6

تذکر ۴ نماینده درباره لایحه رتبه بندی معلمان

  • کد خبر : 363093
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در دستور کار جلسه علنی امروز قوه مقننه قرار داشت که در جریان این بررسی تعدادی از نمایندگان تذکراتی را مطرح کردند.

 

تذکر 4 نماینده درباره لایحه رتبه بندی معلمان

به گزارش افق نیوز ، بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در دستور کار جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۴  آذر) قوه مقننه قرار داشت که در جریان این بررسی تعدادی از نمایندگان تذکراتی را مطرح کردند.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان در مجلس طی تذکری گفت: هدف از رتبه بندی معلمان ارتقای جایگاه معلم و تعلیم و تربیت است. همان طوری که رئیس مجلس تأکید کرد در رتبه بندی معلمان، معلم فردی تلقی می شود که در کلاس درس حضور یافته و کار آموزشی انجام می دهد. فردی که مسئول آموزش و پرورش است یا دارای حکم معلمی می باشد باید بر سر کلاس درس حضور یابد.

وی ادامه داد: اما براساس قانون، مسئولان آموزش و پرورش به جای ۲۴ ساعت تدریس باید ۱۲ ساعت تدریس در هفته داشته باشند. حال این سوال پیش می آید که آیا این ۱۲ ساعت مبنای رتبه بندی کامل است یا مدیران و مسئولان آموزشی نیز باید ۲۴ ساعت را پر کنند؟

نماینده  کرمان در مجلس  تصریح کرد: فردی که حکم معلمی دارد و کار معلمی نیز انجام می دهد باید رتبه بندی در حق آن اعمال شود. روح حاکم بر رتبه بندی باید ارتقای معلم و کلاس درس باشد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: نکاتی که شما اشاره کردید درست است و در آیین نامه ای که دولت تصویب می کند قطعا این موارد دیده می شود. ما در رتبه بندی معلمان یک حرف داریم آن هم این است که رتبه بندی برای کسانی است که حکم معلمی داشته و به عنوان معلم شناخته می شوند. جزئیات آیین نامه نیز از سوی دولت مشخص خواهد شد.

همچنین علی بابایی کارنامی نماینده ساری در مجلس نیز در اخطاری با استناد به اصل ۳ و ۴۳ قانون اساسی، گفت: ما نمی توانیم در قانون گذاری ناعادلانه عمل کنیم، متأسفانه همکاران در جریان بررسی لایحه نظام رتبه بندی معلمان پیشنهاداتی را ارائه می کنند که ناعادلانه است.

وی ادامه داد: نگاه ما در بررسی لایحه رتبه بندی معلمان باید آموزش محور و پرورش محور باشد. سایر پیشنهادات در خصوص نیروهای اداری و خدماتی و یا حتی معلمان در قانون خدمات کشوری دیده شده است.

نماینده  ساری در مجلس  تصریح کرد: نگاه ما در بررسی این لایحه باید معلم محور بوده و براساس شاخص های آموزشی و پژوهشی مواد را به تصویب برسانیم و اجازه ندهیم تا با سایر پیشنهادات از مسیر اصلی انحراف پیدا کنیم.

محمدرضا صباغیان نماینده بافق در مجلس نیز طی تذکری، گفت: لازم است برای ارتقا جایگاه نیروهای خدماتی آموزش و پرورش هم تدبیری اندیشیده شود. در حال حاضر که مجلس برای فرهنگیان در حال تصمیم گیری است نیروهای خدماتی آموزش و پرورش هم چشم انتظار هستند و باید تدبیری برای حمایت از این قشر اتخاذ شود.

نماینده بافق در مجلس  تصریح کرد: نیروهای خدماتی آموزش و پرورش هم زحمات زیادی می کشند و انتظار می رود در کنار تصمیم گیری برای معلمان، به این افراد هم توجه شود و ما می توایم آیین نامه ای را برای حمایت از این افراد در نظر بگیریم. نیروهای خدماتی آموزش و پرورش با حداقل حقوق کار می کنند و باید مورد توجه قرار گیرند.

سیدمحمد مولوی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار داشت: با تصمیم مجلس و دولت قرار شد برای سال جاری از شهریور ماه و به منظور اجرای رتبه‌بندی معلمان ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود اما متأسفانه همین عدد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ هم آمده است در صورتی که اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال جاری برای ۶ ماه است اما سال آینده این اعتبار برای یکسال در نظر گرفته شده است و پذیرفتنی نیست که با این رقم رتبه‌بندی معلمان در سال آینده اجرایی شود.

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: برای سال ۱۴۰۰ وقتی اعلام می‌کنیم که ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده است به این دلیل است که احکام از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ است و با همین حساب و کتاب رقم اعتبار لازم برای اجرای رتبه‌بندی معلمان نصف شده است.

وی اظهار داشت: برای سال ۱۴۰۱ برای اجرای رتبه‌بندی معلمان ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و بار مالی این قانون پیش‌بینی شده است و از آنجایی که افزایش حقوق برای همه کارکنان طبق قانون خدمات کشوری است آن درصد و رقم به اعتبار و بودجه رتبه‌بندی معلمان اضافه می‌شود.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=363093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هنرمندان مسئول و متعهد به میدان بیایند.

    باز ایام فاطمیه شد و شاهد کنسرت سحرمحمدی با نوازنده ارمنی هستیم
    آن هم با تکرار مکرر کشف حجاب و ولگردی این رقاصه و آوازه خوان هرجایی در سوئد!
    حراست ارشاد مرده که ببیند میزبان و برگزارکننده این کنسرت تکخوانی خلاف شرع و قانون کیست؟

    #سحر_محمدی
    #آکادمی_پورن_آذری

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر