6
رونمایی از اتوبوس برقی ایران خودرو به زودی

ظرفیت تولید سالانه هزار دستگاه اتوبوس برقی/ تولید ون برقی و اتوبوس هیبرید در دستور کار

  • کد خبر : 363229
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۵۴

مدیرعامل ایران خودرو دیزل، از رونمایی اتوبوس برقی در روزهای آینده خبر داد و گفت: ظرفیت تولید این محصول سالانه هزار دستگاه با ۳۷ درصد خودکفایی است.

 

ایکوپرس- جواد توسلی مهر، عنوان کرد: این محصول دارای شاسی اتاق یکپارچه بوده و منطبق با پلتفرم اتوبوس آتروس است.
وی با اشاره به قوای محرکه این محصول خاطرنشان کرد: اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل دارای شتاب مناسبی است و با برخورداری از شیب‌روی۲۰ درصدی، مشخصات عملکردی که مورد نیاز سازمان اتوبوس‌رانی است را برآورده می سازد.
به گفته مدیرعامل ایران خودرو دیزل، ظرفیت باتری این اتوبوس برقی۳۵۰ کیلووات ساعت است که متعلق به یکی از برترین تولیدکننده های باتری در دنیاست.
وی اظهار کرد: توان موتور اتوبوس برقی دیزل ۱۹۵ کیلو وات است که می تواند تا ۳۵۰ کیلووات نیز افزایش یابد. همچنین گشتاور این موتور در حالت پیوسته ۱۹۵۰نیوتن متر است که قابلیت افزایش تا ۳۵۰۰ نیوتن متر در بازه‌های زمانی محدود را داراست. ایران خودرو دیزل در حال امضای تفاهم نامه و انجام اقدامات لازم برای داخلی‌سازی این موتور است.
توسلی مهر با اشاره به تفاهم نامه تحویل هزار دستگاه اتوبوس میان ایران خودرو دیزل و اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور در سال گذشته، بیان کرد: ۲۰۰ دستگاه از این قرارداد، اتوبوس برقی است.
وی از تولید انبوه اتوبوس برقی در نیمه دوم سال آینده خبر داد و گفت: با تاکید مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، از ابتدای این پروژه، برنامه های خودکفایی و ساخت داخل آن آغاز شده است و با شرکت‌های مختلفی در راستای داخلی سازی مجموعه های برقی این اتوبوس مذاکره صورت گرفته است.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل، داخلی‌سازی را یکی از مزایای این محصول دانست که سبب کاهش قیمت آن نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار شده است و گفت: اتوبوس برقی، موجب کاهش قابل توجه هزینه های سوخت و تعمیر و نگهداری برای سازمان اتوبوسرانی می شود.
وی افزود: اتوبوس برقی و ون برقی از محصولات آتی دیزل به شمار رفته و اقدامات مرتبط با پروژه آن آغاز شده است که می تواند کمک شایانی به کاهش آلایندگی هوا به ویژه در کلان‌شهرها کند. این اقدام مشروط به ایجاد زیرساخت های لازم در کشور برای تولید و تردد محصولات برقی است.
وی گفت: پس از تولید ون برقی، ایران خودرو دیزل تولید اتوبوس هیبرید را در دستور کار دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=363229

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر