2

فاصله بیشترین و کمترین قیمت رهن و اجاره در تهران چقدر است؟

  • کد خبر : 363525
  • ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲

این روزها همواره شاهد نوسان قیمت ملک و املاک هستیم. گاهی قیمت‌ها افزایش و گاهی کاهش پیدا می‌کند. با شیوع ویروس کرونا، بیشتر فروشنده‌های مسکن، واحدهای مسکونی خود را به وسیله فضای مجازی، سایت‌ها و استارت‌آپ‌ها در بازار عرضه می‌کنند

در نتیجه متقاضیان خرید ملک و املاک قبل از اینکه به بازار مراجعه کنند، می‌توانند با مشاهدهٔ فایل‌های عرضه شده در سایت‌هایی چون دیوار، شابش، کیلید و دیوار از وضعیت مظنه  املاک و مسکن کلانشهر تهران مطلع شوند. قیمت مسکن در نواحی مختلف تهران، شمال، جنوب، شرق و غرب متفاوت است. در واقع  محدوده قیمت رهن و اجاره تهران بستگی به موقعیت جغرافیایی، محله، امکانات، دسترسی، متراژ، سن بنا و… دارد. در این مطلب سعی داریم قیمت خانه در نواحی مختلف تهران را بررسی کنیم.

 شمال تهران

محله‌‏های شمال تهران طیف گسترده‌‏‏ا‌ی از شهر وسیع تهران را در بر گرفته‌‏اند. شمال تهران با توجه به امکانات، دسترسی‌‏ها، آب‌وهوای دلپذیری که دارد، زبانزد عام و خاص بوده و طرفداران زیادی دارد. تهران جاذبه‏‌های گردشگری و تفریحی فراوانی دارد که موجب شهرتش شده و اغلب این جذبه‏‌ها و آسمان‌خراش‌‏ها نیز در شمال شهر تهران قرار گرفته‌‏اند. شمال تهران با رشته کوه البرز آغاز می‌‏شود و همچنین مناطق ۱و ۳ را در بر می‌گیرد. بخشی از مناطق ۲ و ۵، هم در شمال تهران قرار دارد و به دلیل قرارگیری بر روی کوه‏پایه‌های البرز، این مناطق نیز از آب‌وهوای پاک و امکانات متنوعی چون، مراکز خرید، بیمارستان‏‌ها، رستوران‏‌ها و…برخوردارند. هر کدام از محله‏‌ها مختصات و ویژگی‏‌های مربوط به خود را دارد. اما محله‌های شمال تهران به بالاشهر معروف است و این تصور هم وجود دارد که قیمت خانه‌های شمال شهر بالاتر از سایر مناطق است. در ادامه قیمت برخی مناطق شمال شهر را بررسی می‌‏کنیم.

به طور مثال؛ -برای خرید آپارتمانی ۶۰ متری در تجریش، ۱ خواب، سن بنا سال ۱۳۸۰، باید ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه کنید. قیمت هر متر مربع آن ۴۵ میلیون تومان است.

-برای اجاره آپارتمانی ۱۴۵ متری در فرمانیه، ۳ خواب، ۱۰ سال ساخت، فول امکانات، باید ۵۰۰ میلیون تومان به صورت پول پیش و ۲۰ میلیون تومان اجاره ماهانه بپردازید.

 جنوب تهران

محله‌‏های جنوب تهران، از نظر موقعیت جغرافیایی در جنوب شهر واقع شده‏‌اند. محله‏‌های جنوب تهران دارای وسایل حمل‌ونقل عمومی چون؛ مترو و بی‌آرتی هستند که جنوب را به شمال وصل می‏‌کند. این مناطق نیز همچون مناطق شمال تهران از امکاناتی نظیر مراکز خرید، انواع مدارس، میدان تره‌‏بار و… برخوردارند؛ اما همچنان تفاوت‌‏های واضحی در بافت مسکونی خانه‏‌ها و محله‏‌ها و همچنین سطح فرهنگ و امکانات مردم منطقه وجود دارد. محله‏‌های جنوب شهر تهران، مناطق ۱۵، ۱۶،۱۷، ۱۸، ۱۹و ۲۰ را در بر می‌‏گیرد.

برای نمونه؛ -برای رهن و اجاره  خانه‏‌ای ۱۴۵ متری، ۳خواب و نوساز در افسریه، باید ۶۵۰ تومان پول پیش در جیبتان باشد، اجاره ماهانه ندارد.

-برای خرید آپارتمانی ۶۲ متری، ۹سال ساخت، ۱خواب، دارای آسانسور و انباری، باید ۱میلیارد و ۲۹۱ میلیون تومان هزینه کنید. قیمت هر متر مربع آن ۲۰ میلیون و ۸۲۳ هزار تومان است.

 

شرق تهران

محله‌‏های شرق تهران که به شلوغی و تردد زیاد شهرت دارند، از جمله محله‏‌های پرطرفدار پایتخت محسوب می‏‌شوند. محله‏‌های شرق تهران دارای جاذبه‏‌های دیدنی فراوانی است. تهران با داشتن ۲۲ منطقه به نواحی مختلفی تقسیم شده است. محله‏‌های شرق یکی از بخش‌‏هایی است که روزانه رفت‌‏وآمد زیادی دارد. محله‌‏های شرق تهران در واقع محدودهٔ وسیعی را شامل می‌‏شود. از محدوده شرقی تهران می‌‏توان به، منطقه ۴، منطقه ۱۳ و منطقه ۱۴ اشاره کرد.

برای مثال؛ -برای اجاره آپارتمانی ۱۲۰ متری، ۲ خواب، سال ساخت ۱۳۸۰، در محدوده حکیمیه، می‏‌توان ۳۰۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه و ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به صورت اجاره ماهیانه پرداخت کرد.

-برای اجاره آپارتمانی ۷۰ متری، ۱ خواب، ۳ سال ساخت در شمیران نو، باید ۱۳۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه و ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای اجارهٔ ماهانه پرداخت کنید.

-برای خرید آپارتمانی در تهرانپارس، با متراژ ۱۵۰ متر، ۱ سال ساخت، ۳ خواب، باید ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه کنید، قیمت هر متر مربع آن ۴۶ میلیون تومان است.

 غرب تهران

پایتخت ایران از جمله شهرهای پر آوازه‌‏ای است که از قدیم تا الان مورد توجه همگان است. افراد زیادی روزانه برای کار و فعالیت‌‏های متنوع به نواحی مختلف تهران می‌‏آیند. همچنین توریست‏‌ها و گردشگران زیادی از نواحی مختلف دنیا برای دیدن جاذبه‌‏های تفریحی به این شهر سفر می‌‏کنند. شهر تهران بر اساس موقعیت‏‌های جغرافیایی به چند بخش تقسیم شده و یکی از این بخش‌‏ها، محله‏‌های موجود در غرب تهران است که از جمله محله‌‏هایی محبوب توریست‌ها و گردشگران و حتی پایتخت‌‏نشینان به شمار می‌‏آید. اگر نقشه تهران را مشاهده کرده باشید، می‌‏دانید که بخش غربی تهران  به شکل مثلث است و همین موضوع موجب شده تا محله‏‌ها و مناطق کمتری نسبت به سایر بخش‏‌های تهران در خود جای بدهد. مناطق ۲۱ و ۲۲ نیز در بخش غربی شهر تهران قرار گرفته است. به عنوان نمونه؛ -برای اجاره آپارتمانی ۱۲۵ متری، ۳ خواب، ۱۰ سال ساخت در سعادت‌‏آباد، باید ۱۵۰ میلیون تومان برای پول پیش و ماهانه ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره بپردازید.

-برای خرید آپارتمانی ۱۰۶ متری، ۲ خواب، ۱۳ سال ساخت، در سعادت‌‏آباد باید ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کنید، قیمت هر متر مربع آن ۶۴ میلیون و ۱۵۱ هزار تومان است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=363525

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر