دعوای سازمان لیگ و استقلال بالا گرفت/ گروکشی در تبلیغات محیطی!

پس از استعفای احمد مددی از مدیرعاملی باشگاه استقلال، با تصمیم حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان سردار مصطفی آجورلو که سابقه‌های متعددی در مدیریت ورزش کشورمان داشت به عنوان مدیرعامل استقلال معرفی شد.

آجورلو در اولین اقدامات خود در باشگاه استقلال تصمیم با تمدید قرارداد با فرهاد مجیدی کرد و پس از آن خواستار حق قانونی استقلال از درآمد تبلیغات محیطی سازمان لیگ شد.

این درخواست باشگاه استقلال با مخالفت متعددی از سوی مدیران سازمان لیگ از جمله صادق درودگر مواجه شد. عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ در آن زمان با حضور متعدد در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در خصوص درخواست باشگاه استقلال صحبت‌هایی را انجام داد حتی در یک برنامه جدال لفظی زیادی با فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال پیدا کرد، اما سازمان لیگ با کش و قوس فراوان راضی شد تا تبلیغات محیطی را به ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار کند و از این ۲ باشگاه درخواست کرد تا حق قانونی سازمان لیگ را در هر بازی پرداخت کنند که کارگزار باشگاه استقلال در همین رابطه چک‌هایی را به سازمان لیگ تحویل داد.

در همین رابطه مدیران سازمان لیگ اعلام کرده‌اند به جز ۳ میلیارد تومانی که باشگاه استقلال در اولین بازی به حساب این سازمان واریز کرده؛ هنوز سهم این سازمان در بازی‌های دیگر را پرداخت نکرده و چک کارگزار این باشگاه نیز برگشت خورده است.

یک منبع آگاه در باشگاه استقلال گفت:”بد نیست اشاره کنیم که سازمان لیگ هنوز در خصوص درآمد حاصله از تبلیغات محیطی سال‌های گذشته که به ناچار جهت وصول آن به قوه قضاییه متوسل شد به توفیقی جهت وصول آن‌ها که استقلال نیز در آن مطالبات سهم قابل توجهی دارد نایل نشده است.

چرا مبلغ ۲ بازی خانگی که حدود ۲۰ میلیارد بوده با کسر ۳۰ درصد سازمان لیگ، به استقلال پرداخت نشده

همین لیگ امسال، ۴ بازی اول استقلال، تبلیغات محیطی آن از جمله ۲ بازی خانگی بر عهده سازمان لیگ بوده، چرا مبلغ ۲ بازی خانگی که حدود ۲۰ میلیارد بوده با کسر ۳۰ درصد سازمان لیگ، به استقلال پرداخت نشده؟ در سال‌های گذشته سازمان لیگ هر هفته مبلغ تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها مناز جمله استقلال را پرداخت می‌کرده یا پایان فصل چنین کاری را انجام می‌داده است؟

سازمان لیگ برای کل فصل از کارگزار استقلال وثیقه ملکی سهل البیع اخذ کرده نه برای یک یا ۲ هفته؟

سازمان لیگ برای کل فصل از کارگزار استقلال وثیقه ملکی سهل البیع اخذ کرده نه برای یک یا ۲ هفته؟ اکنون سازمان لیگ تبلیغات محیطی ۱۳ تیم را برعهده دارد. آیا سهم آنان (به غیر پولی که سازمان لیگ از ۲ تیم تهرانی بابت بازی‌های خانگی اخذ می‌کند) را هفتگی پرداخت می‌کند؟

 

دعوای سازمان لیگ و استقلال بالا گرفت/گروکشی در تبلیغات محیطی!

هجوم طلبکاران قدیم و سال‌های اخیر  منجر به مسدوی حساب می‌شود

علی ایحال استقلال برای کمک به سازمان لیگ پرداخت را به آخر سال موکول نکرده، بلکه می‌خواهد بعد از انجام هر بازی خانگی پرداخت کند.
اما تمکن مالی نسبی این فصل استقلال باعث هجوم طلبکاران قدیم و سال‌های اخیر به باشگاه برای وصول مطالبات شده که هر از گاهی منجر به مسدوی حساب می‌شود. به محض رفع، مبالغ سازمان لیگ پرداخت خواهد شد. بدیهی است که استقلال هم به دنبال وصول مطالبات ۴ هفته اول و ۲ بازی خانگی خود و مطالبات سال‌های گذشته از سازمان لیگ خواهد بود. ”

حال باید دید مدیران استقلال می‌توانند تا پایان فصل حق خود را از تبلیغات محیطی کسب کنند یا باز تبلیغات به سازمان لیگ واگذار خواهد شد.