5

دوز “سوم” چی بزنیم؟

  • کد خبر : 363461
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

افرادی که دوز اول و دوم را آسترازنکا دریافت کرده‌اند نیز می‌توانند برای تزریق دوز از واکسن سوم آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس استفاده کنند.

دبیر شورای سلامت اهواز در مورد تزریق دوز سوم واکسن بر اساس واکسن‌های دریافتی دوز اول و دوم، توضیحاتی ارائه داد.

دکتر مهران احمدی بلوطکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نوع دوز سوم واکسیناسیون برای هر فرد اظهار کرد: افرادی که دوز اول و دوم را از واکسن بهارات دریافت کرده‌اند می‌توانند دوز سوم را بهارات، آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس دریافت کنند.

وی افزود: همچنین دریافت‌کنندگان دو دوز واکسن سینوفارم می‌توانند برای تزریق دوز سوم از سینوفارم، آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس استفاده کنند.

دبیر شورای سلامت اهواز بیان کرد: کسانی که دوز اول و دوم را واکسن برکت دریافت کردند، باید دوز سوم را از نوع برکت، آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس استفاده کنند.

وی گفت: دریافت‌کنندگان دوز اول و دوم اسپوتنیک باید دوز سوم را آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس تزریق کنند. افرادی که دوز اول و دوم را آسترازنکا دریافت کرده‌اند نیز می‌توانند برای تزریق دوز  از واکسن سوم آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس استفاده کنند.

احمدی بلوطکی افزود: افرادی که دوز اول و دوم پاستوکووک را تزریق کرده‌اند نیز می‌توانند دوز سوم را از نوع پاستوکووک پلاس تزریق کنند. باید توجه شودکه پاستوکووک برای تزریق نوبت اول و دوم استفاده می‌شود اما پاستوکووک پلاس تنها برای دوز سوم قابل استفاده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=363461

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر