3

ماجرای سبز شدن جوهای مانده در گمرک چیست؟

  • کد خبر : 363981
  • ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹

سخنگوی گمرک گفت: با وجود هشدارهای گمرک در خصوص بارندگی و امکان فساد جوهای وارداتی در بنادر، میزان کمی از این کالا دچار آسیب شده است.

ماجرای سبز شدن جوهای مانده در گمرک چیست؟

سخنگوی گمرک گفت: با وجود هشدارهای گمرک در خصوص بارندگی و امکان فساد جوهای وارداتی در بنادر، میزان کمی از این کالا دچار آسیب شده است.

به گزارش افق نیوز ، در روزهای اخیر ویدئویی در رسانه ها مبنی بر سبز شدن جوهای وارداتی مانده در گمرک دست به دست می شود؛ لطیفی، سخنگوی گمرک در این خصوص گفت: شرکتی که این کالا متعلق به آن است دولتی است که باید این کالاها را از گمرک ترخیص می کرده است و تاکنون با مجوز صادر شده حدود ۱۲۰ هزار تن از ۱۳۵ هزار تن را تخلیه کرده است و ۱۰ درصد به علاوه ۱۵۰۰ تن که از مجوز قبلی باقی مانده است کماکان در گمرک است و قبل از بارندگی های اخیر گمرک به این واردکننده کالا و مرجع تحویل گیرنده کالا یعنی معاونت مربوطه در سازمان بنادر در استان سیستان و بلوچستان و استانداری اعلام کرد که ممکن است دچار بارندگی هایی شویم و چندین بار به این شرکت هشدار داده شده است اما متاسفانه اقدامی صورت نگرفت.

ماجرای سبز شدن جوهای مانده در گمرک چیست؟

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه مقدار از جوهای مانده در انبارهای گمرک صدمه دیده‌اند؛ گفت: این میزان بارندگی اثر کمی داشته و میزان کمی جو دچار بحران شده است و تمام ۱۵ هزار تن جو دچار مشکل نشده است و بخش کمی از آن دچار مشکل شده است و گمرک هشدار داده است که کل این ۱۵ هزار تن را در انبارهای مسقف ببرید که متاسفانه اقدامی صورت نگرفت.

لطیفی در ادامه گفت: برای بقیه جوهای مانده در انبار صاحب کالا باید تصمیم گیری کند و  شرکت امور پشتیبانی از دام صاحب این جوها است و با توجه به اینکه انبارهای خارج از محوته بندری هزینه های بالاتری دارند شرکت برای پرداخت هزینه ها دچار مشکل اسنادی می شود به این دلیل که هزینه ها بالاتر از مصوب سازمان حمایت است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=363981

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر