8

اعلام رسمی سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ آسیا

  • کد خبر : 362957
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز پنجشنبه به صورت رسمی اعلام کرد که ایران در لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ آسیا صاحب سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیر مستقیم خواهد بود.

اعلام رسمی سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ آسیا

به گزارش افق نیوز ، در روزهای گذشته امتیاز کشورهای مختلف آسیایی برای لیگ قهرمانان آسیا طی سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ اعلام شده بود که بر اساس رده بندی، کشور عربستان با کسب ۱۰۰ امتیاز در صدر جدول قرار داشت و کره جنوبی، ژاپن و ایران به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم قرار داشتند.

همان زمان پیش بینی می‌شد که سهمیه این چهار کشور برای لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ آسیا سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیر مستقیم (۱+۳) باشد.

این امر امروز پنجشنبه به صورت رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام و مشخص شد ایران هم یکی از چهار کشوری است که بیشترین سهمیه را برای سال ۲۰۲۳ دارد.

بر این اساس، ایران و عربستان از غرب آسیا و کره جنوبی و ژاپن از شرق آسیا صاحب ۱+۳ سهمیه در لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ خواهند بود.

در غرب آسیا، بعد از ایران و عربستان کشورهای قطر و ازبکستان صاحب سهمیه ۲+۲ هستند و امارات یک سهمیه مستقیم و دو سهمیه غیر مستقیم دارد.

سپس اردن صاحب یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیر مستقیم است و در ادامه تاجیکستان، عراق، ترکمنستان و هندوستان صاحب تنها یک سهمیه مستقیم خواهند بود. نمایندگان لبنان و بنگلادش هم باید در مرحله مقدماتی حاضر شوند چرا که این دو کشور تنها یک سهمیه غیر مستقیم دارند.

به این ترتیب تیم قهرمان لیگ برتر، قهرمان جام حذفی و نایب قهرمان لیگ برتر ایران در این فصل (۰۱-۱۴۰۰) تیم‌هایی هستند که مستقیم سهمیه لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۳ را کسب می‌کنند.

در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲، ایران دارای دو سهمیه مستقیم (پرسپولیس و فولاد) دو سهمیه غیر مستقیم (استقلال و سپاهان) است که البته حضور قطعی و نهایی استقلال و پرسپولیس منوط به انجام تعهداتی است که این دو باشگاه به کنفدراسیون فوتبال آسیا داده‌اند.

اعلام رسمی سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ آسیا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=362957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر