8

آموزش و پرورش باید در خط مقدم دولت باشد

  • کد خبر : 362803
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

سیدجواد میربابایی

تعلیم و تربیت از مهم ترین اهداف  آفرینش اشت که انسان می تواند راه کمال را به وسیله آن راه کمال را طی نماید

امام خمینی (ره) در این خصوص می فرمایند:

گرفتاری همه ما برای این است که ما ترکیه نشده‌ایم، تربیت نشدیم. عالم شدند، تربیت نشدند، دانشمند شده‌اند، تربیت‌نشده‌اند تفکراتشان عمیق است، لکن تربیت‌نشده‌اند.

مقام معظم رهبری نیز در این خصوص می فرمایند:

بی قدر و قیمت کردن کرده آموزش و پرورش واقعاً بی انصافی است

همچنین حجت الاسلام رئیسی در تبلیغات انتخاباتی خود امسال نیز اظهار داشت:

معلمان روشنفکرانِ حقیقیِ جامعه هستند و باید آسیب‌ها را رصد کرده و هشدار می‌دهند؛ معلمان هویت‌سازان و تمدن‌سازان جامعه می‌باشند. جایگاه فرهنگیان در کشور شناخته شود و نباید شأن معلم را در حد کارمندی که فقط مزد می‌گیرد، کاهش داد و شأن معلمی، شأن انبیاست.

از آینده ساز بودن نقش تعلیم و تربیت که بر هیچ کس پوشیده نیست به لجستیک و منابع انسانی  وزارت آموزش و پرورش می رسیم.

وزارت آموزش و پرورش امروزه نزدیک یک میلیون پرسنل دارد که بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز هم دارد و این یعنی نیمی از مردم این مستقیما با این وزارت خانه اکنون در تماس هستند.

نخستین وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی آموزش و پرورش به مجلسی که بالاترین میزان همراهی با دولت های پس از انقلاب را در دستور کار قرار داشت نتوانست رای اعتماد بگیرد چراکه  گزینه معرفی شده دارای حداقلیات مورد نیاز این سمت و یا حتی پایین تر از آن هم نداشت.

برنامه ها و عملکرد آنقدر ضعیف و غیرقابل دفاع بود که داد خیلی ها درآمد!

حال که بیش از دو ماه از آغاز به کار دولت انقلابی می گذرد، این وزارتخانه مهم  هنوز با سرپرست اداره می شود.

طبق قانون چنانچه مجلس به وزیری رای اعتماد ندهد و یا به هر دلیل دیگری وزارتخانه ای بدون وزیر اداره شود رئیس جمهور موظف است حداکثر ظرف ۳ ماه نسبت به معرفی وزیر جدید اقدام نماید و بیش از این تاریخ نیازمند دستور رهبری است.

اگرچه هنوز تا پایان زمان قانونی معرفی وزیر وقت باقی است اما تسریع در معرفی وزیر توانمند و کارآمد با توجه به ویژگی های مهم این وزارتخانه امری ضروری است که می بایست دولت به آن اقدام عاجل نماید.

مدیریت نحوه بازگشایی مدارس کشور بعد از ۲ سال آموزش غیرحضوری و تعطیلی مدارس باتوجه به شیوع کرونا از مهم ترین مشکلات با الویت امروزه کشوراست که نیازمند تلاش مجدانه وزیری پرتلاش ، جهادی و توانمند همراه با تیم کارآمد مدیریتی خود است

تعیین تکلیف طرح مهم رتبه بندی معلمان که اقدام مهمی در راستای معیشت معلمان می باشد و سالیان زیادی است در حال طی مراحل قانونی است نیازمند پیگیری های وزیر آموزش و پروش است.

توجه به سند تحول آموزش کشور که مورد تاکید رهبری قرار گرفته بود که باتوجه به برخی اقدامات دولت سابق در خصوص اجرای سند ۲۰۳۰ و نهی رهبری نیازمند توجه جدی دولت فعلی در این خصوص است.

حال نذار صندوق ذخیره فرهنگیان کشور و اتفاقات ناخشنود این صندوق که بنوعی که در دولت سابق حیات خلوت مدیریتی آموزش و پرورش شده بود از دیگر مسال مهم است.

گستردگی کشور و هزاران عامل دیگر مجال طرح موضوعات بیشتر در این مطلب نیست ، لزوم معرفی وزیری کارآمد و توانا و از دل خود فرهنگیان که آشنا به امور آنها باشد را دو چندان می کند که دولت باید با اقدام عاجل این مشکل را برطرف نماید

 

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=362803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر