9

ساخت اولین نمایشگر OLED با چاپ سه‌بعدی

  • کد خبر : 364009
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

 محققان برای اولین بار موفق شدند یک نمایشگر اولد (OLED) ‌انعطاف‌پذیر را به طور کامل با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی بسازند.

ساخت اولین نمایشگر OLED انعطاف‌پذیر با فناوری چاپ سه‌بعدی

 محققان برای اولین بار موفق شدند یک نمایشگر اولد (OLED) ‌انعطاف‌پذیر را به طور کامل با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی بسازند.

به گزارش افق نیوز، ابعاد این نمایشگر در هر طرف حدود ۱.۵ اینچ و دارای ۶۴ پیکسل است که تمام آن‌ها به درستی کار می‌کنند و نوردهی دارند. انعطاف‌پذیری این نمایشگر، آن را به گزینه مناسبی برای بسیاری از کاربردها از جمله نمایشگر گوشی‌های تاشو تبدیل کرده است.

محققان دانشگاه مینه‌سوتا واقع در آمریکا برای ساخت این نمایشگر از یک چاپگر سه‌بعدی سفارشی استفاده کردند که دو روش چاپ سه‌بعدی را با یکدیگر ترکیب می‌کند. آنها توانستند ۶ لایه مختلف نمایشگر را با استفاده از یک چاپگر سه‌بعدی چاپ کنند. برای این منظور الکترودها، اتصالات الکترونیکی، عایق و لایه پوششی با استفاده از روش اکستروژن چاپ شدند؛ در حالی که برای چاپ لایه‌های فعال از روش اسپری در دمای اتاق استفاده شد.

این نمایشگر بعد از ۲۰۰۰ چرخه تا شدن، پایداری خود را حفظ کرد و نشان داد که می‌توان از آن در زمینه‌های مختلف از جمله ساخت تجهیزات الکترونیکی پوشیدنی و نرم استفاده کرد.

به گفته محققان مرحله بعدی کار، چاپ سه بعدی نمایشگرهای OLED جدیدی است که وضوح تصویری بالاتری داشته و شفافیت آن‌ها بهینه باشد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Science Advances منتشر شده است.

منبع: ایرنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=364009

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر