7

آقای مطهری حرمت پدر شهید‌تان را حفظ کنید!

  • کد خبر : 363348
  • ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

مواضع عجیب و غریب و دیدگاه‌های متناقض و اعوجاج‌آمیز علی مطهری برای همفکران امروزین او نیز کاملا شناخته شده و آشناست. روزگاری در برهه‌ای از سال‌های استقرار دولت منحوس و منفور اصلاحات، آقای مطهری در نقد اصلاحاتیون اعم از دولتی‌ها و غیر‌دولتی‌ها، چنان تند و تیز و به دور از منطق و کاملا احساساتی سخن […]

مواضع عجیب و غریب و دیدگاه‌های متناقض و اعوجاج‌آمیز علی مطهری برای همفکران امروزین او نیز کاملا شناخته شده و آشناست. روزگاری در برهه‌ای از سال‌های استقرار دولت منحوس و منفور اصلاحات، آقای مطهری در نقد اصلاحاتیون اعم از دولتی‌ها و غیر‌دولتی‌ها، چنان تند و تیز و به دور از منطق و کاملا احساساتی سخن می‌راند و می‌نوشت که روزنامه وزین و ارزشی کیهان از انتشار مطالب وی عذرخواهی می‌کرد. حالا همان صاحب قلم و صاحب نقدها و نوشته‌های اغراق‌آمیز در مقام وکیل مدافع مدعیون اصلاحات و هجمه‌کنندگان به نهاد قانونی و انقلابی کشور یعنی شورای محترم نگهبان برآمده است و البته با همان رویه اغراق‌آمیز و کاریکاتوری و تند و بی‌مبنا و نیز؛ بی‌کم و کاست متکی بر احساسات خام و استدلال‌های دم دستی!
ماجرا چیست؟
اخیرا نامه محرمانه شورای نگهبان با موضوع دلایل رد صلاحیت دکتر علی لاریجانی – همسر خواهر علی مطهری – سر از منبعی فرامرزی درآورد و سپس در رسانه‌های داخلی و فضای مجازی بازتاب پیدا کرد.
افشای نامه، بهانه‌ای تازه به‌دست ضدانقلاب داخلی و خارج‌نشین و برخی عناصر تابلودار داد تا سیل اهانت‌ها و تهمت‌ها به نهاد شورای نگهبان و دبیر محترم آن روانه شود.
به‌طور مشخص در داخل؛ علی مطهری در کنار فردی مانند محمدعلی ابطحی (که دارای جرائم امنیتی است) و … نیز واکنش نشان دادند. مطهری علیه نهاد قانونی شورای نگهبان سخن گفت و از لاریجانی و خواهر خود دفاع کرد.
مطهری در مطلب یا نامه اعتراضی خود خطاب به دبیر محترم شورای نگهبان یعنی حضرت آیت‌الله احمد جنتی، خواهان عذرخواهی ایشان و شورای نگهبان از بیت شهید استاد مطهری شده است. در واقع مطهری ضمن دفاع از خواهر خود، با استدلال‌هایی سطحی، رد صلاحیت لاریجانی را بی‌اعتبار قلمداد نموده است! درباره این موضوع، گفتنی‌ها بسیار است. به‌طور مثال می‌توان از آقای مطهری پرسید که؛
۱- برادر گرامی! کسی یا نهادی آیا به خواهر شما حمله آورده که شما سراسیمه و برآشفته شده‌اید و بی‌ملاحظه‌، به شورای نگهبان و دبیر انقلابی و متعهد آن تاخته‌اید؟ شورای نگهبان در نامه محرمانه خود به علی لاریجانی، به حضور اعضای درجه اول بیت ایشان در خارج از کشور اشاره دارد. این اشاره چه ربطی به حرمت خواهر گرامی شما دارد؟! چون نسبتی میان جناب لاریجانی و خواهر شماست، باید همه و از جمله شورای نگهبان چشم بر واقعیات و سرنوشت کشور ببندند و قانون را زیر پا بگذارند؟!
۲- آقای لاریجانی حساسیت برجام را می‌دانست با این حال اما، در ظرف ۲۰ دقیقه اجرای این سند توسط مجلس پیشین تصویب شد و منجر به خسارات هنگفت امروز به کشور و مردم شد. خسارتی چون تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌های ظالمانه و تعطیلی بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان. آیا کمک به تصویب یک سند خسارت‌بار صرفا برای کمک به دولت مستقر، منطقی و انقلابی و قابل توجیه و قابل افتخار است؟
۳- جناب آقای دکتر مطهری! ای کاش همه آنچه شورای نگهبان در رد صلاحیت دکتر لاریجانی بیان کرده است را با سند و ادله محکمه‌پسند انکار، رد و تکذیب می‌کردید، اما شما با پیش کشیدن ماشین پراید خواهر خود و پرهیز همشیره از سفر به خارج از کشور (البته مطابق ادعای شما)، تلاش کرده‌اید که از داماد خود در برابر شورای محترم نگهبان حمایت کنید که ای کاش نمی‌کردید زیرا با این عمل مضحک، به حقانیت شورای نگهبان بی‌آنکه خود بخواهید صحه نهاده‌اید.
۴- آقای مطهری! رد صلاحیت داماد استاد مطهری توهین به بیت شهید و شخصیت و مقام علمی و روحانی و فقهی و انقلابی آن استاد عزیز و بی‌بدیل نیست. توهین توسط کسی صورت گرفته است که در رد واقعیت غیرقابل انکار، از شهید مطهری مایه می‌گذارد!
۵- آقای مطهری تا حالا فکر کرده‌اید که چرا بسیاری از مواضع شما با ضدانقلاب و دولت‌های استکباری علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی همخوانی دارد؟ با این وصف باید شما را چه بدانیم؟ عنصر انقلابی؟ وفادار به نظام؟ منتقد؟ اپوزیسیون؟ یا …؟ خودتان چه فکر می‌کنید؟
۶- آقای مطهری! شما همان فردی هستید که در کسوت نمایندگی برخوردتان با منتقدین متعهد زبانزد شد. یادتان هست با دانشجویی در یکی از شهرستان‌ها چه برخورد زشتی کردید؟ جمله زننده‌ای که به یک دختر دانشجو به زبان راندید به خاطر دارید؟ همان جمله‌ای که در عدم صلاحیت‌تان برای نمایندگی یا هر مسئولیت دیگر در نظام اسلامی کفایت می‌کند؟
۷- آقای مطهری! شما اگر انقلابی بودید و قانون‌مدار – که نیستید – در وهله اول به لو رفتن یک نامه محرمانه در سطح منبعی خارجی معترض می‌شدید. نامه‌ای که به گفته سخنگوی محترم شورای نگهبان تنها برای همسر خواهرتان ارسال شده بود! آیا جرمی ضدامنیتی رخ نداده است؟ تاکنون از خود پرسیده‌اید نامه محرمانه به بیت لاریجانی چگونه لو رفته است؟
۸- آقای مطهری! به‌راستی اگر پدرتان در قید حیات بودند ایشان نیز بی‌توجه به اهمیت و کارکرد شورای نگهبان و فردی انقلابی مانند آیت‌الله جنتی و بی‌اعتنا به احتمال سوءاستفاده دشمنان قسم‌خورده اسلام و انقلاب اسلامی، متعرض به شورای نگهبان و دبیر آن می‌شدند؟
در پایان باید گفت، همه ما به پدر گرامی شما احترام می‌گذاریم و ایشان و آثارشان را راهنمای خود می‌دانیم. بسیاری از ما، انقلابی بودن را در آینه آثار استاد فرا گرفتیم اما متاسفانه عملکرد شما و مواضع اعوجاج‌آمیزتان، انکار مسلم و روشن قرابت میان مشی شما و استاد شهید است! ای کاش دست‌کم، حرمت پدر شهیدتان را حفظ کنید!
این مطلب را با کلامی از رهبر حکیم انقلاب در باب اهمیت و کرامت شورای نگهبان به پایان می‌بریم:
«شوراى نگهبان، عماد ملت و دین و مایه‏ اطمینان و سکینه‏ قلب مؤمنین است و در حقیقت نبض نظام اسلامى به شمار می‌رود. وقتى شوراى نگهبان مثل همه دوره‏‌هاى گذشته‏ آن قوى و قاطع و دقیق باشد، موجب آرامش کسانى می‌شود که دلشان براى اسلام می‌‏تپد و آرزویشان تحقق اهداف اسلامى و شریعت حقه‏ نبویه است و اگر خداى نکرده روزى شوراى نگهبان تضعیف بشود – چه تضعیف حیثیتى و چه تضعیف هویتى و درونى – مطمئناً ضربه‏ جبران‌‏ناپذیرى به انقلاب خواهد خورد. این نقطه که نمایشگر صحت و اتقان تصمیم‏‌گیرى در نظام اسلامى است، تأثیر فوق‌‏العاده و تعیین‏‌کننده‌‏اى در حرکت نظام دارد و جز با اخلاص و استمداد از پروردگار و طلب هدایت از او، هیچ کار نمی‌شود کرد».
(بیانات مقام معظم رهبری در مراسم بیعت فقها و حقوقدانان شوراى نگهبان‏ ۲۱/۳/۱۳۶۸)

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=363348

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر