8

داستان هزار و یک شب افزایش قیمت بلیط هواپیما تمامی ندارد؟

  • کد خبر : 364068
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸

پس از کش و قوس فراوان هنوز مردم کاهش قیمت ها را لمس نکرده اند چرا که این مصوبه به صورت واقعی و در مسیر های اصلی تغییرات جدی نداشته است.

به گزارش خبرنگار افق ؛ بهمن سال ۱۳۹۸ بود که نرخ نامه جدید بلیط هواپیما منتشر شد درست چند روز قبل از شیوع کرونا! و با دستور وزیر راه و شهرسازی وقت تمام پرواز های داخلی و خارجی در نوروز ۱۳۹۹ متوقف شد.

شیوع کرونا و اعمال شیوه نامه های جدید بهداشتی و کاهش سفرها دست آویزی شد تا  ایرلاین ها بازه قیمتی بلیط های هواپیما را در خرداد سال ۹۹ که حداکثر ۲۰۰ هزار تومان بود به بازه ای حدود ۵۰۰ هزار تومان انتقال دهند.

مجددا بخشنامه محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافران در ایرلاین ها بهانه ای شد تا مهر ۹۹ نرخ بلیط های هواپیما نجومی تر شده  و این بار با برخی اقدامات وزیر سابق راه و شهرسازی  همچون  ابطال اولیه افزایش قیمت ها و سپس تعیین قیمت جدید و یا حذف کف قیمتی بلیط ، باعث شد تا شیب این افزایش قیمت ملایم تر شود.

خرداد ۱۴۰۰ دوباره قیمت بلیط ها نجومی تر شد که به عنوان مثال تهران مشهد به بالاتر از یک میلیون تومان رسید!

اگرچه نرخ جدید با حاشیه های زیادی از جمله برکناری رئیس وقت سازمان هواپیمایی  روبرو شد اما نرخ ها اعمال شد و در این میان براساس گزارش های متعدد مسافران هوایی محدودیت ۶۰ درصد پذیرش هم اعمال نشد و وعده پذیرایی نیز حذف شد!

بالاخره با شتابگیری واکسیناسیون و لغو محدودیت های کرونایی از جمله پذیرش ۶۰ درصدی مسافران با مطالبه  مردم ترمز افزایش قیمت ها بلیط کشیده  شد و ایرلاین ها در جلسه ای که با وزیر داشتند در نهایت تصمیم به کاهش قیمت ها از ابتدای آذر امسال گرفتند.

طبق گفته رئیس سازمان هواپیمایی، ایرلاین ها موظف به کاهش ۱۵ درصدی قیمت بودندو این موضوع الزامی بود که این امر در توییت بعدی وزیر راه و شهرسازی نیز مورد تاکید قرار گرفت.

اما اتفاقی در عمل افتاد کاهش ۲ تا ۳۳ درصدی بود که به نظر می رسید بیشترین کاهش ها مربوط به مسیر های کم تردد بود و تهران -مشهد به عنوان مسیری پرتردد شاهد کاهش تنها ۹ درصدی قیمت ها بود.

پس از کش و قوس فراوان هنوز مردم کاهش قیمت ها را لمس نکرده اند چرا که این مصوبه به صورت واقعی و در مسیر های اصلی تغییرات جدی نداشته است.

حال زمزمه این می رسد که قرار است مجدد از دی ماه مالیات ارزش افزوده و نیز تعیین کف قیمتی بلیط لحاظ شود که گویای افزایش مجدد قمت تمام شده بلیط برای مردم است.

گویی مردم همچنان باید درگیر داستان هزار و یک افزایش بلیط هواپیما باشند

خیرنگار: فرناز سادات حسینی

 

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=364068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر