7

کالبد تهران جان تازه ای می گیرد

  • کد خبر : 363773
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

معماری و شهرسازی جزیی انکار ناپذیر از هویت شهرها هستند، بخشی که می تواند جلوه گر هویت اصیل ایران اسلامی باشد.

معماری شهرها چه می تواند جایگاه آن شهر و منطقه را ارتقا دهد و چه می تواند نمایانگر بد سلیقگی و آشفتگی در حوزه شهرها باشد.

افق نیوز ، بدون شک معماری وزین و اصیل می تواند آغاز گر تحولات عمرانی در شهرها و کلان شهرها باشد.تهران نیز از موضوع جدا افتاده نیست و معماری منطبق بر هویت ایرانی -اسلامی می تواند کلان شهر را به الگویی کامل تبدیل کند.

شاید از همین رو باشد که در حکم انتصاب معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران بر تحقق چشم انداز تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام تاکید شده است.

معماری شهر تهران در سالیان گذشته فراز و فرودهای بسیاری داشته، گاه به هویت ایرانی و اسلامی خود نزدیک شده و گاه در حجم انبوهی از مراکز مدرن مسکونی و تجاری گم شده است؛وانگهی در محیط دیگری قرار گرفته است.

اما انتخاب معاون جدید معماری و شهرسازی نوید روزهای ماندگار در این حوزه را می دهد؛دکتر حمید رضا صارمی در سوابق خود مجموعه ای کامل از سوابق متعدد معماری دارد.از جنس دانشگاه است با مدارج عالی تحصیلی در این رشته و صد البته با سوابق اجرایی متعدد که وی را چهره ای ماندگار در این عرصه تبدیل کرده است.

تهران به لحاظ اقدامات اجرایی شاید دیگر این روز ها کار زیادی نداشته باشد اما نیاز به بازتعریف در حوزه معماری و شهرسازی دارد.

معاون شهرسازی تهران برای تبدیل تهران به الگوی کلانشهر جهان اسلام راهی پرپیج و خم و طولانی دارد اما سوابق صارمیان نشان می دهدکه وی می تواند از پس این مسوولیت سنگین بر بیاید فقط باید اندکی صبر کرد،به امید آن روز.

رضا نعمتی
فعال رسانه ای

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=363773

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر