3

جمهوریخواهان به دنبال استیضاح بایدن

  • کد خبر : 363933
  • ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

یک سناتور ارشد جمهوریخواه گفته است که اگر جمهوریخواهان بتوانند اکثریت مجلس نمایندگان را در انتخابات میان دوره‌ای کسب کنند، جو بایدن را استیضاح خواهند کرد.

جمهوریخواهان به دنبال استیضاح بایدن

به گزارش افق نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، تد کروز سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس در اظهاراتی گفت: اگر جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره‌ای امسال بتوانند پیروز شده و اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را کسب کنند، این شانس وجود خواهد داشت که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده را استیضاح کنند.

وی افزود: اگر بتوانیم مجلس نمایندگان را در اختیار بگیریم، که احتمال آن خیلی زیاد است، تصور می کنم تحقیقات جدی درباره دولت بایدن را آغاز خواهیم کرد. دموکرات ها استیضاح را به یک سلاح سیاسی تبدیل کرده‌اند. آنها از استیضاح برای اهداف سیاسی خود و تعقیب دونالد ترامپ استفاده کردند زیرا آنها با او مخالف بودند.

این سناتور جمهوریخواه اظهار داشت: زمینه های متعددی برای استیضاح بایدن وجود دارد. شاید جنجالی ترین موضوعی که موجب استیضاح بایدن خواهد شد، مخالفت وی با اجرای قوانین مرزی است.شاید این مستحکم ترین زمینه برای استیضاح خواهد بود. زیرا دموکرات ها از این موضوع به عنوان یک جنگ حزبی استفاده کرده‌اند.

سال گذشته نمایندگان آمریکایی با ۲۳۲ رای موافق در برابر ۱۹۷ رای مخالف با استیضاح ترامپ موافقت کردند تا او به نخستین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا تبدیل شود که دو بار استیضاح شده است. اتهام اصلی ترامپ تحریک طرفدارانش در حمله به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانویه سال گذشته بود. با این حال سنای آمریکا اکثریت دو سوم لازم را برای تعقیب قانونی ترامپ در اختیار نداشت.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=363933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر