7

چاووش اوغلو: نماینده ویژه برای ارمنستان مشخص خواهیم کرد

  • کد خبر : 363053
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اقدامات برای عادی سازی روابط بین آنکارا و ایروان گفت: در آینده نزدیک نماینده ویژه‌ای برای ارمنستان مشخص خواهیم کرد.

چاووش اوغلو: نماینده ویژه برای ارمنستان مشخص خواهیم کرد

به گزارش افق نیوز ، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز دوشنبه طی سخنانی در پارلمان این کشور در خصوص روابط ترکیه و ارمنستان اظهار داشت: در آینده نزدیک برای عادی سازی روابط با ارمنستان اقدام به انتخاب یک نماینده ویژه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در هر گاممان در این خصوص با جمهوری آذربایجان هماهنگ خواهیم بود، گفت: پروازهای چارتر نیز با ایروان برقرار خواهد شد.

وزیر خارجه ترکیه همچنین با اشاره به وجود مسائلی با آمریکا افزود: تمرکزمان بر حل مسائلمان با آمریکاست و از سوی دیگر افزایش حجم تجارت با این کشور به سطح ۱۰۰ میلیارد دلار را نیز دنبال می کنیم.

چاووش اوغلو در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات در لیبی اشاره کرد و گفت: پیش از انتخابات با همه طرفها در لیبی در تماس هستیم. روز سه شنبه نایب رئیس مجلس این کشور به ترکیه می آید.

اوایل آذرماه “وان اونانیان” سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان درباره روابط ایروان- آنکارا اعلام کرد که در برنامه دولت ارمنستان، عادی سازی روابط ایروان و آنکارا بدون پیش شرط در هر زمانی وجود دارد. برخی همکاران بین المللی ما از جمله روسیه نیز برای کمک به عادی سازی روابط ما با ترکیه اعلام آمادگی کرده اند. ما در نشستهای سیاسی با همکارمان روسیه نیز این موضوع را اعلام کرده ایم.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=363053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر