5

خبرهای خوش در رابطه با تحریم ها در راه است

  • کد خبر : 362993
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹

در صد روز گذشته عملا ما ۲.۵ تا ۳ برابر روابط اقتصادی ما وسعت پیدا کرده؛ با ترکمنستان موانع را در همین سفر اخیر آقای رئیس جمهور مرتفع کردیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: همزمان با گفت‌وگوها در وین، اجلاس سفرای ما در تهران در حال برگزاری است، برای اینکه موازی با لغو و رفع تحریم‌ها که در وین اتفاق می‌افتد خنثی سازی تحریم‌ها را داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، سعید خطیب‌زاده در خصوص نشست روسای نمایندگی‌های ایران در کشورهای همسایه گفت: هر کدام از این کشورها هم در سازوکارهای منطقه‌ای مثل سازمان همکاری اقتصادی اکو و سازمان همکاری شانگهای یا مراودات منطقه‌ای و در حوزه‌های دیگر  و یا در حوزه دوجانبه در حال طراحی است. همزمان با گفت‌وگوها در وین، اجلاس سفرای ما در تهران در حال برگزاری است، برای اینکه موازی با لغو و رفع تحریم‌ها که در وین اتفاق می‌افتد خنثی سازی تحریم‌ها را داشته باشیم.

وی ادامه داد: سفر آقای دکتر رئیسی به تک تک این کشورها برنامه ریزی شده و بزودی سران برخی کشورها از جمله ترکیه در تهران خواهند بود و بزودی میزبانی خواهیم کرد. ما برنامه جدیدی را در وزارت امور خارجه طراحی کردیم به عنوان نقشه راه و سندهای ۲۰ ساله با کشورهای همسایه که با روسیه تقریبا نهایی شده و مجوز را از هیأت دولت اخذ خواهیم کرد که مذاکرات را انجام دهیم و مانند نقشه راه ۲۵ ساله‌ای که با چین تدوین کردیم با کشورهای عمده همسایه بتوانیم اینها را انجام دهیم.

سوی افزود: وزارت امور خارجه قطعا در تنظیم و تسهیل این روابط نقش خودش را ایفا خواهد کرد ولی همه می‌دانند وزارت امور خارجه یک ضلع از اضلاع دیپلماسی اقتصادی است و قطعا وزارتخانه‌ها و سایر نهادهای مستقیم مسئول این موضوع هم باید با ما این هماهنگی لازم را داشته باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در صد روز گذشته عملا ما ۲.۵ تا ۳ برابر روابط اقتصادی ما وسعت پیدا کرده؛ با ترکمنستان موانع را در همین سفر اخیر آقای رئیس جمهور مرتفع کردیم. با برخی دیگر از کشورهای همسایه هم در حوزه‌های پولی و مالی این گشایش‌ها هم اتفاق افتاده و هم در دست پیگیری است. انشاالله در روزهای آتی در حوزه خنثی سازی تحریم‌ها خبرهیا بهتری هم در راه است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=362993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر