3

پشت پرده ماجرای حذف پرسپولیس و استقلال

  • کد خبر : 364592
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال، مدیران استقلال و پرسپولیس را مقصر حذف از لیگ قهرمانان آسیا دانست.

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال، مدیران استقلال و پرسپولیس را مقصر حذف از لیگ قهرمانان آسیا دانست.

پشت پرده ماجرای حذف پرسپولیس و استقلال

داریوش مصطفوی در حاشیه یک مراسم خیریه اظهار داشت: صعود تیم ملی ایران به جام جهانی را تبریک می‌گویم. وظیفه ورزش و ورزشکاران این است که در کنار عزیزانی باشند که از ناهنجاری‌های زندگی آزار می‌بینند. این بازدیدها و کمک‌ها باعث می‌شود این عزیزان وارد اجتماع شوند و زمانی که روحیه اجتماع قوی شد، انگیزه این عزیزان بالا می‌رود. دولت که در پرداخت پول داروی این افراد کمک نمی‌کند و پزشکان، آنها را بدون پول ویزیت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه باید ۲۰ هزار نفر در این مراسم خیریه حاضر می‌شدند، تصریح کرد: آمدن ما ممکن است این عزیزان را خوشحال کند و هر کسی به این اجتماع‌ها نیاید، باخته است. کسی که به این مراسم‌ها می‌آید، صاحب همه چیز می‌شود و خوشحالم که اهالی جامعه فوتبال اینجا هستند. افراد دیگری که بزرگ شدن خود را مدیون این بچه‌ها هستند،‌ باید به این مراسم‌ها بیایند، اما همه چیز یکطرفه شده است. این بچه‌ها کمک کردند که کسانی مانند علی دایی بزرگ شوند.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ملی می‌تواند رکوردهای دیگری بشکند یا خیر، خاطرنشان کرد: تیم ملی زمانی به فدراسیون فوتبال تحویل داده شد که هیچکس به اندازه پنج درصد هم امید صعود به جام جهانی نداشت. از عراق و بحرین شکست خورده بودیم و اوضاعی «فَشَل» به فدراسیون رسید. این فدراسیون میان بازیکنان همبستگی به وجود آورد و بزرگترین کار را کرد. تیم ملی چیزی نداشت و مردی بی‌ادعا (اسکوچیچ) آوردند که دیدیم باشگاه‌های داخلی با او چه کرده بودند.

مصطفوی با تمجید از عملکرد تیم ملی با دراگان اسکوچیچ بیان کرد: تیم ملی با این مربی در ۱۴ بازی، ۱۳ پیروزی به دست آورده است. این آمار کجای تاریخ فوتبال رقم خورده است؟ کی‌روش ۱۶ میلیون دلار پول گرفت و نه تنها یک جام کوچک، بلکه یک پیت حلبی هم برای مملکت نیاورد. اسکوچیچ با دست خالی و یک‌هزارم هزینه کی‌روش کار می‌کند و تیم ملی را به این عظمت رساند. متأسفانه در این موضوع هم کنار یکدیگر نیستیم.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد وضعیت نیمکت تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: اسکوچیچ باید برای جام جهانی در تیم ملی بماند. زمانی که یک ساختمان تکمیل شده و فقط یک پریز مانده است تا برق را روشن کنید، کدام بی‌انصافی اجازه نصب پریز را نمی‌دهد؟ می‌بینیم که فدراسیون کارهای لازم را انجام می‌دهد تا اسکوچیچ در تیم ملی بماند. یک مربی کم‌هزینه آمده است، اما شکرگزار نیستیم و شاید معتقدیم باید ۲۰ میلیون دلار (برای جذب مربی) پرداخت کنیم.

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال با بیان اینکه فدراسیون با تبعیض مبارزه می‌کند، عنوان کرد: والله، بالله، تالله کاری با مدیران فدراسیون ندارم، اما این مدیریت دانش‌بنیان می‌تواند جوابگوی فوتبال در قرن ۲۱ باشد. مدیریت ما در قرن ۲۰ بود که پاسخ مردم را به نحوی دادیم. امروزه نمی‌توان با آن پول‌ها زندگی کرد و عمده گرفتاری فدراسیون فوتبال مربوط به هزینه‌هاست. فدراسیون پول بلیت رفت و برگشت ندارد و دولت باید کمک کند. ما ۱۸ تیم ملی در رده آسیایی و جهانی داریم که خرج دارند. هر که طاووس خواهد، جور هندوستان کشد.

مصطفوی درباره حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: آنها خودشان حذف شدند و کسی حذف‌شان نکرد. الان پرسپولیس ۳۶ و استقلال ۳۵ ایراد دارند و حذف از آسیا تقصیر مدیران دو باشگاه است. مدیران فعلی باشگاه‌ها تقصیر ندارند؛ بلکه مشکلات از ۲۰ یا ۳۰ سال قبل پابرجا مانده است. تاکنون گزارشی نشده که آجورلو و درویش کاری کرده یا نکرده‌اند و آنها نباید در باد مسائل بخوابند. گل‌گهر حداقلِ ایراد را داشت. مدیران دو باشگاه فقط به فکر نتیجه لیگ یا حفظ پُست خود نباشند؛ وگرنه سال آینده هم از لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شوند.

وی در مورد نوید وزیر ورزش و جوانان به خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس گفت:‌ ورود دو باشگاه به بورس بسیار مبارک است، اما در تقسیم‌بندی سهام نباید دیکتاتوری تصمیم بگیرند. دو شرکتی که گفته می‌شود خریدار دو باشگاه هستند (دو اُپراتور تلفن همراه)، متصل به دولت هستند. با این حال سرخابی‌ها بدهی‌های خود را اعلام کرده‌اند و تصمیم‌گیران به فکر این مسئله بوده‌اند. استقلال و پرسپولیس زیان‌ده هستند و شرکت زیان‌ده نمی‌تواند وارد بورس شود.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با بیان اینکه حمید سجادی قهرمان آسیا و از بدنه ورزش است، تصریح کرد: دولت و وزیر ورزش می‌خواهند کار روی روال پیش برود، اما در تقسیم سهام باید خیلی دقت کنند. مردم می‌گویند سهام را به خودشان (نهادهای مختلف) می‌دهند. مسائل امنیتی را در نظر بگیرند، اما نه اینکه فقط گروه‌های خاص بتوانند از سهام بهره‌برداری کنند. من می‌گویم مردم را وارد بازی کنید.

 

منبع: فوتبالی
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=364592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر