6

توضیحات وحیدی درباره محدودیت‌های تردد مسافر و برقراری حضوری کلاس‌های درس

  • کد خبر : 364062
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹

وزیر کشور گفت: درباره کلاس‌های دانشگاه‌ها منعی برای برگزاری وجود ندارد، البته باید کار با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شود.

توضیحات وحیدی درباره محدودیت‌های تردد مسافر و برقراری حضوری کلاس‌های درس

به گزارش افق نیوز ، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا طی سخنانی اظهار داشت: محدودیت ورود مسافر از کشور‌های همسایه به حالت قبل برگشته و افراد با داشتن تست‌های پی‌سی‌آر منفی می‌توانند وارد کشور شوند. هم‌چنین محدودیت تردد به کشور‌های همسایه حذف شده و برای مسافران برخی کشور‌ها که از طریق مرز هوایی وارد کشور می‌شدند و بیماری در آن کشور‌ها کنترل شده بود هم محدودیت‌ها برداشته شده اما محدودیت‌های کشور‌های اروپایی مانند فرانسه و انگلیس هم‌چنان برقرار است.

وی افزود: محدودیت‌های سایر کشور‌ها در حال بررسی است و البته کشور‌هایی که افزایش شیوع سویه امیکرون در آن‌جا روی بدهد ممکن است بر محدودیت‌هایشان اضافه شود. تردد در مرز‌های زمینی تنها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تزریق واکسن و داشتن تست پی‌سی‌آر منفی امکان‌پذیر است و گزارش‌های جلسه امروز از ارزیابی مرز‌ها نشان داد که رعایت موارد باید افزایش یابد.

وزیر کشور درباره بازگشایی مدارس بیان کرد: درصد بالایی از دانش آموزان مدارس دوز اول و دوم واکسن را دریافت کرده‌اند و مانعی برای بازگشایی مدارس وجود ندارد و می‌تواند انجام بگیرد. درباره کلاس‌های دانشگاه‌ها نیز منعی برای برگزاری وجود ندارد، البته باید کار با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شود. باید بازگشایی کلاس‌ها در وزارت علوم به ویژه در سطوح تکمیلی و همچنین برای برقراری جلسات رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها انجام شود.

وحیدی گفت: هنوز نیازی برای تزریق واکسن به افراد زیر ۱۲ سال مشخص نشده و سازمان جهانی بهداشت نیزهم توصیه‌ای در این زمینه نکرده است؛ این موضوع در وزارت بهداشت در حال بررسی است ولی تاکنون ضرورت تزریق واکسن به افراد زیر ۱۲ سال مشخص نشده و برای بازگشایی مدارس ابتدایی منعی وجود ندارد.

وی بیان کرد: در ادارات و وزارتخانه‌ها پیش بینی شده بود که مسئولان هر بخشی موضوع را کنترل کنند و کارمندانی که واکسن نزده‌اند برای آنها مرخصی بدون حقوق لحاظ شود. هم‌چنین در بخش حمل و نقل برون‌شهری و درون‌شهری به رانندگان پیامک تزریق واکسن ارسال شده بود و اگر در طول زمان به این مسئله توجهی نکنند برابر مقررات نمی‌توانند فعالیت کنند.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=364062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر