7

از خواستگاری پلیس قلابی تا آدم ربایی و زورگیری با سلاح/ مراقب مأمورنماها باشید +تصاویر

  • کد خبر : 363908
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

با لباس و تجهیزات مأموران سازمان‌های مختلف به سراغ مردم رفته و در نهایت با فریب آنها اقدام به سرقت و زورگیری می‌کنند،این دسته از سارقان، مأمورنماها هستند.

حوادث

به گزارش افق نیوز ، سارق‌هستند اما تحت عنوان مامور؛ با لباس و پوشش و تجهیزاتی که یک مامور در اختیار دارد!

بسته به لباس و لوازم در اختیار و منفعت‌شان ، نقاب بر صورت زده و تبدیل به مامور اداره آب، برق، گاز، بهداشت، شهرداری، کمیته امداد، پستچی و …  یا حتی مأمور پلیس شده تا بتوانند با فریب افراد، سرقت و در نهایت زورگیری کنند؛ اگرچه بارها گفته شده که لباس، دستبند، شوکر، بی سیم و… شروط مأمور بودن نیست؛ اما باز هم شاهد پرونده‌هایی با عنوان «سرقت تحت پوشش مامور» هستیم.

از خواستگاری پلیس قلابی تا آدم ربایی و زورگیری با سلاح/ مراقب مأمورنماها باشید +عکس

پرونده اول: مسموم کردن دختران جوان با آبمیوه مسموم/ مأمور قلابی دستگیر شد

چندی قبل دختر جوانی به اداره ۵ پلیس آگاهی پایتخت مراجعه و از مردی که مقدار زیادی پول از وی اخاذی کرده بود، شکایت کرد.

دختر جوان‌اعلام کرد که مدتی قبل در صفحه اینستاگرام با مرد جوانی به نام کوروش آشنا شده که عکس های زیادی با لباس نظامی در صفحه اینستاگرامش گذاشته بود و خودش را هم مامور پلیس معرفی می کرد در نهایت بعد از مدتی به من پیشنهاد ازدواج داد و باتوجه به شغلی که داشت من با این ازدواج موافقت کردم.

دختر جوان در ادامه اظهاراتش افزود: چند روز بعد از این پیشنهاد، به بهانه صحبت درخصوص زندگی آینده با من قرار گذاشت و در میان راه با دادن آبمیوه مسموم مرا بیهوش کرده و مرا به باغی در اطراف تهران برده و در حالی که من حال خوبی نداشته و نیمه بیهوش بودم یک سری رسید از من گرفت که نشان می داد من با میل خودم پول ها را به حساب کوروش واریز کرده ام، بعد هم کلی عکس و فیلم از من تهیه کرد و با این تهدید که اگر از این ماجرا به کسی حرف بزنم عکس و فیلم هایم را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد، مرا آزاد کرد اما کوروش دست بردار نبود و مدام به بهانه انتشار تصاویر از من اخاذی می‌کرد، اخاذی های وی ادامه داشت تا اینکه تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم.

در ادامه با شکایت دختر جوان تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد و کارآگاهان با شکایت های مشابه مواجه شدند، شکایت هایی در خصوص مامور قلابی که عکس هایی با لباس های نظامی در فضای مجازی منتشر می کرد و با این ترفند اعتماد دختران و زنان جوان و جلب کرده و با کشاندن به باغی بعد از مسمومیت و تهیه فیلم از آنها اخاذی می کرد.

در ادامه معاونت مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت با برررسی کارآگاهان، «کوروش» را در شهرستانی در اطراف تهران شناسایی کرده و پس از هماهنگی های قضائی، متهم جوان دستگیر شد.

مرد جوان در بازجویی‌ها به اخاذی اعتراف کرد و گفت که لباس های نظامی را تهیه کرده و با آنها عکس گرفته و در صفحه اینستاگرام می گذاشتم تا به این شیوه اعتماد شاکیان را جلب کرده و بعد هم با مسمومیت و تهیه فیلم و عکس، اقدام به اخاذی می کردم.

گفتنی است تحقیقات در رابطه با جرائم احتمالی این مامور قلابی ادامه دارد.

از خواستگاری پلیس قلابی تا آدم ربایی و زورگیری با سلاح/ مراقب مأمورنماها باشید +عکس

پرونده دوم : زورگیری با ایراد جرح و گاز اشک آور!

۲۰ اردیبهشت امسال خانم جوانی هراسان با پلیس تماس گرفت و از آدم ربایی اش خبر داد و گفت: شب گذشته در میدان شهید طهرانی مقدم سوار بر خودروی تاکسی اینترنتی شدم، اما در مسیر یک خودروی پژو پارس خاکستری رنگ جلوی خودروی تاکسی را گرفت و با نشان دادن تجهیزاتی از قبیل بی‌سیم و شوکر اعلام کرد مامور هستند و مرا به اجبار سوار خودرویشان کردند.

شاکی ادامه داد: ماموران با بستن چشمان و با ایراد جرح و گاز اشک آور یک رشته دستنبد، گردنبند طلا ، ساعت مچی و یک میلیون تومان وجه نقدم را سرقت کرده و مرا در محدوده بزرگراه فتح رها کردند که فورا با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم.

بعد از وصول شکایت کارآگاهان در تحقیقات متوجه شدند شاکی دوستی بنام مریم دارد که قبل از وقوع سرقت چندین ساعت با وی بوده که کارآگاهان با ظن به اینکه مریم در سرقت دست دارد با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم، او را زیر نظر گرفته و در ادامه تحقیقات مشخص شد مریم با شخصی بنام فرامرز در ارتباط بوده که در این آدم ربایی و سرقت نقش داشته است.

با مشخص شدن این موضوع و هماهنگی قضائی، مریم، فرامرز و سه همدست دیگر این باند سرقت شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در چندین عملیات همزمان تمامی اعضای این باند در مخفیگاهشان بازداشت و در بازرسی از مخفیگاه فرامرز ساعت مچی شاکی کشف شد.

در تحقیقات بعمل آمده فرامرز و اعضای باند به آدم‌ربایی و سرقت از شاکی اعتراف کرده و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

از خواستگاری پلیس قلابی تا آدم ربایی و زورگیری با سلاح/ مراقب مأمورنماها باشید +عکس

پرونده سوم : زورگیری پلیس تقلبی با سلاح کمری!

بیست و سوم خرداد ماه پرونده ای با موضوع سرقت مسلحانه تحت عنوان مأمور حسب دادخواهی ۲ تبعه افغانستان به اداره یکم پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکیان در تحقیقات پلیسی اظهار داشتند که حوالی ساعت ۱۸ سیزدهم خرداد ماه در حالی که در تقاطع اتوبان آزادگان – فتح به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پراید ۱۳۱ سفیدرنگ شده بودند، راننده خودرو پس از طی مسافتی با معرفی خود به عنوان مامور پلیس و با تهدید بوسیله یک قبضه سلاح کمری رولور کلیه اموال و مدارک همراه شاکیان شامل یک دستگاه گوشی موبایل سامسونگ به همراه ۲ عدد کارت عابربانک را با اخذ رمز از آنها گرفته و پس از پیاده کردن مالباختگان در محدوده میدان زیباشهر متواری شده است.

با اعلام شکایت در راستای پیگیری موضوع و در جریان اقدامات پلیسی به عمل آمده همچون بازبینی تصاویر دوربین های مداربسته و بهره گیری از شیوه های نوین و علمی کشف جرم، مشخص شد که تلفن همراه یکی از مالباختگان در اختیار شخصی به هویت کریم است که در ادامه تصویر کریم به رویت شکات رسید که صراحتاً وی را به عنوان سارق مسلح شناسایی کردند.

در ادامه روند پیگیری پرونده طی تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم مورد نظر در امر خرید و فروش مواد مخدر نیز فعالیت دارد.

در نهایت با اطلاعات بدست آمده کارآگاهان طی ساعت ها اقدامات پلیسی و اطلاعاتی علیرغم اینکه آدرس دقیقی از محل سکونت و حضور کریم بدست نیامده بود موفق می شوند در غرب تهران وی را شناسایی و دستگیر کنند.

کریم در مواجهه حضوری با شکات به عنوان سارق مسلح تحت پوشش مامور مورد شناسایی قرار گرفت.

گفتنی است اقدامات پلیسی کماکان برای کشف سلاح و سایر جرائم احتمالی دیگر متهم با جدیت ادامه دارد.

از خواستگاری پلیس قلابی تا آدم ربایی و زورگیری با سلاح/ مراقب مأمورنماها باشید +عکس

پرونده چهارم : اخاذی از سالمندان/ دستگیری جمال با ۱۵ فقره سابقه جعل و سرقت

تیر ماه امسال مرد جوانی به اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه و از اخاذی توسط فردی شکایت کرد که خود را مامور یکی از ارگان ها معرفی کرده بود که با شکایت مرد جوان تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد و در نخستین گام تصاویر متهمان سابقه دار اداره آگاهی به مالباخته نشان داده شد.

مالباخته با مشاهده تصاویر، متهم سابقه داری به نام جمال را که ۱۵ سابقه جعل و سرقت در پرونده خود داشت، شناسایی کرد.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان با شکایتی مشابه مواجه شدند و زمانی که تصویر جمال را به مالباخته دوم نشان دادند، او هم جمال را به عنوان متهم شناسایی کرد.

در بررسی پلیسی مشخص شد جمال پس از شناسایی سوژه‌هایش که بیشتر افراد سالمند بودند، به آنها نزدیک شده و با شگردهای مختلف اقدام به اخاذی تخت عنوان مامور یکی از ارگان های دولتی می کرد که در ادامه تحقیقات محل زندگی جمال در کرج شناسایی و پس از هماهنگی های قضایی، کارآگاهان راهی کرج شدند اما متهم جوان محل زندگی اش را تغییر داده بود.

در ادامه کارآگاهان پلیس با تحقیقات میدانی موفق به شناسایی مخفیگاه جدید متهم شده و در عملیات ضربتی جمال را دستگیر کردند؛ جمال ابتدا منکر اخاذی بود اما در مواجهه با شکات پرونده به جرم خود اعتراف کرد.

گفتنی است تاکنون ۴ شاکی شناسایی شده و تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

از خواستگاری پلیس قلابی تا آدم ربایی و زورگیری با سلاح/ مراقب مأمورنماها باشید +عکس

و اما توصیه پلیس:

پلیس به خانم های خانه دار و افراد سالمندی که تنها در خانه حضور دارند توصیه می کند افراد را از طریق چشمی در و آیفون های تصویری شناسایی کرده و تا قبل از حضور خانواده یا همسایه های مطمئن از باز کردن در به روی افراد ناشناس با هر عنوانی خودداری کنند.

ماموران بر اساس قانون، حق ورود به حریم خصوصی و منزل افراد را نداشته و مردم می توانند با درخواست کارت شناسایی و احکام قضائی، نسبت به احراز هویت مراجعان اطمینان حاصل کرده و در غیر این صورت، اجازه ورود به خانه و خودروی خود را ندهند.

شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک، ابتدا آرامش و خونسردی خود را حفظ کرده و در ادامه مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=363908

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر