9

افزایش قیمت بلیط هواپیما از دی ماه

  • کد خبر : 363533
  • ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱

بر طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی از ۱۳ دی ماه ، شرکت های هواپیمایی می بایست ۹ درصد مالیات را دریافت و به سازمان امور مالیاتی پرداخت نمایند.

بر همین اساس نرخ بلیط پرواز خارجی و داخلی در مسیر های مختلف مانند پرواز شیراز مشهد با افزایش رو به رو خواهد شد.

دبیر انجمن  شرکت های هواپیمایی در این خصوص عنوان کرد: از آن جایی که در قانون ذکر شده، عوارض شهرداری بر روی بلیط هواپیما پیش بینی نگشته و قسمتی از ۹ درصد مالیات به عنوان سهم شهرداری منظور می گردد، به همین خاطر با حذف عوارض شهرداری، از ۱۳ دی ، به قیمت بلیط هواپیما داخلی ۴درصد و به نرخ بلیط پروازهای خارجی، ۹ درصد به عنوان مالیات افزوده می شود.

اسعدی سامانی افزود: مالیاتی که در این مرحله از مسافر اخذ می شود به حساب ایرلاین ها نمی رود و مستقیم به سازمان امور مالیاتی پرداخت می گردد. ایرلاین ها براساس مذاکراتی که سازمان هواپیمایی کشوری داشتند، از ابتدای آذر نرخ بلیط ها را ۱۵ درصد کاهش داده اند  و از این تاریخ براساس سقف جدید قیمتی اقدام به فروش بلیط می نمایند.

وی خاطر نشان کرد: جهت جلوگیری از گرانفروشی و تخلفات احتمالی، سازمان هواپیمایی کشوری تمامی ایرلاین ها را موظف به رعایت سقف نرخی جدید نموده و نظارت کامل بر اجرای این قانون را دارد. نرخ بلیط هواپیما متناسب باعرضه و تقاضا متغییر است و شرکت های هواپیمایی با توجه به شرایط بازار، قیمت تمام شده بلیط هر مسیر را مدیریت می کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=363533

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر