند، صدق پیدا کند.

البته مثلت صنعت-اقتصادی-سیاست کشور باید با ارائه بسته های حمایتی خود اعم از مشوق های بانکی، مشوق های مالیاتی و همچنین تشکیل بخشی در سفارتخانه های خارجی برای بازاریابی محصولات ایرانی و صادرات آنها به کشورهای دیگر ، گام مهم خود را ایجاد اشتغال و ارتقای کیفیت تولیدات ایرانی بردارند!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=362698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر